Nikon 1
Re: Nikon 1
Vind het persoonlijk jammer dat Nikon niet iets durft uit te brengen dat vergelijkbaar is met de Leica M9
- willemr
- Forumlid
- Contacteer:
Aan de ene kant ben ik het met je eens. Wat meer concurentie op dat vlak zou geen kwaad kunnen. Aan de andere kant is M-series van Leica niet echt een camera voor de grote massa. Je moet wel heel zeker van je zaak zijn als fabrikant om in dat (luxe) segment te stappen.evertfoto schreef:Vind het persoonlijk jammer dat Nikon niet iets durft uit te brengen dat vergelijkbaar is met de Leica M9
- John'47
- Forumlid
- Foto's bewerken toestaan: Nee
Ik heb een M8.2 gehad, en dat is echt in alle opzichten heeeeeeeel iets anders dan welke huidige Nikon dan ook.
Het vraagt een ander uitgangspunt, een andere ontwerpfilosofie en een andere doelgroep.
Je koopt een digitale M omdat je vast wilt houden aan het M-concept en toch ook niet in analoog wilt blijven hangen.
Er zullen weinig nieuwe instromers in het M-segment zijn.
(mijn reden hem in te ruilen had te maken met de ergonomie zoals vorm en gewicht en dat gecombineerd met mijn reumatishe handen)
Het vraagt een ander uitgangspunt, een andere ontwerpfilosofie en een andere doelgroep.
Je koopt een digitale M omdat je vast wilt houden aan het M-concept en toch ook niet in analoog wilt blijven hangen.
(mijn reden hem in te ruilen had te maken met de ergonomie zoals vorm en gewicht en dat gecombineerd met mijn reumatishe handen)
Nikon D810, Sony RX1R II.
- Gobert
- Clublid
- Foto's bewerken toestaan: Ja
John'47 schreef:Ik heb een M8.2 gehad, en dat is echt in alle opzichten heeeeeeeel iets anders dan welke huidige Nikon dan ook.
In America is het ding niet aan te slepen en dat zijn vnl instromers.
Overigens ben ook ik zwaar teleurgesteld in het ontbreken van een fraaie optische zoeker.
Voor Gobert dus geen Nikon 1.
Gobert - La passione passa dal cuore
Eroe Nazionale
Eroe Nazionale
- John'47
- Forumlid
Nikon 1
America in Limburg? of dat rare werelddeel?
Grapje. Dat er daar veel aan nieuwe gebruikers verkocht worden wist ik niet. Het is maar goed ook want van Europa kunnen ze vast niet leven ondanks de prijsjes.
Grapje. Dat er daar veel aan nieuwe gebruikers verkocht worden wist ik niet. Het is maar goed ook want van Europa kunnen ze vast niet leven ondanks de prijsjes.
Nikon D810, Sony RX1R II.
- Patrick
- Clublid
- Ervaringsniveau: *****
- Contacteer:
Mij verbaast het geenszins dat Nikon mikt op een grote doelgroep. Als ik de keuze zou moeten maken zou ik dat ook doen.
Nu wachten waar Canon mee gaat komen. Die hebben ook iets spectaculairs aangekondigd.
Nu wachten waar Canon mee gaat komen. Die hebben ook iets spectaculairs aangekondigd.
- Gobert
- Clublid
Patrick schreef:Mij verbaast het geenszins dat Nikon mikt op een grote doelgroep. Als ik de keuze zou moeten maken zou ik dat ook doen.
Je bedoelt het middenformaat waar ze zich op gaan richten nu de witte telelenzen langs de sportvelden drastisch in aantallen afnemen tgv fraaie Nikkors?
Gobert - La passione passa dal cuore
Eroe Nazionale
Eroe Nazionale
- JaapV
- Clublid
- Ervaringsniveau: ***
- Contacteer:
Even naar de reeks accessoires gekeken op de Nikon site. Te oordelen naar de kleuren en de leren tasjes en riempjes hoopt Nikon toch ook een stukje van de "design" markt te veroveren, laten we zeggen als hebbedingetjes voor de Bijenkorfklanten.
Een beroemd ontwerpersnaampje zou (naast NIKON natuurlijk) een gouden greep zijn (of zijn geweest)

Een beroemd ontwerpersnaampje zou (naast NIKON natuurlijk) een gouden greep zijn (of zijn geweest)

Groet, Jaap
Avatar gescand van de cover van mijn eerste boek over fotografie: Ollie B. Bommel's fotoboek - 1952
Galaxy S9+, D800, Nikkor glas, diverse gadgets * flickr fotootjes
Avatar gescand van de cover van mijn eerste boek over fotografie: Ollie B. Bommel's fotoboek - 1952
Galaxy S9+, D800, Nikkor glas, diverse gadgets * flickr fotootjes
-
- Forumlid
- Ervaringsniveau: *
Gaaf ding die V1 zou hem toch wel een keer aan mijn 500mm willen hangen om te proberen hoe dat uitpakt.
Maar ben bang dat mijn spaarvarken dan maar weer aan gruzelementen moet
Maar ben bang dat mijn spaarvarken dan maar weer aan gruzelementen moet

Kun je over discussiëren, qua concept is het misschien een nieuwe markt, qua design vind ik het allemaal reuze achterhaald .. als ik een toestel voor het 'mooie' zou kopen dan was mijn keus al lang gevallen op een olympus pen of zo'n samsung(?) nx 100 of zo.JaapV schreef:Even naar de reeks accessoires gekeken op de Nikon site. Te oordelen naar de kleuren en de leren tasjes en riempjes hoopt Nikon toch ook een stukje van de "design" markt te veroveren, laten we zeggen als hebbedingetjes voor de Bijenkorfklanten.
Een beroemd ontwerpersnaampje zou (naast NIKON natuurlijk) een gouden greep zijn (of zijn geweest)![]()
http://marcels.webklik.nl/page/homepage" onclick="window.open(this.href);return false;
Het valt mij in ieder geval van Nikon tegen.willemr schreef:+1evertfoto schreef:Vind het persoonlijk jammer dat Nikon niet iets durft uit te brengen dat vergelijkbaar is met de Leica M9
Aan de ene kant ben ik het met je eens. Wat meer concurentie op dat vlak zou geen kwaad kunnen. Aan de andere kant is M-series van Leica niet echt een camera voor de grote massa. Je moet wel heel zeker van je zaak zijn als fabrikant om in dat (luxe) segment te stappen.
Camera's als deze zijn aan mij niet besteed, ook niet in rood of rose. :mrgreen:
-
- Forumlid
Ik heb dat in een ander draadje wel eens eerder geuit dat , i.p.v. mijn 15 kg zware Nature Ttrekker AW II incl D700 zooi + statief, water en happe happe, een lichter, kwalitatief goed wandelsetje, toch wel lekker zou zijn.
Ik heb dus ruim uitgekeken naar de komst van de nu genoemde 1 serie.
Toch vraag ik mij wel een paar dingen af.
Zowel technisch als persoonlijk.
Hoe lang gaat b.v dat sluiterke mee?
Tot 60 bps.
Wel fijn om met zo'n ding te kunnen gaan stacken.
Ik maak nogal eens foto's door de microscoop met de D700.
Dat ding staat daar dan bovenop en het gewicht maakt het geheel niet echt stabiel.
Daar zou de V1 (en andere systeemkastjes) al een aantal pluspunten hebben.
Maar die kleine sensor stoort mij weer wel, moet dat nu zo pielerig?
Ik zal de beoogde doelgroep wel niet zijn, maar toch.
Eerlijk gezegd had ik van Nikon meer verwacht.
Maar ja, ze zijn nu eenmaal niet zo inventief als b.v. Canon.
Maar eens wat reacties en testen afwachten, misschien valt het mee.
Ik heb dus ruim uitgekeken naar de komst van de nu genoemde 1 serie.
Toch vraag ik mij wel een paar dingen af.
Zowel technisch als persoonlijk.
Hoe lang gaat b.v dat sluiterke mee?
Tot 60 bps.

Wel fijn om met zo'n ding te kunnen gaan stacken.
Ik maak nogal eens foto's door de microscoop met de D700.
Dat ding staat daar dan bovenop en het gewicht maakt het geheel niet echt stabiel.
Daar zou de V1 (en andere systeemkastjes) al een aantal pluspunten hebben.
Maar die kleine sensor stoort mij weer wel, moet dat nu zo pielerig?
Ik zal de beoogde doelgroep wel niet zijn, maar toch.
Eerlijk gezegd had ik van Nikon meer verwacht.
Maar ja, ze zijn nu eenmaal niet zo inventief als b.v. Canon.

Maar eens wat reacties en testen afwachten, misschien valt het mee.
- willemr
- Forumlid
- Contacteer:
Het is natuurlijk wel een eerste generatie mirrorless camera van Nikon. Eerste generatie modellen sla ik sowieso altijd over. Ik wacht wel op de 2 of 3 serie. Kijk maar wat er op het vlak van de andere fabrikanten gebeurd is de afgelopen jaren.
- BStollman
- Forumlid
- Ervaringsniveau: ***
Ik ben aangenaam verast met deze aankondiging. Camera ziet er op het eerst gezicht erg leuk uit voor naast de SLR. Ik ben nog het wachten op de eerste echte reviews maar hier loop ik al enigzins warm voor!
http://www.flickr.com/photos/bramstollman/" onclick="window.open(this.href);return false;
http://www.twitter.com/BramStollman" onclick="window.open(this.href);return false;
http://www.twitter.com/BramStollman" onclick="window.open(this.href);return false;