D700 met non-ai 24 f2.8.
1. Voorbereiding "blauw uurtje"

2.

3.

4.

5.

6.

mijndert
Ik mijn meerdere gevondenJolanda schreef:he mannen,
dank jullie allemaal hartelijk voor de leuke commentaren!
Gino, het was idd lang geleden dat ik hier foto's had gepost. Daar had je gelijk in. Maar ik kon het nu niet laten. De workshop was zo leuk en inspirerend. 18 mannen en 3 vrouwen op hun buik languit op de konijnenkeutels, in mierenhopen turend naar bloempjes, diafragmaringen en mosjes. Normaal doe ik dit soort dingen in mijn eentje en is het lang niet zo gezellig en leuk. Dus voor herhaling vatbaar.
Liesbeth (die de workshop gaf) had van tevoren wat suggesties aan de hand gedaan. En macro met de 60mm van Nikon is zo leuk om te doen!
Je kon de eerste tekenen van de herfst al wel zien, foto 8 was in een klein bosje met bomen en dan die felblauwe lucht erachter, maar enkele bosjes heide stonden nog mooi in kleur. Foto 7 is daarvan een voorbeeld. Dit was zo ontzettend gaaf om te zien in je zoeker en later op je kaartje. Ik heb een hele serie geschoten met die mooie onscherpte.
Moet er nog een aantal door Capture NX halen, geen grote bewerkingen overigens. De D700 met de 60mm is een fantastische combi.
Jolanda
Inspirerende plaatjes zien langskomen inderdaad. Op zich is er natuurlijk niet zoveel dat ons tegenhoudt om deze platen te gaan schieten. Ik vermoed dat iedereen zijn eigen camera heeft vastgehouden en ingesteld en ook de ontspanknop heeft moeten indrukken.reebruine ogen schreef:Misschien toch maar nog een keer deze workshop herhalen, in de lente of zo....en anderen ook een kans te geven om van die prachtige platen te maken.
Ik ben jaloers, van de andere kant, ik gun iedereen die geweest is deze mooie successen! Wow mensen wat goed van jullie, daar mag je trots op zijn.