Blijkbaar niet gehinderd door kennis van feitelijke zaken. Jammerwinterkoning schreef:Ik vermoed dan ook dat de verhalen die je wel eens leest of zogenaamde maandagochtend exemplaren zijn of zijn gekocht door onervaren fotografen. Lian
De twijfel slaat toe bij aanschaf D7000
- jan
- Bestuurslid
- Ervaringsniveau: ****
- Foto's bewerken toestaan: Nee
- Contacteer:
Re: De twijfel slaat toe bij aanschaf D7000
Jan
I got a Nikon camera. I love to take a photograph. (Simon & Garfunkel)
Weet je wat jammer is ? Dat je zo onsportief reageert als iemand het niet met je eens is. Dat is eigenlijk heel erg jammer, vooral voor jou.jan schreef:Blijkbaar niet gehinderd door kennis van feitelijke zaken. Jammerwinterkoning schreef:Ik vermoed dan ook dat de verhalen die je wel eens leest of zogenaamde maandagochtend exemplaren zijn of zijn gekocht door onervaren fotografen. Lian
Ik vraag me af of de genen die een defecte D7000 bezitten ook zo enthausiast zijn over hun camera.
Het zou erg jammer zijn als de TS er ook eentje wordt. Dat gun ik niemand.
Ik gun iedereen een camera die het goed doet en waar je tevreden mee bent.
De D7000 komt momenteel, op mij, niet over als betrouwbaar.
Ergo, zou ik daar niet voor kiezen. De TS mag uiteraard anders besluiten.
Het zou erg jammer zijn als de TS er ook eentje wordt. Dat gun ik niemand.
Ik gun iedereen een camera die het goed doet en waar je tevreden mee bent.
De D7000 komt momenteel, op mij, niet over als betrouwbaar.
Ergo, zou ik daar niet voor kiezen. De TS mag uiteraard anders besluiten.
- D7000newbie
- Forumlid
- Contacteer:
Ik zou eigenlijk wel eens willen weten hoeveel % van de D7000 bezitters tevreden is. Misschien kent iemand een Nikon medewerker die statistieken boven water kan krijgen?
Meestal nemen de ontevreden gebruikers de moeite om te klagen, maar zullen tevreden gebruikers minder snel een lofzang afsteken.
Plus dat er ook altijd een groep mensen is die zelf geen ervaring met de D7000 heeft, maar wel de reacties of reviews van anderen napraat. Hierdoor ontstaat toch een vertekend beeld (meestal negatiever), en dat is jammer.
Meestal nemen de ontevreden gebruikers de moeite om te klagen, maar zullen tevreden gebruikers minder snel een lofzang afsteken.
Plus dat er ook altijd een groep mensen is die zelf geen ervaring met de D7000 heeft, maar wel de reacties of reviews van anderen napraat. Hierdoor ontstaat toch een vertekend beeld (meestal negatiever), en dat is jammer.
Nikon D7000 met MB-D11 grip, SB700 flitser, R1C1 macro flitserset, Gitzo statief en monopod.
Nikon objectieven: 10-24mm f/3.5-4.5G | 18-105mm f/3.5-5.6G | 70-300mm f/4.5-5.6G | 35mm f/1.8G | 50mm f/1.4G | 85mm f/1.4G | 105mm f/2.8G Micro | TC-17 convertor
Nikon objectieven: 10-24mm f/3.5-4.5G | 18-105mm f/3.5-5.6G | 70-300mm f/4.5-5.6G | 35mm f/1.8G | 50mm f/1.4G | 85mm f/1.4G | 105mm f/2.8G Micro | TC-17 convertor
- Patrick
- Clublid
- Ervaringsniveau: *****
- Foto's bewerken toestaan: Ja
- Contacteer:
Jullie denken toch niet echt dat hele grote aantallen D7000's een probleem hebben?
Dan zou Nikon ze echt niet meer verkopen; ze hebben een naam te verliezen!

- jan
- Bestuurslid
- Contacteer:
Ik ben zeer sportief, respecteer andermans mening. Maar iemand die zich op deze ongenuanceerde wijze ( quote: ik vermoed) en nogal denigrerend (quote: onervaren fotografen) uitlaat daar heb ik moeite mee. En dat heeft helemaal niets met sportiviteit van doen.winterkoning schreef:Weet je wat jammer is ? Dat je zo onsportief reageert als iemand het niet met je eens is. Dat is eigenlijk heel erg jammer, vooral voor jou.jan schreef:Blijkbaar niet gehinderd door kennis van feitelijke zaken. Jammerwinterkoning schreef:Ik vermoed dan ook dat de verhalen die je wel eens leest of zogenaamde maandagochtend exemplaren zijn of zijn gekocht door onervaren fotografen. Lian
Jan
Jan
Ik ben het wel met winterkoning eens beste Jan.
Je hebt mensen die een dure kamera kopen maar niet echt weten hoe een kamera in te stellen.
Sterker nog , ik ken mensen die een dure kamera hebben gekocht omdat ze niet om geld verlegen zitten maar niet eens weten wat diafragma inhoud.
Ik geloof ook niet dat winterkoning het denigrerend bedoeld.
Je hebt mensen die een dure kamera kopen maar niet echt weten hoe een kamera in te stellen.
Sterker nog , ik ken mensen die een dure kamera hebben gekocht omdat ze niet om geld verlegen zitten maar niet eens weten wat diafragma inhoud.

-
- Forumlid
- Ervaringsniveau: *
Hier ben ik het niet helemaal mee eens. Van de mensen die jij hier aankaart zal het grootste deel de problemen met de AF veelal niet eens opmerken. De mensen die het wel opmerken zullen misschien geen topfotografen zijn, echter als ik de berichten lees van diegenen, dan ben ik van mening dat deze mensen fototechnisch wel weten waar ze mee bezig zijn. Verder vindt ik dat mensen die een ander model camera bezitten en dus niet zelf de problemen hebben ondervonden toch wel een beetje kunnen uitkijken met het spuien van een ongegrond vermoeden, zoals winterkoning.polleke666 schreef:Ik ben het wel met winterkoning eens beste Jan.
Als het niet gaat zoals het moet dan moet het maar zoals het gaat
Groet Giso
Groet Giso
- D7000newbie
- Forumlid
- Contacteer:
Nee zeker niet! Ik denk dat er vooral veel denkbeelden/meningen circuleren. Ik zou graag de feiten wel eens willen zien (cijfers)...Patrick schreef:Jullie denken toch niet echt dat hele grote aantallen D7000's een probleem hebben?Dan zou Nikon ze echt niet meer verkopen; ze hebben een naam te verliezen!
Neemt niet weg dat er heus wel toestellen met problemen zullen zijn, ik denk alleen niet dat er een structureel probleem is.
Nikon D7000 met MB-D11 grip, SB700 flitser, R1C1 macro flitserset, Gitzo statief en monopod.
- Peter
- Clublid
- Contacteer:
Zullen we het maar gezellig houden !winterkoning schreef:Weet je wat jammer is ? Dat je zo onsportief reageert als iemand het niet met je eens is. Dat is eigenlijk heel erg jammer, vooral voor jou.jan schreef:Blijkbaar niet gehinderd door kennis van feitelijke zaken. Jammerwinterkoning schreef:Ik vermoed dan ook dat de verhalen die je wel eens leest of zogenaamde maandagochtend exemplaren zijn of zijn gekocht door onervaren fotografen. Lian
Kleine moeite en voor de neutrale lezer wel net zo prettig.
On topic maar weer
Ik bedoel het inderdaad helemaal niet denigrerend. Bovendien zeg ik dat ik vermoed dat het onervaren fotografen zijn, waarmee ik dus niet zeg dat het zo is. Vermoeden betekent dat je het niet zeker weet maar dat het zou kunnen. Ik weet zelf uit ervaring dat de mogelijkheden mbt scherpstelling echt lastig zijn om onder de knie te krijgen, als je zoals ik een D90 gewend was. Ik kan me zomaar voorstellen dat anderen dat ook hebben en dat sommige foto's dan dus onscherp zullen zijn.
En daarbij zeg ik ook dat er mogelijk maandagochtend exemplaren in omloop zijn, want er zijn nou eenmaal wel een aantal mensen met terechte klachten.
Ik heb de D7000 en ben daar erg tevreden over. Als je er een koopt en er is wat defect aan, dan heb je garantie. ( hoe vervelend dat dan ook zou zijn) De camera op zich is gewoon goed.
Daarom dat ik zei dat als de mogelijkheden van de D7000 TS aanspreken boven de andere camera's op zijn lijstje, ik niet bang zou zijn en hem zou kopen.
Ik wil het topic hier niet verpesten met gesteggel over wat Jan heeft geantwoord, maar ik blijf erbij dat zoiets te persoonlijk is om te zeggen, onsportief en onbeleefd. Dat had ook anders gekund.
Lian
En daarbij zeg ik ook dat er mogelijk maandagochtend exemplaren in omloop zijn, want er zijn nou eenmaal wel een aantal mensen met terechte klachten.
Ik heb de D7000 en ben daar erg tevreden over. Als je er een koopt en er is wat defect aan, dan heb je garantie. ( hoe vervelend dat dan ook zou zijn) De camera op zich is gewoon goed.
Daarom dat ik zei dat als de mogelijkheden van de D7000 TS aanspreken boven de andere camera's op zijn lijstje, ik niet bang zou zijn en hem zou kopen.
Ik wil het topic hier niet verpesten met gesteggel over wat Jan heeft geantwoord, maar ik blijf erbij dat zoiets te persoonlijk is om te zeggen, onsportief en onbeleefd. Dat had ook anders gekund.
Lian
- MauritsD
- Clublid
Er zijn altijd meer mensen die over negatieve ervaringen posten als over positieve.
Voor negatieve ervaringen kijk je of anderen het ook hebben, zoek je erkenning, moet je frustraties kwijt.
Het overgrote deel van de positieve ervaringen hoor je meestal niks over...
Als D7000-bezitter met eerste exemplaar welke vlekjes op de sensor had, kan ik er over mee praten en ja, ik geloof dat er bovengemiddelde problemen met de sensor van de D7000 zijn (geweest).
Echter geloof ik ook dat het nog steeds om een zeer klein aantal exemplaren gaat. Dit valt ruim binnen de marges waarop het voor Nikon of de markt als geheel een probleem gaat vormen. Anders hadden we er (wereldwijd) nog veel meer over gehoord, was Nikon al met een officiele verklaring gekomen en werd er al aktief naar een algemene oplossing toegewerkt.
Natuurlijk is het spijtig, vervelend, onacceptabel als het je overkomt, maar de kans is niet groot en zelfs dan kun je 'm gewoon omruilen voor een goed exemplaar.
De D7000 is het dubbel en dwars waard een goede camera genoemd te worden. Ik sta nog steeds voor de volle 100% achter mijn keuze .
En nu weer lekker verder fotograferen (met een Dx000, Dx100, Dx00(s), Dx0, Dx(s) allemaal veel waar voor hun geld)
Voor negatieve ervaringen kijk je of anderen het ook hebben, zoek je erkenning, moet je frustraties kwijt.
Het overgrote deel van de positieve ervaringen hoor je meestal niks over...
Als D7000-bezitter met eerste exemplaar welke vlekjes op de sensor had, kan ik er over mee praten en ja, ik geloof dat er bovengemiddelde problemen met de sensor van de D7000 zijn (geweest).
Echter geloof ik ook dat het nog steeds om een zeer klein aantal exemplaren gaat. Dit valt ruim binnen de marges waarop het voor Nikon of de markt als geheel een probleem gaat vormen. Anders hadden we er (wereldwijd) nog veel meer over gehoord, was Nikon al met een officiele verklaring gekomen en werd er al aktief naar een algemene oplossing toegewerkt.
Natuurlijk is het spijtig, vervelend, onacceptabel als het je overkomt, maar de kans is niet groot en zelfs dan kun je 'm gewoon omruilen voor een goed exemplaar.
De D7000 is het dubbel en dwars waard een goede camera genoemd te worden. Ik sta nog steeds voor de volle 100% achter mijn keuze .
En nu weer lekker verder fotograferen (met een Dx000, Dx100, Dx00(s), Dx0, Dx(s) allemaal veel waar voor hun geld)
"Er zij licht; en er was licht." (Genesis 1:3)
Nikon heeft daar mooi op ingespeeld !
Nikon heeft daar mooi op ingespeeld !
-
- Forumlid
helemaal mee eens niets aan toe te voegen
Ik word zo vreselijk moe van dat gezeur en getwijfel over de D7000...
Als je er zo aan twijfelt koop je toch lekker een ander modelletje? Of dan hou je het bij je coolpix.
Voor sommige mensen is het nu eenmaal een beetje moeilijk om iets anders te doen dan op de groene stand fotograferen (hoewel daar op zich niets mis mee is natuurlijk). En vlekjes op de sensor van enkele exemplaren kan gebeuren. Terug naar de leverancier en een beroep op de garantie.
Als je er zo aan twijfelt koop je toch lekker een ander modelletje? Of dan hou je het bij je coolpix.
Voor sommige mensen is het nu eenmaal een beetje moeilijk om iets anders te doen dan op de groene stand fotograferen (hoewel daar op zich niets mis mee is natuurlijk). En vlekjes op de sensor van enkele exemplaren kan gebeuren. Terug naar de leverancier en een beroep op de garantie.
D800/D7000/MB-D11//AF-S 17-55 f2.8GDX/AF-S 35mm f1.8G/AF-S 50mm f1.4G/AF-S 70-200 f2.8 G VRII/AF-S10-24 f3.5-4.5 G DX/AF-S 24-70 f2.8G/SB-910/SB-700/nog de nodige accesoires
- Peter
- Clublid
- Contacteer:
@ winterkoning
Je hebt je punt gemaakt, we weten het nu wel.
Je hebt je punt gemaakt, we weten het nu wel.