Op zoek naar een geschikte flitser voor D5000
- a vgastel
- Forumlid
- Ervaringsniveau: ****
- Foto's bewerken toestaan: Ja
Re: Op zoek naar een geschikte flitser voor D5000
Denk dat je dit bedoelt lees maar eens
http://translate.google.nl/translate?hl ... md%3Dimvns" onclick="window.open(this.href);return false;
Vermoed dat je extra bounce kap niet nodig hebt kijk dan naar een soft boxs
Krachtig en flexibel, maar toch elegant
De mecablitz 44 AF-1 digital maakt indruk met zijn hoge prestaties (richtgetal 44 bij ISO 100/21
° en 105 mm), elegant design en individuele fine-tuning opties voor creatieve verlichting. Een eenvoudige controle paneel met verlichte toetsen op de achterzijde van het apparaat maakt het apparaat zeer eenvoudig te gebruiken. Tal van functies, zoals volledig automatische zoom, ingebouwde groothoek diffusor voor 12 mm verlichting, een flip-out reflector kaart en een USB-interface voor snelle software-updates het systeem compleet flitser. De Metz mecablitz 44 AF-1 digital is perfect afgestemd op Canon, Nikon, Olympus / Panasonic, Pentax en Sony.
Creatieve belichting voor uitzonderlijke foto's
Een groot aantal functies van de mecablitz 44 AF-1 digital is veroorloven precieze lichtopbrengst op maat van elk individu onderwerp. De volledig draaibare reflector systeem met flip-out reflector kaart is perfect voor stuiterende flitser. Bovendien is de geïntegreerde groothoek diffusor bij uitstek geschikt voor de verlichting van groothoek brandpuntsafstand van 12 mm (135 formaat). Dankzij de slave-functie, kan het nieuwe systeem flitser zelfs worden gebruikt in de TTL mode zonder beperkingen, afhankelijk van het cameramodel. De vier gedeeltelijke verlichting niveaus kunnen worden aangepast op de achterzijde van het toestel zodat de fotograaf om de helderheid te veranderen in de handmatige modus op basis van persoonlijke smaak.
Verschillende versies voor Canon, Nikon, Olympus / Panasonic, Pentax en Sony
Het spreekt vanzelf dat de betreffende camera fabrikant van geavanceerde flash-lichttechniek kan ook worden gebruikt met de juiste versie van de mecablitz 44 AF-1 digital, in aanvulling op verschillende speciale functies, zoals eerste en tweede sluitergordijn synchronisatie (onder voorbehoud van camera) . Dus de 44 AF-1 digital biedt E-TTL en E-TTL II flitssysteem modus voor Canon, i-TTL voor Nikon, P-TTL voor Pentax, vier derde TTL voor Olympus / Panasonic en ADI voor Sony. Zodat het apparaat altijd de nieuwste software heeft, kunnen de updates worden uitgevoerd eenvoudig via het Internet, zelfs na de aankoop, over de Metz mecablitz 44 AF-1 digital USB-interface. Daarom is de flitser blijft volledig compatibel met alle nieuwe camera modellen op de markt gebracht.
Metz mecablitz - technologie "gemaakt in Duitsland"
Metz flitsers vertegenwoordigen high performance technologie en betrouwbare kwaliteit. We hebben de productie in Duitsland meer dan 50 jaar. Zo houden we een unieke positie - Metz is de enige producent van flash-apparaten te ontwikkelen en fabriceren van producten in Europa.
Technische specificaties
Flitsintensiteit
Hoog Max. richtgetal 44 bij ISO 100/21 ° en 105 mm
Groot flash (bijv. 270 volledige knippert met NiMH oplaadbare batterijen 2100 mAh)
Flash vertraging 0,1 tot 3 seconden (afhankelijk van de energiebron en de flitsintensiteit)
Basisconfiguratie
Verticaal (+90 °) en horizontale (300 °) zwenkreflector
LED-displays
Motor zoom voor 24 - 105 mm belichting
Geïntegreerde groothoek diffusor voor 12 mm belichting
Flip-out reflector kaart voor zachte flitslicht
Modelleren licht (permanent licht om het beeld verlichting controleren, onder voorbehoud van camera)
Geïntegreerde autofocus flitsmeting
Flash bereidheid indicator en de juiste belichting weer te geven in de camera zoeker (onder voorbehoud van camera)
Automatische unit uitschakeling
Basic flitsfuncties
TTL flitsen
Modus voor handmatig flitsen met 4 gedeeltelijke verlichting niveaus
1e en 2e sluitergordijn synchronisatie (onder voorbehoud van camera)
Automatisch invulflits (onder voorbehoud van camera)
De camera-specifieke flitsfuncties
E-TTL / E-TTL II flitsprogramma mode (Canon)
i-DDL / i-TTL-BL flitsen (Nikon)
P-DDL-flitsen (Pentax)
Four Thirds-TTL flitsen (Olympus / Panasonic / Leica)
ADI flitsen (Sony)
TTL remote mode (slave-modus) in de respectievelijke camera systeem
Klaar voor de toekomst
Firmware-update via de geïntegreerde USB-aansluiting
Voeding
4 x AA alkaline-magnesium-batterijen
4 x AA NC-of NiMH oplaadbare batterijen
Meegeleverde accessoires
Gebruiksaanwijzing
Commentaar en discussies: Bezoek onze forum commentaar te geven op dit artikel.
Gerelateerde termen: digitale flits, dedicated flitser, Canon, Nikon, Olympus / Panasonic / Leica, Pentax en Sony, Mecablitz 44 AF-1, Metz 44 AF-1 flitser, Metz 44AF-1, Metz 44 AF1
© 2009-2011 foto-tips-online.com
Icon
http://translate.google.nl/translate?hl ... md%3Dimvns" onclick="window.open(this.href);return false;
Vermoed dat je extra bounce kap niet nodig hebt kijk dan naar een soft boxs
Krachtig en flexibel, maar toch elegant
De mecablitz 44 AF-1 digital maakt indruk met zijn hoge prestaties (richtgetal 44 bij ISO 100/21
° en 105 mm), elegant design en individuele fine-tuning opties voor creatieve verlichting. Een eenvoudige controle paneel met verlichte toetsen op de achterzijde van het apparaat maakt het apparaat zeer eenvoudig te gebruiken. Tal van functies, zoals volledig automatische zoom, ingebouwde groothoek diffusor voor 12 mm verlichting, een flip-out reflector kaart en een USB-interface voor snelle software-updates het systeem compleet flitser. De Metz mecablitz 44 AF-1 digital is perfect afgestemd op Canon, Nikon, Olympus / Panasonic, Pentax en Sony.
Creatieve belichting voor uitzonderlijke foto's
Een groot aantal functies van de mecablitz 44 AF-1 digital is veroorloven precieze lichtopbrengst op maat van elk individu onderwerp. De volledig draaibare reflector systeem met flip-out reflector kaart is perfect voor stuiterende flitser. Bovendien is de geïntegreerde groothoek diffusor bij uitstek geschikt voor de verlichting van groothoek brandpuntsafstand van 12 mm (135 formaat). Dankzij de slave-functie, kan het nieuwe systeem flitser zelfs worden gebruikt in de TTL mode zonder beperkingen, afhankelijk van het cameramodel. De vier gedeeltelijke verlichting niveaus kunnen worden aangepast op de achterzijde van het toestel zodat de fotograaf om de helderheid te veranderen in de handmatige modus op basis van persoonlijke smaak.
Verschillende versies voor Canon, Nikon, Olympus / Panasonic, Pentax en Sony
Het spreekt vanzelf dat de betreffende camera fabrikant van geavanceerde flash-lichttechniek kan ook worden gebruikt met de juiste versie van de mecablitz 44 AF-1 digital, in aanvulling op verschillende speciale functies, zoals eerste en tweede sluitergordijn synchronisatie (onder voorbehoud van camera) . Dus de 44 AF-1 digital biedt E-TTL en E-TTL II flitssysteem modus voor Canon, i-TTL voor Nikon, P-TTL voor Pentax, vier derde TTL voor Olympus / Panasonic en ADI voor Sony. Zodat het apparaat altijd de nieuwste software heeft, kunnen de updates worden uitgevoerd eenvoudig via het Internet, zelfs na de aankoop, over de Metz mecablitz 44 AF-1 digital USB-interface. Daarom is de flitser blijft volledig compatibel met alle nieuwe camera modellen op de markt gebracht.
Metz mecablitz - technologie "gemaakt in Duitsland"
Metz flitsers vertegenwoordigen high performance technologie en betrouwbare kwaliteit. We hebben de productie in Duitsland meer dan 50 jaar. Zo houden we een unieke positie - Metz is de enige producent van flash-apparaten te ontwikkelen en fabriceren van producten in Europa.
Technische specificaties
Flitsintensiteit
Hoog Max. richtgetal 44 bij ISO 100/21 ° en 105 mm
Groot flash (bijv. 270 volledige knippert met NiMH oplaadbare batterijen 2100 mAh)
Flash vertraging 0,1 tot 3 seconden (afhankelijk van de energiebron en de flitsintensiteit)
Basisconfiguratie
Verticaal (+90 °) en horizontale (300 °) zwenkreflector
LED-displays
Motor zoom voor 24 - 105 mm belichting
Geïntegreerde groothoek diffusor voor 12 mm belichting
Flip-out reflector kaart voor zachte flitslicht
Modelleren licht (permanent licht om het beeld verlichting controleren, onder voorbehoud van camera)
Geïntegreerde autofocus flitsmeting
Flash bereidheid indicator en de juiste belichting weer te geven in de camera zoeker (onder voorbehoud van camera)
Automatische unit uitschakeling
Basic flitsfuncties
TTL flitsen
Modus voor handmatig flitsen met 4 gedeeltelijke verlichting niveaus
1e en 2e sluitergordijn synchronisatie (onder voorbehoud van camera)
Automatisch invulflits (onder voorbehoud van camera)
De camera-specifieke flitsfuncties
E-TTL / E-TTL II flitsprogramma mode (Canon)
P-DDL-flitsen (Pentax)
Four Thirds-TTL flitsen (Olympus / Panasonic / Leica)
ADI flitsen (Sony)
TTL remote mode (slave-modus) in de respectievelijke camera systeem
Klaar voor de toekomst
Firmware-update via de geïntegreerde USB-aansluiting
Voeding
4 x AA alkaline-magnesium-batterijen
4 x AA NC-of NiMH oplaadbare batterijen
Meegeleverde accessoires
Gebruiksaanwijzing
Commentaar en discussies: Bezoek onze forum commentaar te geven op dit artikel.
Gerelateerde termen: digitale flits, dedicated flitser, Canon, Nikon, Olympus / Panasonic / Leica, Pentax en Sony, Mecablitz 44 AF-1, Metz 44 AF-1 flitser, Metz 44AF-1, Metz 44 AF1
© 2009-2011 foto-tips-online.com
Icon
Laatst gewijzigd door a vgastel op ma dec 05 2011 9:28 pm, 2 keer totaal gewijzigd.
mvgr bert
Nikon D-90 Nikon 7200 met grip 8-105 vr Nikon sb900 TRIOPODc-258t
Nikkor
35 f2D 50f1.8D 851.8D
Tokina 12-24 f/4 AT-X DX (Versie I)
Tokina at-xpro 28-70 1:2.6--2.8 / 17mm 1:3.5 /70-210 1:4-5.6 /35-70ai1:3.5-4.8
Nikkor
35 f2D 50f1.8D 851.8D
Dus als ik het lees heb ik zo n kapje niet nodig? Zag ook iets over de flitser te updaten, hmm. Ik heb er niet n kabeltje bij gekregen. Ff kijken of er n ander kabeltje voor kan gebruiken.
- a vgastel
- Forumlid
jayl
update is nog niet van toe passing dit gaat waarschijnlijk via usb cabel van de camera kijk hier even voor in je handleiding.
Daar staat het in of anders op de metz site., of neem contakt op met de winkel
update is nog niet van toe passing dit gaat waarschijnlijk via usb cabel van de camera kijk hier even voor in je handleiding.
Daar staat het in of anders op de metz site., of neem contakt op met de winkel
mvgr bert
Nikkor
35 f2D 50f1.8D 851.8D
Nikkor
35 f2D 50f1.8D 851.8D
Dacht al dat het niet van toepassing was op het moment.
Maar over de Metz 44, nu ik steeds meer uitprobeer is het toch een fijne flitser. Enkel heb ik geen vergelijkings materiaal. Het was in ieder geval geen zonde van mn geld
Maar over de Metz 44, nu ik steeds meer uitprobeer is het toch een fijne flitser. Enkel heb ik geen vergelijkings materiaal. Het was in ieder geval geen zonde van mn geld

- a vgastel
- Forumlid
Dat is zeker veelplezier en veel doen en uit proberen.
En de handleiding in pdf op je computer is makkelijker lezen.
En de handleiding in pdf op je computer is makkelijker lezen.
mvgr bert
Nikkor
35 f2D 50f1.8D 851.8D
Nikkor
35 f2D 50f1.8D 851.8D
Haha goed geraden dat ik het meeste tijd op mijn htc smartphone werk. Ben veel onderweg of bezig met druk zijna vgastel schreef: En de handleiding in pdf op je computer is makkelijker lezen.

Dus die handleiding lees ik zeker terug op de pc.
In ieder geval bedankt om deze beginneling een handje op weg te helpen.
- Peter
- Clublid
- Foto's bewerken toestaan: Nee
- Contacteer:
IK heb vandaag de Metz 44 AF-1 eveneens mogen ontvangen.
Leuke flitser, eerste resultaten op handmatige belichting zijn bemoedigend.
Het toestel zal vermoedelijk wel terug moeten. Op geen enkele wijze werkt de TTL..,
Overal en altijd een volle flits (jakkes), dus niets automatisch.
Iets werkt dus niet goed samen met de D5000
Leuke flitser, eerste resultaten op handmatige belichting zijn bemoedigend.
Het toestel zal vermoedelijk wel terug moeten. Op geen enkele wijze werkt de TTL..,
Overal en altijd een volle flits (jakkes), dus niets automatisch.
Iets werkt dus niet goed samen met de D5000
Je bedoeld met toestel toch niet de D5000?
Weet niet waar je woont maar in Wijchen ligt een andere 44 om te proberen want die kan het ook zijn
Weet niet waar je woont maar in Wijchen ligt een andere 44 om te proberen want die kan het ook zijn

Maar dan moet je wel zeker weten dat het aan de camera ligt denk ik?
- Peter
- Clublid
- Contacteer:
Ik zou niet weten of het aan de D5000 ligt.
Tot op heden nimmer er een externe flitser op gehad.
Het Af hulplicht op de flitser werkt domweg niet. Beide apparaten communiceren niet met elkaar..
D5000 staat in de stand 'single-AF' , dus dat kan het ook niet zijn.
Laatste firmware staat ook op de flitser
Tot op heden nimmer er een externe flitser op gehad.
Het Af hulplicht op de flitser werkt domweg niet. Beide apparaten communiceren niet met elkaar..
D5000 staat in de stand 'single-AF' , dus dat kan het ook niet zijn.
Laatste firmware staat ook op de flitser
- a vgastel
- Forumlid
Pak je handleiding van de camera en flits controleer je instellingen en gebruik flits.Goodje schreef:Weet niet waar je woont maar in Wijchen ligt een andere 44 om te proberen want die kan het ook zijn
Hij maakt toch wel goed contact wat gebeurt er als je op je bovenste scherm kijkt en je drukt op de ontspanknop.
Of op je hoofd sherm kijkt als je de info knop indrukt zie je dan ttl staan
JE HEBT TOCH WEL HET JUISTE TYPE VOOR JOUW NIKONNet even geprobeerd af hulpverlichting werkt bij mij ook niet .
D90 met de metz 44-af - 4in flits geeft infrarood en dan de flits.
Is er iemand in je buurt die een digitale flits heeft .
Laatst gewijzigd door a vgastel op ma dec 26 2011 5:21 am, 2 keer totaal gewijzigd.
mvgr bert
Nikkor
35 f2D 50f1.8D 851.8D
Nikkor
35 f2D 50f1.8D 851.8D
Ik zou eerst proberen of er iemand in jou buurt woont met een Metz 44 en of die het zelfde doet of niet doet, de mijne doet het gewonnen goed op mijn D3100.
Aanbod staat als je in mijn buurt woont

- iefie
- Forumlid
- Ervaringsniveau: ***
Volgens mij doet hij het alleen goed in A,S of M.
D90 /mb-d80 / 18-70 / 70-300 VR / 70-210D /35 1.8 / 50 1.8 / Tamron 90mm 2.8 macro / 2x sb-700.
- Peter
- Clublid
- Contacteer:
dank je, vanuit Enschede is het echter nog wel even rijden.Goodje schreef:Ik zou eerst proberen of er iemand in jou buurt woont met een Metz 44 en of die het zelfde doet of niet doet, de mijne doet het gewonnen goed op mijn D3100.
Ik wandel morgen even langs de fotozaak, flitser kan zo geruild worden indien nodig.
Ik koppel de voortgang natuurlijk terrug.
Het is voor mij nu even een raadsel.
Voel me net een beginneling :mrgreen: