DPReview.com heeft de test van de P7100 af

Discussies over fotografie met de Coolpix camera's
Edward P
Forumlid
Forumlid

Re: DPReview.com heeft de test van de P7100 af

Bericht door Edward P » ma apr 30 2012 2:22 pm

De Olympus OM-D komt er in de testen ook erg goed uit, is niet goedkoop maar komt er ook in vergelijking met de duurdere Fuji X-Pro1 heel goed uit.

GdP

Re: DPReview.com heeft de test van de P7100 af

Bericht door GdP » ma apr 30 2012 4:04 pm

Wat ik als voordelen zie van deze camera even op een rijtje:

1. Alle functies zijn op de camera direct bereikbaar. Je behoeft dus niet in één of ander menu te duiken voor andere instellingen. Je hebt dan ook snel door hoe de camera werkt.

2. Uitklapbaar scherm waardoor fotograferen op verschillende hoogtes goed te doen is.

3. Optische zoeker met correctie voor de ogen.

4. Aansluiting voor een externe Nikon flitser. En die ik dus al heb!

5. Vertekeningscorrectie.

6. Zeer groot zoombereik (28-200) Dus geen gewissel van objectieven en kansen op stof in de camera.

7. Grotere scherptediepte dan mijn D3 bij vergelijkbaar brandpunt.

8. Macro-stand.

9. Maakt Nikon RAW-bestanden, waardoor deze in Capture NX2 bewerkt kunnen worden.

10. Hij haalt niet de kwaliteit van een D3, maar waar ik bij deze camera geen probleem mee heb. Het komt op mij over als voldoende.

11. Tevens instelling voor continue AF.

Nadelen kan ik nog niet noemen, want daarvoor heb ik hem nog te weinig gebruikt.
Nu weet ik wel dat er camera’s van andere merken, die voor het zelfde geld veel beter zijn, maar die passen niet in mijn opzet waarvoor ik deze camera heb gekocht. Ik zie deze camera dan ook als een aanvulling op de mogelijkheden die ik al heb met mijn D3.

Plaats reactie

Terug naar “Coolpix”