Welke software gebruik je nu om alles uit te lezen?
zat zelf aan het nikon programma te denken maar nog niet uitgeprobeerd
GPS voor de D90
- gvdnberg
- Clublid
- Foto's bewerken toestaan: Ja
- Contacteer:
Re: GPS voor de D90
Op de site van Dawntech staat een kopje support. Daar vind je uitgelegd welke software je nodig hebt voor Windows of voor Apple, je vindt er een korte summiere handleiding voor installatie en voor aansluiten van de logger aan je computer. Als je alles gedownload hebt en geïnstalleerd hebt moet je je systeem opnieuw opstarten en als je dan de logger aan de USB kabel klikt kun je de gelogde data downloaden naar je computer. Daarna kun dit logbestand converteren naar, ik meen, 4 verschillende soorten bestanden voor de verschillende programmatuur. Zo'n logbestand kun je bijvoorbeeld direct inlezen in Google Earth.
Let wel, ik praat over de di-GPS Pro L, dus de gps met in zich tevens een logger. Het ding schrijft zondermeer de gpsdata in de exif van de foto's en de afgelegde route is als logbestand op bovenvermelde wijze te downloaden en apart te gebruiken. Voor het opnemen van de data in de exif hoef je alleen de gps te bevestigen en aan te sluiten en aan te zetten. Ik neem aan dat je de M3L S9 hebt voor de D90. Ik had 3 bestanden gedownload: handleiding als pdf; Programma voor het uitlezen; Installatie en Configuratie programma. Dat wijst zichzelf, alleen goed kijken naar de juiste bestanden.
Vanwege je beperkte mobiliteit heb je tijd genoeg (denk ik) om alles uit te zoeken en te installeren.
Veel beterschap en plezier met je GPSlogger!!
Let wel, ik praat over de di-GPS Pro L, dus de gps met in zich tevens een logger. Het ding schrijft zondermeer de gpsdata in de exif van de foto's en de afgelegde route is als logbestand op bovenvermelde wijze te downloaden en apart te gebruiken. Voor het opnemen van de data in de exif hoef je alleen de gps te bevestigen en aan te sluiten en aan te zetten. Ik neem aan dat je de M3L S9 hebt voor de D90. Ik had 3 bestanden gedownload: handleiding als pdf; Programma voor het uitlezen; Installatie en Configuratie programma. Dat wijst zichzelf, alleen goed kijken naar de juiste bestanden.
Vanwege je beperkte mobiliteit heb je tijd genoeg (denk ik) om alles uit te zoeken en te installeren.
Veel beterschap en plezier met je GPSlogger!!
Met vriendelijke groet,
Gert van den Berg,
Nikon Z-gebruiker en nog een paar F-vatting (micro-)objectieven. Al mijn foto's zijn gehost op Flickr
Gert van den Berg,
Nikon Z-gebruiker en nog een paar F-vatting (micro-)objectieven. Al mijn foto's zijn gehost op Flickr
Re: GPS voor de D90
Bedankt!
Daar ga ik zeker even kijken.
Ik heb inderdaad ook de gps met de logger. Dat is het leuke van een gps meenemen tijdens vakanties, dat je kan zien waar je allemaal geweest bent.
In landen zoals Indonesie waar in de binnenlanden geen bordjes met plaatsnamen staan heb je af en toe geen idee waar je zit. Daarom wilde ik graag de gps hebben.
Inderdaad tijd genoeg op het moment dus ik ga zeker even op de site kijken.
Daar ga ik zeker even kijken.
Ik heb inderdaad ook de gps met de logger. Dat is het leuke van een gps meenemen tijdens vakanties, dat je kan zien waar je allemaal geweest bent.
In landen zoals Indonesie waar in de binnenlanden geen bordjes met plaatsnamen staan heb je af en toe geen idee waar je zit. Daarom wilde ik graag de gps hebben.
Inderdaad tijd genoeg op het moment dus ik ga zeker even op de site kijken.