@ joerig1970: ik blijf wel bij je topic :mrgreen:
De Tamron 17-50 is een prima lens! ik heb hem ook sinds kort en dit is mijn kitlens bij uitstek! perfecte platen krijg je ermee...
Als je een liefhebber bent van vaste brandpuntsafstanden is de nikkor 50mm/1,8 een geweldige aanwinst!
Geld moet rollen, maar je kan het maar 1x uitgeven, he?!
Ik vind hem beter dan de sigma, want ook ik stond destijds voor een dilemma!
Groeten, Robbert
lichtsterke lenzen
Joeri,
Op deze site staan veel foto's gemaakt met de Tokina 28-80 2.8
http://www.pixel-peeper.com/lenses/?lens=12558
Ik moet kijken of ik er straks nog wat van de 80-200 bij kan zetten. De Tokina objectieven zijn kwalitatief iets minder dan de nikkors. Voordeel is wel dat ze enorm degelijk zijn.
Ik moet je eerlijk zeggen dat ik beide objectieven niet meer veel gebruik. Ik doe, zoals Roberto zegt, liever een stap vooruit of achteruit en gebruik voornamelijk prime objectieven.
groet,
Rik
Op deze site staan veel foto's gemaakt met de Tokina 28-80 2.8
http://www.pixel-peeper.com/lenses/?lens=12558
Ik moet kijken of ik er straks nog wat van de 80-200 bij kan zetten. De Tokina objectieven zijn kwalitatief iets minder dan de nikkors. Voordeel is wel dat ze enorm degelijk zijn.
Ik moet je eerlijk zeggen dat ik beide objectieven niet meer veel gebruik. Ik doe, zoals Roberto zegt, liever een stap vooruit of achteruit en gebruik voornamelijk prime objectieven.
groet,
Rik
Laatst gewijzigd door rik6230 op ma jul 23 2007 5:39 am, 1 keer totaal gewijzigd.
De onderwerpen die jij wilt fotograferen spelen een grote rol bij de uiteindelijk keuze.joerig1970 schreef:tja prime lenzen zijn duur, en je kan niet altijd een stap dichter of verder
een vogels of helicopters in de lucht, een boot op zee, in een publiek bij event
Los daarvan; de zoom geeft meer bewegingsvrijheid terwijl de prime meer kwaliteit biedt. Wat de prijs betreft; de 50 en 85 1.8 en ook de 180 2.8 zijn betaalbaar. (afgezet tegen een lichtsterk kwaliteitszoom objectief van nikkor)
groet,
Rik
Tamron AF SP 17-50/2,8 Di II
Ik heb ergens gelezen dat de tamron 17-50 2,8 niet goed werkt in combinatie met de i-ttl flitssers SB600 en 800. Wie heeft hier ervaring mee?