Apenheul op 1 juli 2012
Re: Apenheul op 1 juli 2012
@Frankie, bedankt 
@Henk, ja mooi hè. Is ook één van mijn favorieten zoals ik al gezegd had
Thanks
@Nynke, bedankt

@Henk, ja mooi hè. Is ook één van mijn favorieten zoals ik al gezegd had

Dank je Ruud, nu ben ik daar een leek in. Hoe krijg ik dat voor elkaar?ruud schreef:Mooie serie Daniel , zou zelf wel bij foto 6 selectief de ruis uit de achtergrond halen.
@Nynke, bedankt

- ebt
- Clublid
- Ervaringsniveau: ***
- Foto's bewerken toestaan: Nee
mooie foto waarbij 2 mijn favoriet is.
succes
bart(ebt)
succes
bart(ebt)
nikon d610; tamron 24-70 f2.8; af-s nikkor 16-35 4G ED; af-s nikkor 70-200 2.8 GII ED; af-s micro nikkor 105mm 1:2,8 G ED; Sigma 150-600 mm sports; SB 700; en statief gitzo GT3542LS.
Wat een leuke en mooie serie!
Foto 1 trok gelijk mijn aandacht....
Wij gaan binnenkort ook naar de apenheul, maar ik ben bang dat ik dit niet voor elkaar krijg!
Echt top!
Groetjes Sytske
Wij gaan binnenkort ook naar de apenheul, maar ik ben bang dat ik dit niet voor elkaar krijg!
Echt top!
Groetjes Sytske
-
- Forumlid
- Ervaringsniveau: *
- Foto's bewerken toestaan: Nee
[quote="Daniël"]Dank je Ruud, nu ben ik daar een leek in. Hoe krijg ik dat voor elkaar?/quote]
Daniel zelf gebruik ik bijna altijd NX2 dus het volgende in NX2 gedaan :
Selecteer je penseel en zet hem op de plus stand, ga dan naar aanpassen en selecteer ruisonderdrukking.
Ik heb in dit geval de intensiteit op 12 gezet en scherpte op 5 , bovenin kan je de grootte van je penseel bepalen.
Voor de grote vlakken dus lekker groot want dat schiet lekker op en voor tussen de haren en om de aap heen maak je hem klein , al met al ben ik met je foto nog geen 2 minuten bezig geweest voor dit resultaat.

Daniel zelf gebruik ik bijna altijd NX2 dus het volgende in NX2 gedaan :
Selecteer je penseel en zet hem op de plus stand, ga dan naar aanpassen en selecteer ruisonderdrukking.
Ik heb in dit geval de intensiteit op 12 gezet en scherpte op 5 , bovenin kan je de grootte van je penseel bepalen.
Voor de grote vlakken dus lekker groot want dat schiet lekker op en voor tussen de haren en om de aap heen maak je hem klein , al met al ben ik met je foto nog geen 2 minuten bezig geweest voor dit resultaat.

Dank jeebt schreef:mooie foto waarbij 2 mijn favoriet is.
succes
bart(ebt)
Gewoon proberen. Wees er vroeg en loop lekker voor de mensen uit. Dan heb je zowat alle tijd. Neem een goede lens mee, 70-300 of een prime. Eventueel met statief of moeilijk belichte plekken makkelijker te schieten. Maar sluitertijd is wel een pré hier.Sytske schreef:Wat een leuke en mooie serie!
Echt top!
Groetjes Sytske
Ben benieuwd
Ok, ik heb geen NX2 maar denk dat ik begrijp wat je bedoeld. Ik ga kijken in CS5.ruud schreef:Daniel zelf gebruik ik bijna altijd NX2 dus het volgende in NX2 gedaan :Daniël schreef:Dank je Ruud, nu ben ik daar een leek in. Hoe krijg ik dat voor elkaar?