DxO MArk D600

Discussies over fotografie met de D600, D610, D750 en D780. Nikon's semi-pro lijn met een FX-formaat sensor.
GTJ
Forumlid
Forumlid
Foto's bewerken toestaan: Nee
Contacteer:

Re: DxO MArk D600

Bericht door GTJ » do sep 20 2012 8:43 pm

De prijs zit inmiddels aan de goede kant van €2000,-!!

http://tweakers.net/pricewatch/318008/nikon-d600.html

SpiKeY
Forumlid
Forumlid
Contacteer:

DxO MArk D600

Bericht door SpiKeY » do sep 20 2012 9:09 pm

Steven schreef:Goh wat is die body toch slecht. O.a de D90 en D7000 was/is ook een compleet waardeloze body.....

Sorry hoor maar iedereen die beweerd dat de body slecht zou zijn moest eerst maar eens de body in hand nemen. Er is niets mis met metaal en plastic en ik denk dat hij voor 98% van de forumleden voldoet voor hun soort fotografie. Je koopt ook geen Ferrari als je alleen maar stadsritjes maakt om dit automerk maar even aan te halen. Het is een mooie FX instapper, heeft betere specs dan de D700. Wellicht niet zo rubuust maar dat is voor het het grootste gedeelte van de fotografen absoluut niet nodig.

Vraag jezelf eens eerlijk af in welke situatie in het verleden je gefotografeerd hebt wat je dus niet met de D7000 gedaan zou kunnen hebben? Ik heb een D90, loop er mee op fesitivals, regen en wind, leg hem overal neer, stoot wel eens tegen iemand aan in de drukte en er mankeert niets aan de camera. Wat mij betreft dus onzin om een dergelijke body te diskwalificeren.

Over een maand of 3 is de D600 waarschijnlijk €1700,00 en het lijkt mij gewoon een dijk van een camera waar ook de beroepsfotografen dankbaar gebruik van zullen maken. 8)
+1 :)
SpiKeY Inc. *̡͌l̡*̡̡ ̴̡ı̴̴̡ ̡̡͡|̲̲̲͡͡͡ ̲▫̲͡ ̲̲̲͡͡π̲̲͡͡ ̲̲͡▫̲̲͡͡ ̲|̡̡̡ ̴̡ı̴̡̡ *̡͌l̡*̴̡ı̴̴̡
My Blog: http://wilhelmrojer.wordpress.com/

JvdKooij
Forumlid
Forumlid
Ervaringsniveau: *
Foto's bewerken toestaan: Ja
Contacteer:

Bericht door JvdKooij » do sep 20 2012 9:28 pm

gvdnberg schreef:Dat wordt voor mij waarschijnlijk ook wel +1. Een fantastische sensor in een body die toch anders is opgebouwd dan de D300 of D700. Geen snelle instelling van ISO, witbalans of (in mindere mate) kwaliteit. Geen 10 pins aansluiting voor mijn GPS (di-GPS pro L). En dat is het voor mijn eerste indruk.
ik weet niet waar je vandaan haalt dat je ISO, kwaliteit en witbalans niet snel kan instellen, maar dat is slechts indrukken van één knop en dan aan het wieltje draaien (als het tenminste net zo werkt als bij een D7000, en daar lijkt het wel op)
Groetjes,
Jaap

MauritsD
Clublid
Clublid
Ervaringsniveau: ****
Foto's bewerken toestaan: Ja

Bericht door MauritsD » do sep 20 2012 10:03 pm

Steven schreef:Goh wat is die body toch slecht. O.a de D90 en D7000 was/is ook een compleet waardeloze body.....

Sorry hoor maar iedereen die beweerd dat de body slecht zou zijn moest eerst maar eens de body in hand nemen. Er is niets mis met metaal en plastic en ik denk dat hij voor 98% van de forumleden voldoet voor hun soort fotografie. Je koopt ook geen Ferrari als je alleen maar stadsritjes maakt om dit automerk maar even aan te halen. Het is een mooie FX instapper, heeft betere specs dan de D700. Wellicht niet zo rubuust maar dat is voor het het grootste gedeelte van de fotografen absoluut niet nodig.

Vraag jezelf eens eerlijk af in welke situatie in het verleden je gefotografeerd hebt wat je dus niet met de D7000 gedaan zou kunnen hebben? Ik heb een D90, loop er mee op fesitivals, regen en wind, leg hem overal neer, stoot wel eens tegen iemand aan in de drukte en er mankeert niets aan de camera. Wat mij betreft dus onzin om een dergelijke body te diskwalificeren.

Over een maand of 3 is de D600 waarschijnlijk €1700,00 en het lijkt mij gewoon een dijk van een camera waar ook de beroepsfotografen dankbaar gebruik van zullen maken. 8)
+1

Ik begrijp al het commentaar ook niet zo. Uiteraard zijn er mensen die heel specifieke eisen hebben, maar de meesten toch niet?

Dat wordt voor mij waarschijnlijk ook wel +1. Een fantastische sensor in een body die toch anders is opgebouwd dan de D300 of D700. Geen snelle instelling van ISO, witbalans of (in mindere mate) kwaliteit. Geen 10 pins aansluiting voor mijn GPS (di-GPS pro L). En dat is het voor mijn eerste indruk.
ik weet niet waar je vandaan haalt dat je ISO, kwaliteit en witbalans niet snel kan instellen, maar dat is slechts indrukken van één knop en dan aan het wieltje draaien (als het tenminste net zo werkt als bij een D7000, en daar lijkt het wel op)
Dit vroeg ik me ook al af? Is dit bij de Dx00/Dx nog makkelijker/prettiger?
Ik verander deze instellingen net zo makkelijk per foto als diafragma/sluitertijd terwijl ik door de zoeker blijf kijken. kost nog geen seconde om iets aan te passen?
"Er zij licht; en er was licht." (Genesis 1:3)
Nikon heeft daar mooi op ingespeeld !

Plaats reactie

Terug naar “D600, D610, D750 en D780”