Foto's Oostvaardersplassen Ochtend 30-9

Sectie om draadjes in te plaatsen voor foto's die gemaakt zijn tijdens NCN uitjes, forum-wandelingen, etc.
JvdKooij
Forumlid
Forumlid
Ervaringsniveau: *
Foto's bewerken toestaan: Ja
Contacteer:

Re: Foto's Oostvaardersplassen Ochtend 30-9

Bericht door JvdKooij » di okt 02 2012 10:09 am

jan schreef:
Ericb schreef:
chip54 schreef:Kan deze heel goed croppen, maar wil juist de eenzaamheid van het dier aangeven.
Foto is over een vochtige weide gemaakt, half tegen de zon in, de vochtigheid begon op te trekken.
Ik vind het dus juist een bijzonder geslaagde foto. 8)
Ik heb vrijwel dezelfde foto gemaakt, ook met de D700, met hetzelfde resultaat. Het zijn echt de omstandigheden en niet de D700 :)
Natuurlijk kun je van alles aan de foto aanpassen maar dit is wel een correcte weergave van wat we op dat moment zagen.
Mijn foto's zien er van hetzelfde moment ook hetzelfde uit en dan genomen met een D7000 + 70-200mm. Ik moet ze nog omzetten en dan zal ik er ook een paar plaatsen al zijn het nagenoeg dezelfde als dat hier al zijn getoond.
Mijn foto's van dat moment ook, met een D7000 en 300mm F4 en 1,4 extender.
Zal volgende week wel wat foto's plaatsen want ben vrijdagavond laat pas weer in Nederland.
Groetjes,
Jaap

JvdKooij
Forumlid
Forumlid
Contacteer:

Bericht door JvdKooij » di okt 02 2012 10:10 am

Casanova56 schreef:
chip54 schreef:
Casanova56 schreef:Shit, de herten zijn geschrokken na het zien van de fotografen van de ochtend ploeg.

Maarja, dan hier een bijdrage van de tweede ploeg fotografen.

Met dank voor de organisatie van de Nikon Club Nederland voor het uitje in de Oostvaardersplassen.

Je gaat toch niet beweren dat jullie geen herten gezien hebben?!? :shock:
De ploeg die om 11:30 uur op fotosafarie ging, heb dus geen herten gezien grrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrr.
Nou, bij de ochtendsessie waren er bij die bijna over de herten struikelden........ :D
Groetjes,
Jaap

Pjerry
Clublid
Clublid
Ervaringsniveau: ***
Contacteer:

Bericht door Pjerry » di okt 02 2012 10:24 am

Maar die ochtendgroep heeft blijkbaar niet van die mooie runderen gezien :mrgreen: .

Ochtendgroep is wel wat actiever met plaatsen, moet ik zeggen....

Cees
Forumlid
Forumlid
Foto's bewerken toestaan: Nee

Bericht door Cees » di okt 02 2012 10:33 am

Runderen genoeg, tussen de herten. Maar wat minder interessant, bewegen niet zo gracieus... 8)
Groet, Cees

Analoog Nikon-speelgoed en wat bijbehorend glaswerk
Lid NCN
In het land der blinden is éénoog koning

Ericb
Clublid
Clublid

Bericht door Ericb » di okt 02 2012 10:53 am

En nog een Vos niet te vergeten, al was die wat te ver weg om goed te kunnen fotograferen.
Nikon Z8, Z6 en wat lenzen en een hoop andere zooi.

Arthur Mol
Forumlid
Forumlid
Contacteer:

Bericht door Arthur Mol » di okt 02 2012 11:22 am

Ik heb vrijwel dezelfde foto gemaakt, ook met de D700, met hetzelfde resultaat. Het zijn echt de omstandigheden en niet de D700 :)
Natuurlijk kun je van alles aan de foto aanpassen maar dit is wel een correcte weergave van wat we op dat moment zagen.
Ok, dan heb ik de foto op verkeerde wijze beoordeeld, mijn excuses..
Pana FZ1000, Oly E-M5 II, 12-40, 40-150R, 75-300.

jan
Bestuurslid
Bestuurslid
Ervaringsniveau: ****
Contacteer:

Bericht door jan » di okt 02 2012 5:50 pm

Nog enkele foto's van mijn zijde al is het natuurlijk een variatie op het thema.

1.
Afbeelding

2.
Afbeelding

3. het achter gebleven reekalfje
Afbeelding

4. We hadden goede ontvangst.....
Afbeelding

5.
Afbeelding

6.
Afbeelding

7. Nog 1 foto dan
Afbeelding

8. Je hoort me wel maar ziet me niet........
Afbeelding

Heb wel gemerkt dat je met 200mm echt te kort komt voor wildfotografie als dit. Alhoewel ik Robin met een groothoek heb zien fotograferen.

Zo terugkijkende vond ik het niet zo bijzonder als verwacht. Wellicht waren mijn verwachtingen te hoog van dit natuurgebied of hebben we niet gezien wat het gebied zo bijzonder maakt. Want het feit dat er een filmploeg 2 jaar lang opnames maakt moet toch wel betekenen dat het bijzonder is.

Ik had ook het gevoel dat er een beetje wrevel was tussen de verschillende partijen welke actief zijn in dit gebied. Bijvoorbeeld de chauffeur van het elektrokarretje verzoekt ons bij het uitstappen vooral bij wijze van spreken geen rietstengel te krenken en vervolgens rost de filmploeg met de 4WD door de rietkraag :roll:
De communicatie onderling in het gebied ook niet helemaal lekker loopt daar mochten we ook een staaltje van meemaken tussen de chauffeur van het filmteam in zijn 4WD en de chauffeur van ons karretje :? Je mag hier niet komen. We zijn aan het filmen...... :twisted:

Maar ik heb wel een leuke ochtend gehad :mryellow: Bedankt voor het gezelschap!
Jan
I got a Nikon camera. I love to take a photograph. (Simon & Garfunkel)

a.de.g.
Forumlid
Forumlid

Bericht door a.de.g. » di okt 02 2012 6:09 pm

Beste Fotografen , zitten mooie platen bij, maar als je naar de Oostvaardersplassen gaat voor fotograferen dan maak je natuurfoto,s en ik zie hier al 18 foto,s van mensen die horen mij inziens niet in de natuur thuis.

Patrick
Clublid
Clublid
Ervaringsniveau: *****
Contacteer:

Bericht door Patrick » di okt 02 2012 6:29 pm

a.de.g. schreef:Beste Fotografen , zitten mooie platen bij, maar als je naar de Oostvaardersplassen gaat voor fotograferen dan maak je natuurfoto,s en ik zie hier al 18 foto,s van mensen die horen mij inziens niet in de natuur thuis.
Het is ook gewoon een NCN uitje hoor. :wink:

Ik heb ook heel veel mensen gefotografeerd. Die waren beter te fotograferen dan de dieren, want die waren gewoon heel/te ver weg...
Patrick | Instagram | Flickr | Nikon Z8 + Zf + D700 plus best veel glaswerk, een Fujifilm X-T3 met wat objectieven en een Leica Q3 point-and-shoot

Kroontje

Bericht door Kroontje » di okt 02 2012 6:43 pm

Patrick schreef:
a.de.g. schreef:Beste Fotografen , zitten mooie platen bij, maar als je naar de Oostvaardersplassen gaat voor fotograferen dan maak je natuurfoto,s en ik zie hier al 18 foto,s van mensen die horen mij inziens niet in de natuur thuis.

Ik heb ook heel veel mensen gefotografeerd. Die waren beter te fotograferen dan de dieren, want die waren gewoon heel/te ver weg...
:mryellow: :mryellow: :mryellow: Leuk
Geen mensen in de natuur leveren ook geen foto's op.

Kroontje

Voormalig clublid

Bericht door Voormalig clublid » di okt 02 2012 6:44 pm

Patrick schreef:

Sorry, als ik zo die foto's zie van de mensen, dan hadden verschillende leden toch wel een toeter van een telelens op de body zitten.

Ericb
Clublid
Clublid

Bericht door Ericb » di okt 02 2012 7:02 pm

Casanova56 schreef:
Patrick schreef:

Sorry, als ik zo die foto's zie van de mensen, dan hadden verschillende leden toch wel een toeter van een telelens op de body zitten.
Valt wel mee. Volgens mij was de meest gebruikte combinatie de 70/200 meestal met een 2* converter. 1 * 300 2.8 (met converter) en een Sigma zoom tot 500mm.
Nikon Z8, Z6 en wat lenzen en een hoop andere zooi.

Patrick
Clublid
Clublid
Ervaringsniveau: *****
Contacteer:

Bericht door Patrick » di okt 02 2012 7:09 pm

Er was ook nog een Tamron 200-500 in de ochtendgroep zag ik.

Ik kwam niet verder dan 1.4 x 200mm = 280mm hoor. Niets bijzonders. Als je een DX camera hebt met een 70-300 dan heb je al 450mm (simpel gezegd)...
Patrick | Instagram | Flickr | Nikon Z8 + Zf + D700 plus best veel glaswerk, een Fujifilm X-T3 met wat objectieven en een Leica Q3 point-and-shoot

Rockpics

Bericht door Rockpics » di okt 02 2012 7:15 pm

Zitten hele mooie foto's tussen!

Robin
Forumlid
Forumlid

Bericht door Robin » di okt 02 2012 9:28 pm

jan schreef:
Heb wel gemerkt dat je met 200mm echt te kort komt voor wildfotografie als dit. Alhoewel ik Robin met een groothoek heb zien fotograferen.
Met dit als eerste beeld met de 14-24mm. :D

1.
Afbeelding
Let ook even op de zon :wink:
Greetz... Robin

It's nice to be important, but it's more important to be nice.

Plaats reactie

Terug naar “Foto's NCN- en forumuitjes”