d50 d70(s) d80??
-
- Forumlid
- Ervaringsniveau: ****
- Foto's bewerken toestaan: Nee
- Contacteer:
Laat ik het anders zeggen.
De D70 is een prima camera, toch?
Voldoet toch ook nog steeds, toch?
Maar is wel twee generaties oud, nietwaar?
Voor mij is de D70 prima, ik hoop[ dattie het nog lang blijft doen
Maar als ik een nieuwe camera moet kopen, dan koop ik niet weer een D70
Als ik een D40(x) uit mijn handen zou laten vallen, koop ik geen D70, maar wederom een D40 of een D80, als ik meer mogelijkheden wil (tenzij mijn portemonnee niet meer dan een 2e hands toestel toestaat).
Dit is mijn persoonlijke mening, die ik graag voor een betere geef.
Tjongejonge....
De D70 is een prima camera, toch?
Voldoet toch ook nog steeds, toch?
Maar is wel twee generaties oud, nietwaar?
Voor mij is de D70 prima, ik hoop[ dattie het nog lang blijft doen
Maar als ik een nieuwe camera moet kopen, dan koop ik niet weer een D70
Als ik een D40(x) uit mijn handen zou laten vallen, koop ik geen D70, maar wederom een D40 of een D80, als ik meer mogelijkheden wil (tenzij mijn portemonnee niet meer dan een 2e hands toestel toestaat).
Dit is mijn persoonlijke mening, die ik graag voor een betere geef.
Tjongejonge....
Man sieht was man weiss - http://www.erfgoedfoto.nl
En wederom zijn we al weer twee pagina's lang onze eigen camera's en standpunten aan het verdedigen in plaats van de topicstarter te helpen met advies....
Toen de D80 net uit kwam heb ik een korte vergelijking geschreven tussen de D50, D70 en D80. Misschien heb je er iets aan:
http://www.dutchphotozone.com/viewtopic.php?t=35630
Toen de D80 net uit kwam heb ik een korte vergelijking geschreven tussen de D50, D70 en D80. Misschien heb je er iets aan:
http://www.dutchphotozone.com/viewtopic.php?t=35630
Rogier,
Jouw link heb ik gelezen op DPZ en heeft meegespeeld in mijn besluitvorming. Nogmaals mijn dank.
Voor het overige denk ik juist dat iedere Nikon bezitter de voordelen van zijn/haar (hier gevraagde ) Nikon voor het voetlicht moet brengen. Dit geeft topic starter de mogelijkheid om een keuze te maken.
Ik zou het opmerkelijk vinden als een d70s bezitter zou zeggen dat hij/zij een fout heeft gemaakt en eigelijk voor de d50 had moeten kiezen. Iedereen zal een keuze gemaakt hebben die toegespitst is op zijn/haar situatie. Daar die situaties heel vaak verschillen zal dat ook het geval zijn voor de keuze van de camera. Daar is helemaal niets mis mee en dat is ook de reden dat Nikon meerdere types heeft.
groet,
Rik
Jouw link heb ik gelezen op DPZ en heeft meegespeeld in mijn besluitvorming. Nogmaals mijn dank.
Voor het overige denk ik juist dat iedere Nikon bezitter de voordelen van zijn/haar (hier gevraagde ) Nikon voor het voetlicht moet brengen. Dit geeft topic starter de mogelijkheid om een keuze te maken.
Ik zou het opmerkelijk vinden als een d70s bezitter zou zeggen dat hij/zij een fout heeft gemaakt en eigelijk voor de d50 had moeten kiezen. Iedereen zal een keuze gemaakt hebben die toegespitst is op zijn/haar situatie. Daar die situaties heel vaak verschillen zal dat ook het geval zijn voor de keuze van de camera. Daar is helemaal niets mis mee en dat is ook de reden dat Nikon meerdere types heeft.

groet,
Rik
Als je niet weet welke digitale camera je het beste kunt aanschaffen voor je geld, dan blijf je toch gewoon analoog fotograferen.
Wat is dat hier toch allemaal voor gezeur!
Er is altijd een camera die tot de beste behoort, maar helaas altijd onbetaalbaar.
En zo als gewoonlijk kiezen we dan voor het beste alternatief. En dat is volgens mij de D80.
Gerrit

Wat is dat hier toch allemaal voor gezeur!

Er is altijd een camera die tot de beste behoort, maar helaas altijd onbetaalbaar.
En zo als gewoonlijk kiezen we dan voor het beste alternatief. En dat is volgens mij de D80.
Gerrit
Zucht @ BUG322 Sad
"Als je de keus aan anderen over laat, word je er nooit wijzer van." Echt de meest trieste oneliner van de laatste tien jaar. Alsof er niemand twijfelt en alsof je altijd zelf maar alle antwoorden moet hebben. Schei toch uit man.
Vragen om advies is alles behalve de keuze aan een ander over laten.
Ik heb nooit om advies gevraagd ik heb wel alle tests en sites doorgekeken
En ja je word er idd niet wijzer van want advies vraag je niet aan een grote groep maar aan enkele personen en het nikon forum is een grote groep, triest he.
Tenzij je specifieker kan zijn in de vraagstelling denk ik.
Zijn probleem van de autofocus motor is al opgelost met een D50,70 of 80
En toen kwam Braakhuis met zijn info welk ruim voldoende was als antwoord.
Daarna kwamen de cheerleaders en de rest is bijzaak.
Dus ja weinig echt aanvullende informatie.

groetjes en kusjes
Laatst gewijzigd door BUG322 op di jul 17 2007 2:29 am, 5 keer totaal gewijzigd.
Hierover zijn wij het eens.Rogier schreef:Ik zeg ook niet dat het verkeerd is dat iedereen de voordelen van zijn specifieke camera belicht, ik vind het alleen jammer dat het weer ontaard in gekibbel als iemand anders het daar niet mee eens is. Op de hele tweede pagina van dit topic is weinig informatiefs te vinden...
groet,
Rik
Kijk eens goed naar je eigen reacties hier, jij bent nu wel erg persoonlijk aan het worden.
Maar dat was mij al duidelijk
Dan erbij ik reageerde helemaal niet geirriteerd jij duidelijk wel
Heb ik je aangevallen of zo?
Koekje?
Ook dit was erg informatief
En van die 1540 postings zitten er ook een heleboel foto's tussen.
So what???
Maar dat was mij al duidelijk

Dan erbij ik reageerde helemaal niet geirriteerd jij duidelijk wel
en dan de persoonlijke verwijzingen naar mij toe.Tjemig Dirk, was je dronken toen je dit typte?
Heb ik je aangevallen of zo?
Koekje?
Voor mij was de overstap van de heerlijke D50 naar de geweldige D80 er 1 waar ik nimmer spijt van zal krijgen. Ik sluit me aan bij de andere D80 gebruikers.
Ook dit was erg informatief

Erg suggestief en agressief en nee de koek is niet opMet het aantal van 1540 overzinvolle reacties op dit forum denk ik dat je het een beetje ontgroeit bent....geeft ook niet hoor. De koek zal een beetje op zijn.
En van die 1540 postings zitten er ook een heleboel foto's tussen.
So what???