Welke draagriem is prettig/aanbevolen?

Discussies over al het andere dat je bij fotografie nodig hebt. Denk aan tassen, filters, etc.
EdwinKort
Forumlid
Forumlid
Ervaringsniveau: **
Foto's bewerken toestaan: Ja
Contacteer:

Re: Welke draagriem is prettig/aanbevolen?

Bericht door EdwinKort » ma okt 15 2012 12:25 am

Goed om mee te nemen. Zit ook al een tijdje te denken aan te denken om zo'n strap aan te schaffen.
Mijn foto-site
Helaas, geen Nikon-spul meer.
Zend PM als je mijn foto wil bewerken, zodat ik er iets van kan leren

Patrick
Clublid
Clublid
Ervaringsniveau: *****
Contacteer:

Bericht door Patrick » ma okt 15 2012 12:41 am

iefie schreef:Welke nieuwe bevestiging patrick, dan kan ik zien of ik een oude of nieuwe heb. Ik draai hem in het statief gaatje
De oude zie je op pagina 2 onderaan van dit draadje. De nieuwe hier...
EdwinKort schreef:Goed om mee te nemen. Zit ook al een tijdje te denken aan te denken om zo'n strap aan te schaffen.
Niet meer. De nieuwe aansluiting heeft niet meer zo'n haak. In zeldzame gevallen wilde die het naar ik begrepen heb wel eens begeven. Dat geeft hele dure geluiden! :?

De nieuwe haak heeft een kogellager en schuit zelf over de band zonder zo'n haak. Toch een nog wat mooier systeem, temeer ook daar de haak niet meer tegen je camera aan tikken kan.
Patrick | Instagram | Flickr | Nikon Zf + D700 plus best veel glaswerk, een Fujifilm X-T3 met wat objectieven en een Leica Q3 point-and-shoot

Pjerry
Clublid
Clublid
Ervaringsniveau: ***
Contacteer:

Bericht door Pjerry » ma okt 15 2012 10:02 am

IlseN schreef:Interessant draadje!! Ik ben ook aan het kijken naar andere draagriem. Op zich spreekt de Sniper Strap mij wel aan, o.a. door de bevestiging. (Ik heb in het verleden namelijk twee keer een tas gehad met een musketon, en bij beide tassen ging de musketon kapot, en lag de tas dus op de grond...., ik wil dus liever geen draagriem met musketon voor mijn camera..)

Nadeel vind ik wel dat ook voor de Sniper Strap de statiefaansluiting gebruikt moet worden. Ik heb niet zoveel zin om iedere keer als ik mijn statief wil gebruiken, ik eerst de strap eraf moet halen... Of is daar ook een oplossing voor???
Mijn reactie was zeker te onopvallend :P. Maar de Carry Speed heeft dat opgelost.

Een andere link (met nog de eerste versie, die ondertussen vervangen is):

http://www.youtube.com/watch?v=TfIPKidgDXg" onclick="window.open(this.href);return false;

Maud
Forumlid
Forumlid
Ervaringsniveau: *
Foto's bewerken toestaan: Nee
Contacteer:

Bericht door Maud » ma okt 15 2012 10:12 am

pveenstra schreef: Daar is zeker een oplossing voor: bij platte statief-plates kan je een aangepaste schroef (BlackRapid FastenR-T1) monteren, die ruimte bieden voor de haak van de BlackRapid. Zo kan je dus de plate laten zitten
Afbeelding
Dank, ik heb deze opgeschreven om te proberen als ik naar Kamera Express ga

Gr.
Maud
D700 | D90 + MB-D80 | Nikkor AF-S 24-70mm F/2.8G ED | Nikon DX 18-135mm | Nikkor 105mm 2.8 | Nikkor 50mm 1.8 | Nikon AF-S 70-300 F/4.5-5.6 VR | Tamron 17-50 F2.8 | 2x SB-600 | Manfrotto statief

pveenstra
Clublid
Clublid
Contacteer:

Bericht door pveenstra » ma okt 15 2012 10:15 am

Een musketonhaak die breekt? Lijkt mij onwaarschijnlijk.
Ik was eerder bang voor het scheuren van de plastic bodem van mijn batterypack. De oplossing die CarrySpeed biedt helpt dus alleen voor het eventueel breken van de musketonhaak. Verder lijkt het me een kopie van de BlackRapid.
Zijn er eigenlijk wel gebruikers van BlackRapid/SniperSteel/CarrySpeed waarbij het materiaal door het gewicht van de camera/objectief afgebroken of gescheurd is met alle gevolgen van dien?
Hartelijke groet,
Peter Veenstra

Patrick
Clublid
Clublid
Ervaringsniveau: *****
Contacteer:

Bericht door Patrick » ma okt 15 2012 11:28 am

pveenstra schreef:Een musketonhaak die breekt? Lijkt mij onwaarschijnlijk.
Het zou om de verbinding gaan van de haak naar het stuk dat over de band kan schuiven...
Patrick | Instagram | Flickr | Nikon Zf + D700 plus best veel glaswerk, een Fujifilm X-T3 met wat objectieven en een Leica Q3 point-and-shoot

gvdnberg
Clublid
Clublid
Contacteer:

Bericht door gvdnberg » ma okt 15 2012 1:48 pm

@pveenstra:

Toen ik recent bij Foto Konijnenberg kwam voor een grijskaart, zag de verkoper dat mijn D300 met MB-D10 en 24-70 aan de SunSniperSteel hing. Hij vroeg mij of ik de riem even aan hem wilde geven en excuseerde zich voor een moment. Toen hij terugkwam had hij naast mijn riem een nieuwe SunSniperSteel bij zich en meldde dat de bevestiging van de camera aan de riem tot dan toe bij 2 mensen problemen had gegeven. Bij soortgelijke zware belasting was de bevestiging van de musketon aan de beugel van de riem "uitgescheurd" met valschade aan de camera tot gevolg. SunSniper geeft een garantie tot 500 dollar meen ik en dat is natuurlijk niet genoeg bij een flinke val. Om die reden vroeg de verkoper of ik de riem wilde omruilen tegen de nieuwe riem, waarbij dit ondervangen is. Het moest wel tegen bijbetaling van het prijsverschil, maar voor € 1,75 had ik toen een nieuwe SunSniperSteel met een veiligere bevestiging.

Nu heb je het complete verhaal uit de eerste hand. Ik heb diverse SunSniper gebruikers op de kwetsbaarheid van de bevestiging geattendeerd en zodoende zijn Patrick en Joyce ook hiervan op de hoogte.
Met vriendelijke groet,

Gert van den Berg,
Nikon Z-gebruiker en nog een paar F-vatting (micro-)objectieven. Al mijn foto's zijn gehost op Flickr

pveenstra
Clublid
Clublid
Contacteer:

Bericht door pveenstra » ma okt 15 2012 2:01 pm

@FrankR en @Patrick:
Goed om te weten! Geldt deze kwetsbaarheid ook voor de musketonhaken van BlackRapid?
Hartelijke groet,
Peter Veenstra

John Jansen
Forumlid
Forumlid
Ervaringsniveau: ****

Bericht door John Jansen » ma okt 15 2012 3:27 pm

Ik heb ook de Black rapid strap pro,ben wel benieuwd of deze problemen geeft, voor de zekerheid Eem mailtje gestuurd naar camera tools waar ik hem gekocht had. Wordt toch een duur geintje als de D800e eraf donderdag met de 70 200 en 2.0 II converter

a90
Forumlid
Forumlid

Bericht door a90 » di okt 16 2012 12:04 am

Ik heb mijn Black Rapid om mogen ruilen zonder kosten.

Ik had de versie met de uitstekende metalen doppen en heb nu de laatste versie.

Overigens maak ik altijd nog een extra bevestiging door de Optech eindstukken om de strap aan elkaar vast te maken. In het gebruik merk je er niets van maar het kan nooit meer vallen.

Sent from my iPad using Tapatalk HD
D50 met 18-55 in een Vanguard tasje en nog wat Nikon spul

A wiser fellow than myself once said "Sometimes you eat the bar and sometimes the bar, well, he eats you"

Cookie1397
Clublid
Clublid

Bericht door Cookie1397 » di okt 16 2012 1:51 am

pveenstra schreef:@FrankR en @Patrick:
Goed om te weten! Geldt deze kwetsbaarheid ook voor de musketonhaken van BlackRapid?
Nee. (niet meer :) ) Black Rapid had een probleem bij de eerdere modellen met de haak. Deze is al héél lang vervangen door een ander en steviger model en voor zover ik weet zijn er geen problemen meer. Er is evt. een andere fastner de fr-t1. Die is platter dan de meegeleverde en kan de bevestiging van rc-2 quick release plaat zodat de plaat aan de camera bevestigd is met de black rapid er aan, met de originele fastner gaat dat niet, daarvoor is de fastner te dik en moet je dus elke keer de fastner van de camera verwijderen, dan de quick release plaat onder de camera schroeven en op het statief bevestigen en vice versa.

http://www.blackrapid.com/community/videos/?id=18#18" onclick="window.open(this.href);return false;
Nikon Z Z & de maskers

wblink
Forumlid
Forumlid

Bericht door wblink » di okt 16 2012 5:27 pm

Optech, zonder meer.

Maar na inwisselen van mijn gewichtige Nikon Dx3 uitrusting kan ik met een simpele handstrap (ook weer optech) toe.
Willem.

Cookie1397
Clublid
Clublid

Bericht door Cookie1397 » di okt 16 2012 5:51 pm

Voor degene die het een nadeel vinden dat er geen staalkabel in de black rapid zit, die is er nu dus wel alleen is die optioneel en dus apart aan te schaffen.
http://www.blackrapid.com/products/protectr-long" onclick="window.open(this.href);return false;
Nikon Z Z & de maskers

raymonidas
Clublid
Clublid
Ervaringsniveau: *
Contacteer:

Bericht door raymonidas » di okt 16 2012 6:26 pm

Maud schreef:
pveenstra schreef: Daar is zeker een oplossing voor: bij platte statief-plates kan je een aangepaste schroef (BlackRapid FastenR-T1) monteren, die ruimte bieden voor de haak van de BlackRapid. Zo kan je dus de plate laten zitten
Afbeelding
Dank, ik heb deze opgeschreven om te proberen als ik naar Kamera Express ga

Gr.
Maud
Deze is voor 1 type plaat: Manfrotto RC2 Quick Release Plate. Vraag me af of het ook voor de veel gebruikte Arca Swiss platen geschikt is. Er is maar max 4,5 mm ruimte voor een boutkopje op mijn AS compatible Feisolplaten. De ruimte die voor de R-T1 nodig is lijkt me meer te zijn. Maar dat weet ik niet zeker. Wie heeft de maat beschikbaar??? :)
Nikon....what else.....

Schrave Multi-Media

http://www.schrave.nl/

Johan1025
Forumlid
Forumlid
Ervaringsniveau: ***

Bericht door Johan1025 » di okt 16 2012 6:36 pm

Anders een gat boren van 9 mm , even bij vijlen, dan past deze op bijna alle "plates "
Fuji X Pro - 3 en divers glas :)

M.vr.gr.Johan1025

Plaats reactie

Terug naar “Overige fotoapparatuur”