Mijn bril is me duur genoeg (te duur eigenlijk): €450,- per glas en dan wil ik ook nog zo'n minimalistisch montuur wat geen gram weegt (neusbrug, neuspootjes en oordingen, verder GEEN montuur). Kost zo'n kleine €1500,-Ericb schreef:Ook hier geen probleem met de combinatie multifocale glazen en de EVF, blijkbaar erg persoonlijk en waarschijnlijk vooral afhankelijk van de glazen.wblink schreef:Ik heb de Vi aangeschaft in volle overtuiging dat Nikon WEER mijn wensen zou vervullen.
Ik kreeg.heb echter onoverkomelijke problemen met de EVF: voor mij als brildrager (varifocus) NIET te doen.
Kampeer nu bij Sony, met de beste EVF ooit gezien (NEX-6).
Een andere bril is misschien de (dure) oplossing
Met de D3x keek ik OVER de bril heen (kon de zoeker zelfs tot aan MIJN ooggebrek bijstellen) en zelfs door de bovenkant van mijn bril kijken was prima. Met de V1 lukte me dat van geen kant helaas. Ben overgestapt op Sony Nex-7 (het vlaggeschip), maar vond dat 1) een onlogische bediening en 2) Vervelende "Colorcast": paars in de hoeken.
Nex-6 doet tot dusver wattiemoetdoen. Fijne camera. EVF is (evenals die van de NEX7 overigens) geweldig: daar kan Nikon een puntje aan zuigen.
Ik moet het dan helaas zonder de geweldige Nikon objectieven doen. Helaas, ik kan niet anders.