Er is helemaal niets mis met het "oude en vertrouwde" Dreamweaver en HTML. Een blog website met bijv. Wordpress, met de verwachting dat het bloggen bijna nihil zal zijn als je (nog) niet zo bekend of goed bent, is onnodig zolang je bijv. geen Nasim Mansurov of Thom Hogan bent. Met Dreamweaver, HTML, PHP en Javascript kan je alles doen wat je nodig hebt.
Ev. kan je ook op aparte, of delen van webpagina's je status en reacties op Twitter en Facebook weergeven, die codes kan je op internet vinden.
Ik zie, eerlijk gezegd, het nut niet van een Blog website t.b.v. fotografie. Reacties kunnen ev. altijd via Twitter, Facebook (welke je, zoals gezegd, ook kunt integreren op aparte pagina's op je site, en natuurlijk via e-mail.
Ik heb (nog) geen fotografie website gemaakt (wel vaak over nagedacht), maar een fotografie website is eigenlijk tamelijk simpel: weinig tekst, wellicht alleen op de "Home" en "Wie ben ik" pagina, verder alleen foto's (Duh

), slideshows en een "Contact" pagina.
De slideshows worden heel vaak met Javascript gedaan en die slideshow Javascript codes kan je ev. zo van het internet afhalen, (bijna) kant en klaar.
De templates koop ik meestal bij
http://www.templatemonster.com, de fotografie websites zijn eigenlijk bijna altijd Javascript based
http://www.templatemonster.com/category ... -templates mede omdat het bijna altijd draait om slideshows en die zijn meestal gemaakt met Javascript. Als je een template koopt, zijn de (Javascript e.a.) codes er standaard bij, je moet alles uiteraard naar eigen wensen aanpassen en de foto's die je plaatst Photoshoppen, voor een website betekent dit meestal
kleiner maken t.b.v. de beschikbare plek/grootte op de pagina en ook t.b.v. de laadtijd.
Het goed leesbaar zijn van een website op een tablet en (met name) smartphone heeft te maken met de grootte/resolutie van je webpagina's en ook met de foto's die je laat laden op je webpagina's, hoe groter die bestanden zijn, hoe langer de laadtijd. Tegenwoordig heb je ook
Responsive templates, die passen de grootte/resolutie van de website automatisch aan het apparaat aan waarmee je het bekijkt, door een slimme code kunnen die Responsive websites "zien" of je de site aan het bekijken bent met een computer, tablet of smartphone en past de resolutie dienovereenkomstig aan.
Als ik nu een website zou maken, zou ik zeker een Responsive template uitkiezen. Helaas zou ik mijn bestaande (zakelijke) website dan weer helemaal opnieuw moeten inrichten en daar heb ik (momenteel) geen zin in.
Een domeinnaam verkrijgen is erg simpel, je heb er één binnen 15 min. als je de gewenste naam al weet (en als die uiteraard beschikbaar is), bekijk en vergelijk wel de recensies en tarieven van de hosting bedrijven (ja, er zijn een paar slechte!), bijv. via
http://www.hostingvergelijken.eu maar bekijk verschillende hosting recensie sites, sommige zijn ronduit reclame vergelijkings sites. Een domein incl. hosting hoeft niet meer te kosten dan € 25-30 per jaar, en dan heb je alles wat je nodig hebt. Als domein en hosting € 100 per jaar kost, betekent dat absoluut niet dat zo een bedrijf beter is dan die van € 25 per jaar.