yzf1kr schreef:De zoveelste iteratie uitbrengen van de D7x00 terwijl de markt zit te springen om de D400. Perfecte marketing, men koopt uit wanhoop iedere keer een nieuwere D7x00 omdat met hoopt dat iedere volgende versie dichter komt bij wat een D400 zou moeten zijn.
Je verhaal klopt op zich, maar dat soort strategieën werkt niet goed in crisistijd. Dan zullen veel consumenten namelijk niet de opvolger kiezen maar bij de oude camera blijven om geld te besparen. Dat blijkt ook wel uit de tegenvallende verkoopcijfers en de grote hoeveelheden voorraad aan dat soort camera's waar Nikon mee blijft zitten. Zelfs 2 generaties oude camera's zijn nog nieuw te krijgen sinds de crisis (dat was daarvoor nog wel anders).
Ze hoeven niet direct de 'perfecte' camera neer te zetten, maar ze zullen toch wat meer onderscheidende features toe moeten voegen óf meer tegemoet moeten komen aan de wensen van de klant om in deze tijd over de boeg te gaan.
Persoonlijk vermoed ik overigens dat de rampen in Japan en Thailand stiekem veel meer invloed hebben gehad op de Nikon productontwikkeling dan wij vermoeden. En de strategie die Canon volgt. Het zou me bijvoorbeeld niet eens verbazen dat die D400 allang 'klaarligt', maar dat Nikon wacht op de Canon tegenhanger (die volgens hardnekkige geruchten ergens halverwege dit jaar gaat komen).