Lighthouse

ATOR
Clublid
Clublid
Ervaringsniveau: ****
Foto's bewerken toestaan: Nee
Contacteer:

Re: Lighthouse

Bericht door ATOR » za jul 05 2014 12:59 am

Ik zal in het vervolg mijn vuurtorens wat op dieet zetten :P

De lichtbundels omhoog zijn van de starburst flare van het vuurtorenlicht in het zelfde patroon als de flare die de zon op de strandfoto in werkelijkheid heeft. Ze zijn uiteraard nep maar wel met wortels in de realiteit.

jantom
Clublid
Clublid

Bericht door jantom » za jul 05 2014 10:52 am

@Ator

Ik blijf het erg knap vinden. Er zit talent hier op het forum en ik kan al een paar namen invullen :)

En er zijn dikke en dunne vuurtorens en die van jou is best uniek. Wij weten nu wel waarom :D

Voor de vuurtorenliefhebbers: er is een vereniging in Nederland die zich met het fotograferen van die torens bezighoudt.
De leden struinen de kusten af -overal in de wereld- om die constructies vast te leggen.

skyfox
Forumlid
Forumlid
Ervaringsniveau: ***
Foto's bewerken toestaan: Ja

Bericht door skyfox » za jul 05 2014 4:33 pm

Wauw, prachtig!! Ik hou zelf wel van composits, het betere Photoshopwerk. Briljant gemaakt!

ATOR
Clublid
Clublid
Contacteer:

Bericht door ATOR » ma jul 07 2014 5:59 pm

Op verzoek een Making Of:

Afbeelding

Naar aanleiding van jullie opmerkingen heb ik de schaduwkant van de vuurtoren iets lichter gemaakt. Ik heb ook geprobeerd om de lichtstraal horizontaal te maken maar dan valt hij helemaal weg in de rand van de bewolking dus die heb ik maar zo gelaten. Liever wat meer verhaal dan wat meer realisme.

jantom
Clublid
Clublid

Bericht door jantom » ma jul 07 2014 7:07 pm

Een gif: de totstandkoming van een bijzondere -samengestelde- foto.. Hartelijk dank.

Robert
Clublid
Clublid
Contacteer:

Bericht door Robert » ma jul 07 2014 8:56 pm

Wederom top. Dankzij de vuurtorens had je de SB1000 niet nodig gelukkig.
groeten Robert

jfbat
Forumlid
Forumlid

Bericht door jfbat » ma jul 07 2014 9:06 pm

Top, leuk om te zien! Zelfs de armband is toegevoegd dus. Ook interessant voor mensen die denken dat je wel ziet dat er aan een foto gefotoshopt is...
Niet omdat het moet • Maar omdat het kan
D7100 [Si 35 f1.4 A • Ni 85 f1.8G • Ta 17-50 f2.8 • To 11-16 f2.8] • OM-D E-M10 [Pa 20 f1.7 • M.Z 14-42 f3.5-5.6 • Sa 7,5 f/3.5 fisheye]

Frankie
Clublid
Clublid
Contacteer:

Bericht door Frankie » do jul 10 2014 11:33 am

Weer fantastisch bedacht en geweldig uitgevoerd ! Ook leuk om the making of te zien. Suggestie: de jurk ietsjes aan het natte zand laten 'plakken' (door in de studio op een natte vloer te werken (?) voor de 10+)

ATOR
Clublid
Clublid
Contacteer:

Bericht door ATOR » do jul 10 2014 6:13 pm

Thanx! 8)

@ Erpeewee
Haha, nee geen SB-1000 nodig gehad. Al heb je schat ik wel zo'n 2400Ws nodig om deze foto in het echt te kunnen maken.

@ Jfbat
De armband, een 3D model, had ik toegevoegd omdat ik nog iets miste. Ik had ook een bijpassende halsband maar dat werd weer net iets teveel.
Als iets goed gephotoshopt is is het nauwelijks te onderscheiden van de realiteit. Bij films verbaas ik me er nog steeds over hoeveel er uit de computer komt en hoe realistisch dat eruit ziet.

@ Frankie
Het is altijd afwegen hoeveel je echt fotografeert en hoeveel je in photoshop doet. Een natte vloer zou (misschien?) beter werken, dat had ik dan eerst moeten testen en ervoor moeten zorgen dat het helemaal veilig is voordat ik er een model op zet en het naderhand weer op te dweilen. Nog beter zou zijn om een kuub zand in de studio te laten storten, nog beter zou zijn om helemaal op locatie te werken.
Voorlopig hou ik het bij bij photoshop en eenvoudige studioshoots, dat is al lastig genoeg :P

Stormbringer
Forumlid
Forumlid
Ervaringsniveau: *****

Bericht door Stormbringer » za aug 09 2014 10:36 pm

Respect voor je skills, zeer fraai resultaat!

Wat ik me vooraf afvraag is hoe je alle elementen verkrijgt! Want eerlijk gezegd is de basisfoto niets bijzonders, maar maak je die met dit eindresultaat (ongeveer) in je hoofd? Of loop je een beetje rond, en hoop je later thuis iets leuks te verzinnen uit de vele foto's?

Die mevrouw erbij op begrijp ik, maar ik bedoel dus vooral of je de eerste foto, en de vuurtoren en rotsen al met voorbedachte rade gemaakt hebt.

JaapV
Clublid
Clublid
Contacteer:

Bericht door JaapV » za aug 09 2014 11:13 pm

Knap! Ben er stil van... :oohh:
Groet, Jaap

Avatar gescand van de cover van mijn eerste boek over fotografie: Ollie B. Bommel's fotoboek - 1952
Galaxy S9+, D800, Nikkor glas, diverse gadgets * flickr fotootjes

ATOR
Clublid
Clublid
Contacteer:

Bericht door ATOR » ma aug 11 2014 12:25 am

Dank je Stormbringer en JaapV 8)

De enige voorbedachte rade bij deze foto was het idee van een model op het strand.

Als eerste was er een fotosessie in een studio met een vriendin en ze had een jurk bij. Een week later ben ik haar jurk gaan lenen omdat het me leuk leek om hem groter te photoshoppen en daarvoor had ik extra jurk foto’s nodig. Ik wilde haar op het strand hebben dus ben ik naar het strand gegaan om foto’s te maken waar ik haar in gedachten in kon plaatsen. Ook de foto van de pier had ik gemaakt met het idee dat ze daar eventueel op zou kunnen staan.

In het begin stond ze links op deze strandfoto en was er nog geen vuurtoren. Toen ik haar wat verschoof en de zon achter haar hoofd kwam werd ze zelf een soort vuurtoren. Dat gaf me het idee om er een echte vuurtoren naast te zetten.
In een 3D programma heb ik een mock-up gemaakt van een vuurtoren om het te testen en dat werkte goed dus heb ik het vuurtoren 3D model verder afgemaakt en in de foto gezet. In een eerste versie stond hij rechts op de pier maar dat werkte als compositie niet zo goed dus kwam op hij een eiland links van haar terecht.

Zoals je ziet was het geen strak vooraf geplande shoot maar meer eentje van: ik weet welke richting ik op wil, maar laat me graag verassen door de eindbestemming.

jan
Bestuurslid
Bestuurslid
Contacteer:

Bericht door jan » ma aug 11 2014 12:29 am

Gaaf gedaan. Onder de indruk van het "groeiproces" van de foto. Je hebt nogal wat technieken in 1 foto gestopt.
Jan
I got a Nikon camera. I love to take a photograph. (Simon & Garfunkel)

PanzerFaustNL
Forumlid
Forumlid
Foto's bewerken toestaan: Ja
Contacteer:

Bericht door PanzerFaustNL » ma aug 11 2014 2:58 am

Dit is gewoon geen foto meer, dit is ' digital art '

mooi hoor.
Nikon Nikkormat + glas, D7100, D300, D3100, F90X, F80, F65

favoriete combinatie D7100 + 35mm f/1.8

John Jansen
Forumlid
Forumlid

Bericht door John Jansen » ma aug 11 2014 12:34 pm

Dat gaat wat worden met je nieuwe speelgoed.

Plaats reactie

Terug naar “Portret, studio en mode”