Slewey aan de D80

Discussies over fotografie met de D70, D70s, D80, D90, en D7x00 serie. Nikon's semi-pro lijn met een DX-formaat sensor.
EelcoD7100
Forumlid
Forumlid
Ervaringsniveau: ****
Foto's bewerken toestaan: Nee

Bericht door EelcoD7100 » zo nov 18 2007 6:38 pm

palone schreef:daar zat ik al aan te denken.........bij www.cameranu.nl in Urk 125 euro.
Ik weet alleen niet of deze combi dan nog in mij Slingshot 100 past.
In geval van de slingshot 100 gaat het er om hangen :roll: in de 200 past ie goed..
Dus je moet kijken of je dit kunt uitproberen...

Groetjes Eelco & Monique
http://500px.com/EelcoVandeKamp

Slewey

Bericht door Slewey » zo nov 18 2007 6:39 pm

Macer schreef:Toch zit er stiekem ook over te denken om mijn D40 om te ruilen voor een D80... Ik betrap mezelf er steeds vaker op dat die drang groter wordt...
Ik zou proberen er ergens eens 1 te lenen of huren, had ik ook gedaan.
Qua beeldkwaliteit doen ze namelijk echt niet onder voor elkaar,
maar de bediening van de D80 vond ik erg makkelijk.
En daarbij natuurlijk dat je meer mogelijkheden hebt met het kiezen van objectieven.

palone

Bericht door palone » zo nov 18 2007 6:41 pm

Als je nou eerst die D40 eens op MP zet (ik was er binnen 2 dagen vanaf !!), dan kan je daarna die D80 aanschaffen voor 769 euro en dan krijg je er ook nog een een cadeaubon bij van 100 euro. Ik heb mij D40X verkocht voor 500 euro, Nieuwe D80 body aangeschaft met een stofdoekje. Uiteindelijk kwam ik op op 275 bijbetalen. En dan heb ik het nog niet eens gehad over die 90 euro retour van de Nikon actie. Binnenkort zal ik ook wel de MB-D80 in mijn bezit hebben.

http://www.cameranu.nl/artikel/4010/Nikon_D80.html

George Fennes
Clublid
Clublid
Ervaringsniveau: *
Foto's bewerken toestaan: Ja

goeie keus

Bericht door George Fennes » zo nov 18 2007 7:21 pm

Slewey gefeliciteerd met je aankoop van de D80, zal je geen spijt van hebben.
En de argumenten die jezelf aanhaalde zijn relevant.
Heel veel succes.

Groetjes George :D
Blijf het objectief bekijken

palone

Bericht door palone » zo nov 18 2007 7:30 pm

Slewey schreef:Heb je al wat gedaan met je D80? Vind het echt fijn werken, meer bediening rechtstreeks op de body!
Nog niet echt, had er dit weekend niet de tijd voor. Deze body ligt 10 x beter in de hand (had ik destijds toch beter op moeten letten toen ik de D40X kocht...maar ja, niks maar aan te doen). Ik ben wel bijna door de manual heen.

palone

Bericht door palone » zo nov 18 2007 7:37 pm

D-80's schreef: In geval van de slingshot 100 gaat het er om hangen :roll: in de 200 past ie goed..
Dus je moet kijken of je dit kunt uitproberen...

Groetjes Eelco & Monique
Via een ander draadje kwam ik erachter dat de totale hoogte van de camera dan 15.4 cm is. Zo'n slingshot 100 is wel iets flexibel, maar ik denk dat 15,4 cm iets te veel van het goede is dan.
Laatst gewijzigd door palone op ma nov 19 2007 8:30 am, 1 keer totaal gewijzigd.

Gino
Forumlid
Forumlid
Contacteer:

Bericht door Gino » zo nov 18 2007 7:45 pm

[/quote]Via een ander draadje kwam ik erachter dat de totale hoogte van de camera dan 15.4 cm is. Zo'n slingshot 100 is wel iets flexibel, maar ik denk dat 15,4 cm iets te veel van het goede is dan.[/quote]

Dat is met een battery pack eronder, ik weet niet of u ook een battery pack heeft maar zonder zal het wel lukken.

Mvg, Gino
"Every man dies, not every man really lives!!!" - William Wallace

http://www.flickr.com/photos/nikongino/

palone

Bericht door palone » zo nov 18 2007 7:48 pm

Ik wil de MB-D80 gaan aanschaffen. Zonder batterypack past het makkelijk, er is nog ruimte over. Ik heb mijn twijfels als ik de MB-D80 eronder zet.

palone

Bericht door palone » ma nov 19 2007 8:30 am

Nikon Gino schreef:Via een ander draadje kwam ik erachter dat de totale hoogte van de camera dan 15.4 cm is. Zo'n slingshot 100 is wel iets flexibel, maar ik denk dat 15,4 cm iets te veel van het goede is dan.
Dat is met een battery pack eronder, ik weet niet of u ook een battery pack heeft maar zonder zal het wel lukken.

Mvg, Gino[/quote]

palone

Bericht door palone » wo nov 21 2007 2:25 pm

Ik heb vandaag een MB-D80 onder mijn D80 geplaatst, helaas past het geheel dan niet meer in mijn Slingshot 100.
Ik kan nu 2 dingen doen, of geen MB-D80 aanschaffen of wel een MB-D80 aanschaffen icm met een andere tas (wellicht Slingshot 200.

Heeft iemand een goede tip cq. advies ?

Slewey

Bericht door Slewey » wo nov 21 2007 3:50 pm

Ik zou denk ik gaan voor een grotere tas.
Waarschijnlijk zul je nog eens een extra objectief, oid aanschaffen, heb je straks misschien weer ruimte te kort, zelfs zonder grip.
Volgens mij is het hier wel eens voorbij gekomen dat je tas nooit groot genoeg is ;)

Of je moet de grip natuurlijk helemaal niet handig vinden eronder, dan kun je het net zo goed laten :)

wouterboon

Bericht door wouterboon » wo nov 21 2007 3:57 pm

Ik heb zelf de Slingshot 200 en de d80 met grip. Die passen prima, met de 18-70 erop. Ik kan verder nog een 70-300 in die tas stoppen. Hou ik zelfs nog wat ruimte over.

Echter, de 70-200 van Sigma, die past nergens meer, ook niet als ik de 70-300 thuislaat. Ik ga dan uit van de 18-70 op de body. Als ik die echter weer van de body afhaal, en de bodydop erop zet, dan pas het met passen en meten wel weer. Alleen is dan het hele idee van de slingshot weg (niet loshalen maar naar voren zwaaien en point-and-shoot). Ik heb daarom ook een Trekker AW (exacte type weet ik ff niet), waar alles inpast. Wel een beetje passen en meten met die tussenschotjes, maar in Peru is ie zeer goed bevallen.

Tja, net zoals lenzen heb je voor verschillende situaties verschillende tassen nodig. En op reis in het vliegtuig en in Verweggistan laat ik die batterijgrip er gewoon af; is een soort overbodige luxe. Pas alles nog beter ;-)

Wouter

George Fennes
Clublid
Clublid
Ervaringsniveau: *
Foto's bewerken toestaan: Ja

300

Bericht door George Fennes » wo nov 21 2007 4:00 pm

Er is ook een slingshot 300.
Daar moet volgens zeggen zelfs de D80 met powergrip en 70-200mm 2.8 VR in passen.
Ook een optie.

Groetjes George :D
Blijf het objectief bekijken

Plaats reactie

Terug naar “D70(s), D80, D90, D7x00”