Het Kirk alternatief voor de 70-200/4 statiefgondel zal niet op de nieuwe 300/4 passen, de RRS versie wel denk ik.
Hier nog wat foto's die een goed idee van de grootte geven: 300/2.8 VR1 - 300/4 AFS D - 300/4 E VR

De testen moeten we nog even wachten uiteraard.Jaco1 schreef:Ik vind de prijs wel meevallen voor een Pro nikon met deze optisch gepresenteerde waardes.
GEzien het prijsverschil zal dat nog wel meevallen, niet iedereen heeft 2089 euro over/beschikbaar voor een lens.dogo schreef:Wel sneu voor mensen met een Nikon AF-S 300mm f/4.0 D IF ED en (met name) een Nikon AF-S 300mm f/2.8 G IF ED VR I of II, met de komst van deze lens kunnen ze hun lenzen op de tweede hands markt gelijk met tientallen procenten afwaarderen. Wie wil nu nog één van die lenzen?
Ja maar als je zou overwegen om een 2e hands AF-S 300mm f/2.8 G IF ED VR I of II te kopen, die voor ca. € 3000 aangeboden worden, dan zou je eigenlijk knettergek zijn om nog daarvoor te gaan. Op 300 mm voldoet F4 ruim voldoende (mijns inziens), en dat formaat en de kwaliteit van de foto's die ik tot nu toe ervan gezien heb!!JvdKooij schreef:Gezien het prijsverschil zal dat nog wel meevallen, niet iedereen heeft 2089 euro over/beschikbaar voor een lens.