Ik ooka90 schreef:De bokeh van de 85 1.4 is inderdaad heel mooi, bij de 105 2.0 DC heb ik het zelfde gezien
Nikon 85mm ???
-
Gert Wagelaar
- EelcoD7100
- Forumlid

- Ervaringsniveau: ****
- Foto's bewerken toestaan: Nee
-
Gert Wagelaar
-
Geofgraphic
Yep!Braakhuis schreef:Geofgraphic,
Heb je de foto's van het ballet meisje gemaakt met een F:1.8 en dan op volle opening???
Flash Used: No
Focal Length: 85.0mm (35mm equivalent: 127mm)
Exposure Time: 0.0031 s (1/320)
Aperture: f/1.8
ISO equiv: 400
Exposure Bias: -0.67
White Balance: Auto
Metering Mode: Matrix
Exposure: aperture priority (semi-auto)
Wil je er nog een paar zien?
- Cees
- Forumlid

De meesten van ons gaan dan eens even buurten bij Hongsien Kwee, of sturen hem even een mailtje.Gert Wagelaar schreef:Wij mogen het niet over prijzen hebben, maar wat is de laagste prijs en waar voor een 105 2.0 DC?
Groet, Cees
Groet, Cees
Analoog Nikon-speelgoed en wat bijbehorend glaswerk
Lid NCN
In het land der blinden is éénoog koning
Analoog Nikon-speelgoed en wat bijbehorend glaswerk
Lid NCN
In het land der blinden is éénoog koning
-
Geofgraphic
-
GdP
Een 85mm objectief ontbreekt nog in mijn arsenaal aan objectieven.
Ik heb tot voor kort vrijwel al mijn portretten gemaakt met de Nikon 80-200mm f/4.5 MF A.
Om daar mee wat dichter bij mijn onderwerp te komen gebruikte ik een voorzetlens van 0,5. Hiermee kon de kortste opnameafstand ongeveer gehalveerd worden.
Nu is het wachten op de AF-S uitvoering van de 85mm f/1.4.
Gerrit
Ik heb tot voor kort vrijwel al mijn portretten gemaakt met de Nikon 80-200mm f/4.5 MF A.
Om daar mee wat dichter bij mijn onderwerp te komen gebruikte ik een voorzetlens van 0,5. Hiermee kon de kortste opnameafstand ongeveer gehalveerd worden.
Nu is het wachten op de AF-S uitvoering van de 85mm f/1.4.
Gerrit
-
GdP
-
OnlineSkippy
- Moderator

- Ervaringsniveau: ****
- Contacteer:
Volgens mij zijn er al heel wat mooie foto's gemaakt met de 85 1.4 zónder AF-S en VR. Al die mensen die maar zitten te "zeuren" om AF-S en VR (op een 85mmGdP schreef:Met die 85mm f/1.4 is niets mis mee.
Ik vind alleen de uitvoering wat achterhaald.
Graag met AF-S en VR.
-
Braakhuis
-
GdP
Ik denk dat ik na de D3 voor dit objectief ga. Nikon 105mm f/2.8G AF-S VR Micro-Nikkor. Niet echt een portretobjectief, maar wel bruikbaar. Bovendien ook nog eens geschikt voor macro-fotografie.Skippy schreef:Volgens mij zijn er al heel wat mooie foto's gemaakt met de 85 1.4 zónder AF-S en VR. Al die mensen die maar zitten te "zeuren" om AF-S en VR (op een 85mmGdP schreef:Met die 85mm f/1.4 is niets mis mee.
Ik vind alleen de uitvoering wat achterhaald.
Graag met AF-S en VR.) zullen die nooit maken. Lekker blijven wachten ...
Met vr. gr.,
Gerrit