Welk statief?
-
- Moderator
- Ervaringsniveau: ****
- Foto's bewerken toestaan: Nee
- Contacteer:
Re: Welk statief?
Nuttige info over het gebruik, de voordelen en de nadelen van een L-plate http://www.nandoonline.com/tutorials/in ... acket.html
- JvdKooij
- Forumlid
- Ervaringsniveau: *
- Foto's bewerken toestaan: Ja
- Contacteer:
stukje even gelezen maar ben niet echt onder de indruk.
De nadelen worden wat aangedikt om de voordelen wat meer naar voren te laten komen.
Wat ik verder niet begrijp is dat men graag een zo licht mogelijk statief wil, maar vervolgens weer extra ijzer aan de camera schroeft (die camera heb ik heel wat vaker in mijn handen dan mijn statief).
De nadelen worden wat aangedikt om de voordelen wat meer naar voren te laten komen.
Wat ik verder niet begrijp is dat men graag een zo licht mogelijk statief wil, maar vervolgens weer extra ijzer aan de camera schroeft (die camera heb ik heel wat vaker in mijn handen dan mijn statief).
Groetjes,
Jaap
Jaap
-
- Clublid
- Contacteer:
Ik word gek
Dit is mss ook wel een aardige set. Een tikkeltje laag wellicht, maar ik ben ook maar 1.75m...

Dit is mss ook wel een aardige set. Een tikkeltje laag wellicht, maar ik ben ook maar 1.75m...
-
- Clublid
- Contacteer:
Ik snap nooit dat mensen een stevig statief willen en dan de camera ernaast hangen met weer extra trillingen tot gevolg.JvdKooij schreef:Wat ik verder niet begrijp is dat men graag een zo licht mogelijk statief wil, maar vervolgens weer extra ijzer aan de camera schroeft

Uiteraard past bij iedere wens en budget een statief, maar een halve oplossing is in mijn ogen geen oplossing

Wil je de meest stevige oplossing dan heb je een goed stevig en trillingsvrij statief, met een goed stevig balhoofd zonder creep, en schiet je regelmatig verticaal dan inclusief een L-plate.
En dat weegt inderdaad een hoop, maar ik zie meer mensen hun statief niet gebruiken omdat het niet stevig genoeg is en toch geen strakke platen oplevert dan mensen die hun statief thuis laten omdat het te zwaar is...
Fin.
- staal571
- Forumlid
- Ervaringsniveau: ***
- Contacteer:
Zo denk ik er ook over, en als ik de vierdaagse moet lopen neem ik geen statief mee, een statief gebruik ik in speciale gevallen voor speciale omstandigheden ( als het te donker is of met lange objectieven) \
Ik ben ook een aktieve gebruiker van een L Plate hij zit bijna standaard op de camera.
Gr peter
Ik ben ook een aktieve gebruiker van een L Plate hij zit bijna standaard op de camera.
Gr peter
Ik ben nog steeds blij met mijn Nikon D600 ondanks dat het geen „”Pro camera is””, maar ben ook gek op Nikon F5
-
- Clublid
- Contacteer:
Voor remotes ook ideaal trouwens, maar dan gaat het wel heel erg off topic misschien...

Fin.
- marcel.b
- Forumlid
Dit is wel letterlijk een statief hierboven
Absoluut stabiel...

D4, Nikon glas, Feisol.
Fuji XT 1
Fuji XT 1
-
- Clublid
- Contacteer:
Maar dat is me toch echt veel te zwaar Marcel 

- Cyrus
- Clublid
- Ervaringsniveau: *****
- Contacteer:
Als er één vraag lastig te beantwoorden is, is het de vraag "welk statief?". Qua merk en types ga ik je niet adviseren, dat is vooral een kwestie van bekijken en proberen. Wat algemene tips die wellicht helpen:
- ga uit van minimale belastbaarheid van 10kg
- hoe meer secties in de poten, hoe minder stabiel
- ga uit van een max 1/3 uitgeschoven middenkolom bij de zoeker van de camera op ooghoogte
- haak onderaan de middenkolom is prettig, kun je je tas aan hangen - die blijft dan in je zicht, staat niet op natte grond en zorgt voor extra stabiliteit
- draaisluitingen zijn degelijker en in de kou prettiger dan clipsluitingen
- voor de kop is het universele Arca-Swiss compatible systeem aan te raden. Dan kun je eventueel ook met L-Brackets werken en extra statiefplaatjes zijn op iedere straathoek te koop.
- RobbieDx
- Clublid
Ik heb ook een Sirui Master Carbon N-3204X statief met K-20X. Bevalt prima.
Ik heb de mijne bij lowlandphotoservice gekocht, en volgens mij hebben ze weer een mooie aanbieding:
https://www.lowlandphotoservice.nl/nl/m ... 02132.html
KE betaalt het verschil terug.
Groet,
Rob
Ik heb de mijne bij lowlandphotoservice gekocht, en volgens mij hebben ze weer een mooie aanbieding:
https://www.lowlandphotoservice.nl/nl/m ... 02132.html
KE betaalt het verschil terug.
Groet,
Rob
-
- Forumlid
Vincent,
Het hangt wel lekker stevig zo, alleen het monteren hoe kom je erbij zo hoog!
Het hangt wel lekker stevig zo, alleen het monteren hoe kom je erbij zo hoog!
-
- Clublid
- Contacteer:
Iedereen bedankt.
Ik heb een Sirui N-3203X met K-30x besteld en hoop dat hij voor zondag binnen is
Ik heb een Sirui N-3203X met K-30x besteld en hoop dat hij voor zondag binnen is

- staal571
- Forumlid
- Contacteer:
Gefeliciteerd Rene daar heb je ene heel fijn en stevig statief aan, helemaal met de K30X erop die is eigenlijk een beetje overdone tenzij je met grote teleobjectieven wilt gaan werken , mijn K20x houdt met gemak de camera met grip en 400 mm F4 en tc ertussen, het staat als een huis.
Waar heb je het uiteindelijk besteld?
Gr Peter
Waar heb je het uiteindelijk besteld?
Gr Peter
Ik ben nog steeds blij met mijn Nikon D600 ondanks dat het geen „”Pro camera is””, maar ben ook gek op Nikon F5
-
- Clublid
- Contacteer:
Bedankt Peter
Ik heb hem besteld waar jij hem ook heb gekocht.

Ik heb hem besteld waar jij hem ook heb gekocht.
- staal571
- Forumlid
- Contacteer:
prima zaak en van het statief krijg je geen spijt, hij heeft het statief op voorraad tenminste vorige week zaterdag zag ik hem er nog staan.
gr peter
gr peter
Laatst gewijzigd door Cookie1397 op wo mar 18 2015 6:18 pm, 1 keer totaal gewijzigd.
Reden: Onnodige quote verwijderd
Reden: Onnodige quote verwijderd