Bericht
door benikon » di nov 27 2007 7:03 pm
Beste Hans 1956,
gefeliciteerd met je 70-200, inderdaad een dijk van een lens, heb hem zelf bijna twee jaar en tot nog toe veel plezier ermee. Echter misschien een paar kanttekeningen die misschien belangrijk kunnen zijn. De Vr kan je soms parten spelen en wel als volgt; gebruik je "normal mode' dan(zoals je misschien wel weet) worden alleen de verticale trillingen gecompenseerd, maak je toevallig uit de hand ook horizontale trillingen(wat je soms niet in de gaten heb), dan zie je dat bij lagere sluitertijden in je foto. mijn ervaring is dat ik altijd gewoon de activestand gebruik(behalve als ik wil pannen). het liefst probeer ik geen vr te gebruiken, maar soms moet dat even. Ik bezit zelf ook de 17-55-2,8 en ik ben het met mikemix eens dat je deze twee lenzen niet met elkaar kunt vergelijken( en niet alleen vanwege welofniet Vr)De 80-200 heb ik nooit gehad, dus kan ik daar geen oordeel over vellen, maar ga er maar vanuit dat deze twee zooms beiden super presteren en enige verschillen zullen alleen volgens mij onder echte testcondities aantoonbaar zijn.
in ieder geval veel plezier met je aanwinst.
gr ben