Stilte rond de D3
Voor we ons gaan blindstaren op de D3, laat ik jullie een tipje van een andere optie zien....
F5, die gaan tegenwoordig voor rond e 3 a 400 de deur uit, FF en laat die nou perfect werken met de 14-24.
Echt een super duo, snelle AF, G ondersteunig, etc, etc.
Oke, analoog, ja en?
Het is maar een idee.
Ik ken de F6 niet, maar prijstechnisch is de F5 de absolute gouden tip!

F5, die gaan tegenwoordig voor rond e 3 a 400 de deur uit, FF en laat die nou perfect werken met de 14-24.
Echt een super duo, snelle AF, G ondersteunig, etc, etc.
Oke, analoog, ja en?
Het is maar een idee.
Ik ken de F6 niet, maar prijstechnisch is de F5 de absolute gouden tip!

-
- Forumlid
Mikemix,
zal wel zo zijn maar voor een prutser
als mij is analoog echt een stap terug aangezien ik vaak erg triggerhappy ben en dan zit het rolletje zo vol!
Ook het direct beschikbaar hebben van het materiaal is een bijna absulute must moet er niet aan denken een paar dagen op mijn foto's te moeten wachten.
Just my 2 cents,
Jan Pieter
zal wel zo zijn maar voor een prutser

Ook het direct beschikbaar hebben van het materiaal is een bijna absulute must moet er niet aan denken een paar dagen op mijn foto's te moeten wachten.
Just my 2 cents,
Jan Pieter
En natuurlijk toch weer die hoge iso's
Gewone daglichtfoto's met diverse diafragma-instellingen zie je er geen een van.
Er gaan geruchten op diverse forums dat de D3 niet echt scherp is.
Misschien dat ze daarom in het donker gaan fotograferen met die hoge isowaarden.
Ragscherpe foto's willen we zien met het hoge dynamische bereik

Gewone daglichtfoto's met diverse diafragma-instellingen zie je er geen een van.
Er gaan geruchten op diverse forums dat de D3 niet echt scherp is.
Misschien dat ze daarom in het donker gaan fotograferen met die hoge isowaarden.

Ragscherpe foto's willen we zien met het hoge dynamische bereik

boekie
- a90
- Forumlid
- Foto's bewerken toestaan: Nee
Dat willen we allemaal wel :mrgreen: Ik zal vanmiddag met genoeg licht eens een rondje maken met de 70-200, kijken wat daar uit rolt.Edwin schreef:Ragscherpe foto's willen we zien met het hoge dynamische bereik

D50 met 18-55 in een Vanguard tasje en nog wat Nikon spul
A wiser fellow than myself once said "Sometimes you eat the bar and sometimes the bar, well, he eats you"
A wiser fellow than myself once said "Sometimes you eat the bar and sometimes the bar, well, he eats you"
En die 14-24mm heeft flinke tonvormige vertekening... zie de plafondfoto.
Doet mijn 15mm/3,5 op de F2 beter... Jammer hoor, maar vertekeningsvrijheid is dus nog steeds een probleem met lichtsterke groothoekzooms.
Ik wil nu ook nog wel eens opnamen van de D3 zien met de wat oudere objectieven. Nikon geeft aan dat alles vanaf 1977 te gebruiken is.
Overigens zou ik er best wel een willen hebben hoor!
Groet, E.M. de Klerk
Doet mijn 15mm/3,5 op de F2 beter... Jammer hoor, maar vertekeningsvrijheid is dus nog steeds een probleem met lichtsterke groothoekzooms.
Ik wil nu ook nog wel eens opnamen van de D3 zien met de wat oudere objectieven. Nikon geeft aan dat alles vanaf 1977 te gebruiken is.
Overigens zou ik er best wel een willen hebben hoor!
Groet, E.M. de Klerk
Beste Mike, je vroeg je af:
"Misschien eens afspreken om jouw 15mm tegen mijn 14-24 te zetten?"
Heb ik iets te bewijzen dan? Ruik ik hier het competitie-element?
Maar als je eens in de buurt bent mag je mijn 15mm uitproberen, hoor!
Ik denk dat je er dan ook wel één wilt hebben... Je ziet ze nog wel voorbijkomen voor heel veel minder dan het geld wat je voor de 14-24mm neerlegt. Wat ik verder een heel mooi en goed inzetbaar objectief vind, daar gaat het niet om. Maar mocht iemand in de verleiding komen er architectuur mee te gaan schieten: mwa... kweenie...
Het is gewoon jammer dat Nikon nooit een echte opvolger voor bijvoorbeeld de 15mm heeft gemaakt. De huidige 14mm AF schijnt toch minder te zijn, als ik alle berichten daarover mag geloven. Maar misschien komt er weer een wat uitgebreider Full Frame-objectievenreeks nu ze FF digitaal zijn gegaan. Een 13mm f:2 AF ED VR niet-G met Nano-coating? En met vorkje voor de oudere camera's...
Even een citaat van één van mijn Amerikaanse internet-goeroe-vrienden opgezocht over de 15mm:
"It is rare among Nikkor wide-angles because it is one of only about two lenses that is free from barrel distortion. That means that straight lines stay perfectly straight in the image, and don't bend out ever so slightly as they do with most of the other wide angles and zooms."
Google eventueel zelf even: "Nikon 15mm 3,5 distortion".
Prettige Kerst, groeten, E.M. de Klerk
"Misschien eens afspreken om jouw 15mm tegen mijn 14-24 te zetten?"
Heb ik iets te bewijzen dan? Ruik ik hier het competitie-element?
Maar als je eens in de buurt bent mag je mijn 15mm uitproberen, hoor!
Ik denk dat je er dan ook wel één wilt hebben... Je ziet ze nog wel voorbijkomen voor heel veel minder dan het geld wat je voor de 14-24mm neerlegt. Wat ik verder een heel mooi en goed inzetbaar objectief vind, daar gaat het niet om. Maar mocht iemand in de verleiding komen er architectuur mee te gaan schieten: mwa... kweenie...
Het is gewoon jammer dat Nikon nooit een echte opvolger voor bijvoorbeeld de 15mm heeft gemaakt. De huidige 14mm AF schijnt toch minder te zijn, als ik alle berichten daarover mag geloven. Maar misschien komt er weer een wat uitgebreider Full Frame-objectievenreeks nu ze FF digitaal zijn gegaan. Een 13mm f:2 AF ED VR niet-G met Nano-coating? En met vorkje voor de oudere camera's...
Even een citaat van één van mijn Amerikaanse internet-goeroe-vrienden opgezocht over de 15mm:
"It is rare among Nikkor wide-angles because it is one of only about two lenses that is free from barrel distortion. That means that straight lines stay perfectly straight in the image, and don't bend out ever so slightly as they do with most of the other wide angles and zooms."
Google eventueel zelf even: "Nikon 15mm 3,5 distortion".
Prettige Kerst, groeten, E.M. de Klerk
Ik vraag me af of het verstandig is voorlopig een tweedehands D200 te kopen, omdat de D3 waarschijnlijk pas in het tweede kwartaal van 2008 geleverd kan worden. Heb je pech, en je staat onderaan op de bestellijst, dan kan het zelfs het derde kwartaal worden.
Of dan maar tijdelijk een D300?
In juni gaan we drie weken met vakantie, en dan wil ik wel digitaal gaan fotograferen.
Of dan maar tijdelijk een D300?
In juni gaan we drie weken met vakantie, en dan wil ik wel digitaal gaan fotograferen.