Mijn techniek is alles behalve geweldigATOR schreef:maakt niet uit hoe geweldig jouw techniek of nabewerking is.

Toen ik deze camera net had was ik al snel teleurgesteld omdat het me niet snel genoeg lukte om echt mooie plaatjes te schieten waar ik zelf tevreden mee kon zijn. Toen is de camera in de kast beland, mijn vriendin begon daar een poosje geleden over omdat ze het erg jammer vond dat die (voor onze begrippen redelijk dure) camera lag stof te happen in de kast. Ik ben toen weer begonnen en beleefde er best veel plezier aan. Alleen het tot rust komen in de natuur doet me al erg goed op z'n tijd. Omdat ik het erg mooi vind om met kleine scherptediepte te werken en ik een beperkt budget heb kwam ik tot de conclusie dat de grote zoom van de 55-300 goed bij mij zou passen. Opzich ben ik ook best tevreden met de lens hoor, heb er tijdens de vakantie veel plezier aan beleefd (en nog steeds hoor

Ik merk nu dat er aan mijn techniek en no how toch nog wel wat schort en denk dat ik de tijd moet nemen om daar mee aan de slag te gaan, met die lange telestanden is het uit de hand fotograferen een kunst opzich en is een statief denk ik onmisbaar. Ik heb wel een statief maar die laat wel wat te wensen over, heb hem tweede hands voor 15 euro via marktplaats gekocht maar is niet een heel stevig ding. Misschien dat het een goed idee om eens in een degelijke statief te gaan investeren en vanuit daar weer verder.