De meeste hobbies kosten wat.
We kunnen bij de fotografie hobby natuurlijk net doen alsof het om de foto's gaat. **) Dus het bekijken van foto's, met Lightroom bekijk ik al snel tienduizenden foto's per jaar (veel uit het verleden). Ook deel ik foto's met anderen. De kosten per kijk actie komen dan een stuk lager uit.
De berekeningen die we hier langs zien komen, waaronder de biertjes, de kopjes koffie een mobieltjes, die berekeningen kun je natuurlijk doen uit zelfrechtvaardiging. Maar je kunt zo ook doen om tot een beslissing te komen.
Al weer even geleden, met een gezin van vier, mocht een hobby best wat kosten, maar dit moest wel in proportie blijven met de hobbies van de andere gezinsleden. Een uitgave voor mijn hobby, diende dus wel even met een factor vier vermenigvuldigd te worden voor het totale gezins budget. Die factor vier heeft in het verleden regelmatig mijn beslissingen beinvloed. Maar er zijn natuurlijk ook mensen die tegen de partner roepen: "Maar jij hebt net een nieuw strijkijzer gekregen".
Vriendelijke groet,
Ben
**)
Gaat het wel om de foto's ?
Dan zou ik beter een goed fotoboek kunnen kopen van de locatie waar ik op vakantie ben. Bij mij gaat het er natuurlijk om met een dikke camera rond te lopen, ik heb niet voor niets voor het merk Nikon gekozen. (Meestal doe ik er niet eens een rolletje in

)