Ongezouten meningen gevraagt;)
- soulpic
- Forumlid
- Contacteer:
Ze zeggen wel eens:
"Beter goed gejat, dan slecht bedacht"
Dat gaat ook vaak op, maar zijn er niet heel veel mensen die dit oog hebben van vistaprint en zichzelf ermee presenteren?
Dan vind ik het eigenlijk niet meer goed gejat.
Het wordt onderhand ook een beetje een cliche, iedereen (of veel mensen iig) hebben een oog op hun visitekaartje/website.
Ik denk dat het een vd belangrijkste kenmerken/eigenschappen van een fotograaf (of wat voor beroep dan ook) is om je te onderscheiden van alle andere fotografen en door uniek te zijn, kun je je onderscheiden.
"Beter goed gejat, dan slecht bedacht"
Dat gaat ook vaak op, maar zijn er niet heel veel mensen die dit oog hebben van vistaprint en zichzelf ermee presenteren?
Dan vind ik het eigenlijk niet meer goed gejat.
Het wordt onderhand ook een beetje een cliche, iedereen (of veel mensen iig) hebben een oog op hun visitekaartje/website.
Ik denk dat het een vd belangrijkste kenmerken/eigenschappen van een fotograaf (of wat voor beroep dan ook) is om je te onderscheiden van alle andere fotografen en door uniek te zijn, kun je je onderscheiden.
"Imagination is far more important than knowledge"
Re: Ongezouten meningen gevraagt;)
Hoi Roger,Roger38 schreef:Hoi allen,
Ik heb de afgelopen dagen mijn website eens grondig onder handen genomen en wil nu eens de meningen peilen.
www.dicasa.nl
Klik gerust overal eens rond en geef je ongezouten kritiek.
Wat kan er beter en heeft iemand nog goede tips qua layout?
Gtz Roger
Ik heb even niet naar jouw foto's gekeken, dat was niet de vraag.
Op het beginblad van jouw portfolio valt mij op dat niet alle duimnagels op dezelfde wijze zijn vorm gegeven. Soms zit de schaduw aan de ene kant van het fotootje, dan weer aan de andere kant. Staat slordig vind ik.
Ik begrijp niet waarom het voor iemand interessant is met welke spullen jij werkt. Dit dezelfde discussie als die idiote opsommingen in de onderschriften op dit forum. Snobisme?
De knop HDR zou voor mij mogen vervallen. Deze foto's kunnen toch worden geïntergreerd in jouw portfolio. Omdat het nu een apart onderdeel van jouw site is, verwacht je wel erg biezondere foto's. Die verwachting wordt niet waargemaakt.
Als je op de knop contact drukt wordt mijn eigen E-mailer geopend. Ik zou het netjes vinden als er een bij site passend formulier wordt geopend waar iemand zijn bericht in typen.
Voor de rest een leuke site, maar niet echt biezonder.
Ik hoop dat je aan mijn (hopelijk ongezouten genoeg) kritiek wat hebt.
Oke, weer wat kleine aanpassingen gedaan. Het veelbesproken oog door mijn eigen foto's vervangen.
Een contact formulier toegepast ipv het laten openen van een mailprogramma.
Verder weet ik niet goed of alles bij verschillende resoluties goed is te bekijken. Iemand een idee hoe ik dit kan controleren?
Een contact formulier toegepast ipv het laten openen van een mailprogramma.
Verder weet ik niet goed of alles bij verschillende resoluties goed is te bekijken. Iemand een idee hoe ik dit kan controleren?
- Roelof
- Clublid
- Ervaringsniveau: ***
- Foto's bewerken toestaan: Ja
En daar heb ik nu weer een hekel aan. Ik vind dat altijd zo'n idee hebben van 'ik wil jouw adres wel, maar je krijgt het mijne niet', bovendien krijg je dan als afzender geen kopie van wat je verstuurd hebt.Een contact formulier toegepast ipv het laten openen van een mailprogramma.
Ik weet wel dat je dit om Frederix hebt veranderd, maar je doet het nooit voor iedereen goed.
In mijn ogen is de enige goede reden om een contactformulier te gebruiken het feit dat je de antwoorden automatisch moet verwerken en dat ze daarom aan een bepaalde opbouw moeten voldoen, verder nooit contactformulieren gebruiken. Dat schept afstand, maar dat is niet hetzelfde als een aura van professionaliteit.
Simpel, gewoon de resolutie van je monitor aanpassen en je site zelf bezoeken.Verder weet ik niet goed of alles bij verschillende resoluties goed is te bekijken. Iemand een idee hoe ik dit kan controleren?
Iedereen maakt fouten, zelfs ik.
Hey Roger,
Heb je site even bekeken;
- Ik zou om te beginnen de banner laten aansluiten met bovenkant van je monitor
- Ik zou bij het openen van foto’s het achterliggende witte vlak een grijstint geven. Door het felle wit trekt de aandacht weg bij de foto.
- Maak je site niet breder dan 985 pixels, dan komt ie (bijna) overal goed in beeld (geen schuifbalken e.d.)(ik zag hierover een vraag voorbij komen)
- Verder zou ik ook geen gastenboek plaatsen en als je er toch voor kiest om een mailformulier te gebruiken in ieder geval even de lettertypes (pixels) op elkaar aan te passen.
- Ook het update gedeelte zou ik weglaten. Mocht je het wel in beeld willen hebben dan zou ik ervoor kiezen om dit in kleine letters op je homepagina (bv rechts) te plaatsen.
Ik hoop dat je er iets aan hebt. Succes met je website!
Gr. Marc
Heb je site even bekeken;
- Ik zou om te beginnen de banner laten aansluiten met bovenkant van je monitor
- Ik zou bij het openen van foto’s het achterliggende witte vlak een grijstint geven. Door het felle wit trekt de aandacht weg bij de foto.
- Maak je site niet breder dan 985 pixels, dan komt ie (bijna) overal goed in beeld (geen schuifbalken e.d.)(ik zag hierover een vraag voorbij komen)
- Verder zou ik ook geen gastenboek plaatsen en als je er toch voor kiest om een mailformulier te gebruiken in ieder geval even de lettertypes (pixels) op elkaar aan te passen.
- Ook het update gedeelte zou ik weglaten. Mocht je het wel in beeld willen hebben dan zou ik ervoor kiezen om dit in kleine letters op je homepagina (bv rechts) te plaatsen.
Ik hoop dat je er iets aan hebt. Succes met je website!
Gr. Marc
Hoi Marc,Dugrand schreef:Hey Roger,
-
Gr. Marc
Van websites bouwen heb ik niet zo heel veel verstand eigenlijk.
Waar kan ik zien en eventueel instellen dat de site niet breder dan 985 pixels mag zijn?
Ik werk met Dreamweaver en Frontpage 2003.