Nieuw: D800 en D800E
- Patrick
- Clublid
- Ervaringsniveau: *****
- Foto's bewerken toestaan: Ja
- Contacteer:
Re: Nieuw: D800 en D800E
DPReview ziet de Canon 5D mk III als belangrijkste concurrent van de D800. Terecht denk ik. Ze hebben een eerste impressie van die machine online gezet:
http://www.dpreview.com/previews/canoneos5dmarkiii
http://www.dpreview.com/previews/canoneos5dmarkiii
- Léon Obers
- Forumlid
Lijkt me toch niet te vergelijken. 22 Megapixels tegenover 36 Megapixels is een te groot verschil om daarmee een concurrent te zijn.
Vriendelijke groet, Léon Obers
- Patrick
- Clublid
- Contacteer:
Toch zijn het de meest logische concurrenten. Maar het lijkt er zowaar op dat Nikon hier een kaart uitgespeeld heeft waarop de concurrentie even het antwoord schuldig moet blijven. Wellicht komt Sony nog ergens mee, maar dat is nauwelijks een concurrent in het pro-segment; daar is meer voor nodig dan een goede camera met leuke specs.
-
- Forumlid
- Ervaringsniveau: ****
- Foto's bewerken toestaan: Nee
Nou of het een concurrent is van de D800 betwijfel ik.
Het lijkt er meer op dat Canon een goede opvolger voor de D700 in de markt heeft gezet.
Wat meer Megapixels een FPS die gelijkwaardig is, betere high ISO, Film mogelijkheden weer wat verfijnder.
En het AF systeem van de D1-x.
Dus voor wie op de opvolger van de D700 zit te wachten, Canon heeft hem
Het lijkt er meer op dat Canon een goede opvolger voor de D700 in de markt heeft gezet.
Wat meer Megapixels een FPS die gelijkwaardig is, betere high ISO, Film mogelijkheden weer wat verfijnder.
En het AF systeem van de D1-x.
Dus voor wie op de opvolger van de D700 zit te wachten, Canon heeft hem

- GTJ
- Forumlid
- Contacteer:
Laat ze maar met een upgrading komen van de D700! De D700s bijvoorbeeld met de helft aantal pixels van de D800 en full frame.
- Patrick
- Clublid
- Contacteer:
Ik heb mezelf onderhand dusdanig ingekocht in het Nikon-systeem dat ik mezelf niet meer zo snel zie overstappen.
En het feit dat ik Nikon CN waarschijnlijk zou missen natuurlijk.
En het feit dat ik Nikon CN waarschijnlijk zou missen natuurlijk.

Dat is denk ik een hele belangrijke overweging. Ik denk dat Nikon nu een hele stevige kaart op tafel heeft liggen waar de concurrentie voorlopig geen antwoord op heeft. Over 5 jaar heeft Canon wellicht weer het voordeel (voor een tijdje). Ik denk dat de meeste mensen verstandig genoeg zijn om hun merk vast te houden. Voor nieuw-instappers is het wat anders, maar ik ken maar weinig mensen die hun zorgvuldig opgebouwde kapitaal aan glas verkopen voor een concurrerend merk. Dus ik denk niet dat fotografen masaal overstappen van Canon naar Nikon.Patrick schreef:Ik heb mezelf onderhand dusdanig ingekocht in het Nikon-systeem dat ik mezelf niet meer zo snel zie overstappen.
Jaap
- JaapV
- Clublid
- Ervaringsniveau: ***
- Contacteer:
Ik ben zelf geen pro (dat zal geen wereldschokkend nieuws zijnJaap_van_Ekris schreef: (...), maar ik ken maar weinig mensen die hun zorgvuldig opgebouwde kapitaal aan glas verkopen voor een concurrerend merk. Dus ik denk niet dat fotografen massaal overstappen van Canon naar Nikon.
Jaap

Groet, Jaap
Avatar gescand van de cover van mijn eerste boek over fotografie: Ollie B. Bommel's fotoboek - 1952
Galaxy S9+, D800, Nikkor glas, diverse gadgets * flickr fotootjes
Avatar gescand van de cover van mijn eerste boek over fotografie: Ollie B. Bommel's fotoboek - 1952
Ik denk dat het allemaal wel mee zal vallen. Als het verschil is dat je een paar MP extra hebt of ietsjes minder ruis dan zit je op het niveau dat je iedere keer een andere TV koopt zodra er een nieuw model wordt aangekondigd. Pixelpeepen is leuk, maar als je met een D3100 je geld niet kunt verdienen moet je toch wel een erg goede reden hebben.JaapV schreef:Ik ben zelf geen pro (dat zal geen wereldschokkend nieuws zijnJaap_van_Ekris schreef: (...), maar ik ken maar weinig mensen die hun zorgvuldig opgebouwde kapitaal aan glas verkopen voor een concurrerend merk. Dus ik denk niet dat fotografen massaal overstappen van Canon naar Nikon.
Jaap), maar ik zou me kunnen voorstellen dat er in het pro-segment andere factoren meespelen dan alleen het glasbezit. Zeker als Nikon binnen niet al te lange tijd nog meer nieuwe camera's voor dat segment op de markt brengt - zoals velen lijken te verwachten - denk ik dat b.v. reportage-fotografen best wel eens (terug) naar Nikon zouden kunnen gaan. Naar ik begrepen heb gebruikt het merendeel in die niche nu Canon.
Rotatie Offset, 900.000 kg / 24 uur. Raakpunt is dat het waanzinning nauwkeurig (vele malen nauwkeuriger dan zichtbaar) wordt gecontroleerd en bijgestuurd.Léon Obers schreef:Nou, mooi handgeschept papier lijkt me heel aardig om daar eens mee bezig te zijn, maar het papier waar jij mee bezig bent zal waarschijnlijk wel op een andere meer industriële wijze gemaakt worden schat ik in.![]()
Hij schrijft er ook bij dat hij in zerene 687/8 = 89 pakketjes gestacked heeft en die 8 pakketjes zelf in PS verder gestacked heeft.Léon Obers schreef:Overigens stond ik wel versteld van dat tweede voorbeeld van Flip met een stack van dit beestje: http://www.flickr.com/photos/29369066@N ... otostream/" onclick="window.open(this.href);return false;
Niet zozeer van het beeld alleen, maar vooral van het aantal foto's wat voor die stack gebruikt zou zijn. Geen 24 wat eerder is geopperd maar 687 foto's.![]()
http://www.flickr.com/photos/29369066@N ... otostream/" onclick="window.open(this.href);return false;
Het zal echter beslist niet met bestanden zijn geweest in de orde van grootte van een D800
Er is mij geen software bekend die dergelijke hoeveelheden zelf in 1 keer aan kan. Gangbaar is 25 - 100 foto's.
De StackShot kan minimale stapjes van 0.01 mm aan, dus met 100 foto's heb je dan 1 mm + de "natuurlijke" scherptediepte van "scherptediepte".
Stapjes van 0,1 - 0,2 mm zijn gangbaar, maar je kunt het dus zover doorvoeren als je wilt.
Ik vind de genoemde foto een mooi voorbeeldig model: zo lang stilzitten.
Kortom (en daar ging het om) met de D800(E) lijkt me dit een leuke tak van sport, blijft over die moire, ik kan nergens iets vinden over dit fenomeen met gestackte foto's.
Willem.
Ik denk dat je de marges in het fotografie-vak overschatJaapV schreef:Ik ben zelf geen pro (dat zal geen wereldschokkend nieuws zijnJaap_van_Ekris schreef: (...), maar ik ken maar weinig mensen die hun zorgvuldig opgebouwde kapitaal aan glas verkopen voor een concurrerend merk. Dus ik denk niet dat fotografen massaal overstappen van Canon naar Nikon.
Jaap), maar ik zou me kunnen voorstellen dat er in het pro-segment andere factoren meespelen dan alleen het glasbezit. Zeker als Nikon binnen niet al te lange tijd nog meer nieuwe camera's voor dat segment op de markt brengt - zoals velen lijken te verwachten - denk ik dat b.v. reportage-fotografen best wel eens (terug) naar Nikon zouden kunnen gaan. Naar ik begrepen heb gebruikt het merendeel in die niche nu Canon.

Jaap
- JaapV
- Clublid
- Ervaringsniveau: ***
- Contacteer:
Voor freelancers natuurlijk logisch.
Maar ik had in mijn achterhoofd een zinnetje van Hans Braakhuis (in http://www.nikon-club-nederland.nl/foru ... 21&t=37280" onclick="window.open(this.href);return false; tweede alinea)
Maar ik had in mijn achterhoofd een zinnetje van Hans Braakhuis (in http://www.nikon-club-nederland.nl/foru ... 21&t=37280" onclick="window.open(this.href);return false; tweede alinea)
(...) , want sinds ongeveer één jaar gebruikt men bij het ANP alleen Nikon.
Groet, Jaap
-
- Forumlid
- Ervaringsniveau: *
Weet niet of dit linkje al in dit draadje staat maar kwam deze nog tegen.
http://cmphotography.com/blog.cfm?postI ... -point-out" onclick="window.open(this.href);return false;
http://cmphotography.com/blog.cfm?postI ... -point-out" onclick="window.open(this.href);return false;
- GTJ
- Forumlid
- Contacteer:
Wauw....
-
- Forumlid
- Ervaringsniveau: *
Maar bij NASA waar een miljardje meer of minder niets uitmaakt werken ze al sinds jaar en dag met Nikon.JaapV schreef:Voor freelancers natuurlijk logisch.
Maar ik had in mijn achterhoofd een zinnetje van Hans Braakhuis (in http://www.nikon-club-nederland.nl/foru ... 21&t=37280" onclick="window.open(this.href);return false; tweede alinea)(...) , want sinds ongeveer één jaar gebruikt men bij het ANP alleen Nikon.
Daar zijn ze nooit overgestapt.
Als het niet gaat zoals het moet dan moet het maar zoals het gaat
Groet Giso
Groet Giso