nieuw: D7000
- plincky
- Forumlid
- Foto's bewerken toestaan: Nee
- Contacteer:
Re: nieuw: D7000
Hoi,
Ik heb ook de D7000 nu een maandje. Perfecte camera om mee te werken. Mijn oude was de D80. de 16 mp is perfect en je kan eventueel nog een stukje knippen in je foto en gewoon nog op groot formaat gebruiken.
Wat ik wel als nadeel ervaar is als je de afstandbediening gebruikt moet je die aan het instelwiel draaien. Als ik later foto's maak doet hij het dan niet omdat ik dan vergeet het wiel terug te draaien. maar voordat je daar achter bent....zucht. Zal er wel aan wennen denk/hoop ik.
En kan iemand mij vertellen waarom de MB-D11 zo verschrikkelijk duur is? vanaf €235,- kan ik ze vinden...wat een geld zeg. Echt niet normaal als je het vergelijkt met de andere modellen. Ik ben de grip gewend van de D80 waar ik hem 3 jaar op had zitten en er nu helemaal aan gewend ben. Maar omdat ik niet genoeg geld heb moet ik het nu helaas zonder doen voorlopig....... handen maar goed trainen als ik mijn 70-200 f2.8 erop heb zitten. had laatst al na 15 min kramp in mijn handen.
Gr Rob
Ik heb ook de D7000 nu een maandje. Perfecte camera om mee te werken. Mijn oude was de D80. de 16 mp is perfect en je kan eventueel nog een stukje knippen in je foto en gewoon nog op groot formaat gebruiken.
Wat ik wel als nadeel ervaar is als je de afstandbediening gebruikt moet je die aan het instelwiel draaien. Als ik later foto's maak doet hij het dan niet omdat ik dan vergeet het wiel terug te draaien. maar voordat je daar achter bent....zucht. Zal er wel aan wennen denk/hoop ik.
En kan iemand mij vertellen waarom de MB-D11 zo verschrikkelijk duur is? vanaf €235,- kan ik ze vinden...wat een geld zeg. Echt niet normaal als je het vergelijkt met de andere modellen. Ik ben de grip gewend van de D80 waar ik hem 3 jaar op had zitten en er nu helemaal aan gewend ben. Maar omdat ik niet genoeg geld heb moet ik het nu helaas zonder doen voorlopig....... handen maar goed trainen als ik mijn 70-200 f2.8 erop heb zitten. had laatst al na 15 min kramp in mijn handen.
Gr Rob
-
- Forumlid
- Ervaringsniveau: ****
Ja wennen kost wat tijd, ik had hiervoor de D90 met grip.
De D7000 biedt zoveel meer aan instellingen dat het even duurt voordat alles blindelings weet te vinden.
Succes met je aanwinst.
En die MB D-11 vind ik ook belachelijk duur. Wachten op een ander merk, onder mijn D90 had ik een Hahnel. Werkte uitstekend.
De D7000 biedt zoveel meer aan instellingen dat het even duurt voordat alles blindelings weet te vinden.
Succes met je aanwinst.
En die MB D-11 vind ik ook belachelijk duur. Wachten op een ander merk, onder mijn D90 had ik een Hahnel. Werkte uitstekend.
- Roelof
- Clublid
- Ervaringsniveau: ***
- Foto's bewerken toestaan: Ja
Deels nieuwigheid, denk ik.plincky schreef:En kan iemand mij vertellen waarom de MB-D11 zo verschrikkelijk duur is? vanaf €235,- kan ik ze vinden...wat een geld zeg.
De MB-D10 was drie jaar geleden ook 80 euro duurder dan nu.
Iedereen maakt fouten, zelfs ik.
- Franklin
- Clublid
Rob,
De MB-D11 is inderdaad duurder dan de grip van z'n voorgangers, maar:
- er zitten meer bedieningsknoppen op end eels ook programmeerbaar, en
- het gehele huis is, evenals de D7000 (deels althans) van een magnesiumlegering i.p.v. geheel uit plastic.
De MB-D11 is wat dat betreft dus wel wat degelijker.
De goedkoopste die ik ben tegengekomen was bij Cameratools in Apeldoorn: €229,-
Ik heb hem nu twee weken onder de D7000 en hij gaat er niet meer af (behalve om de akku in de body te wisselen natuurlijk)
Franklin.
De MB-D11 is inderdaad duurder dan de grip van z'n voorgangers, maar:
- er zitten meer bedieningsknoppen op end eels ook programmeerbaar, en
- het gehele huis is, evenals de D7000 (deels althans) van een magnesiumlegering i.p.v. geheel uit plastic.
De MB-D11 is wat dat betreft dus wel wat degelijker.
De goedkoopste die ik ben tegengekomen was bij Cameratools in Apeldoorn: €229,-
Ik heb hem nu twee weken onder de D7000 en hij gaat er niet meer af (behalve om de akku in de body te wisselen natuurlijk)
Franklin.
D850; D500; MB-D18; MB-D17; AF-S 14-24/2.8, AF-S 24-70/2.8; AF-S 70-200/2.8; AF-S 200-500/5.6E ED VR; AF-S 105/2.8 Micro; AF-D 50/1.8: AF-D 85/1.8; PC Nikkor 35/2.8; TC-14E III; SB-900; Nikon 1: 1J4; 10-30/3.5-5.6; FT-1
- plincky
- Forumlid
- Contacteer:
Franklin.
Bedankt voor je reactie!
Je hebt idd gelijk dat er wat verbeteringen zijn. maar ik vind persoonlijk het prijsverschil echt te groot. Het is een accessories voor je camera, dat 25%! van de waarde van camera is. dat vind ik echt teveel als het alleen maar gebruiksgemak als voordeel heeft. Als je nou ook nog zoals bij de 300s je snelheid van je camera kan verhogen ok. Maar dat is ook al niet.
Voor €70,- meer heb je een Canon EOS 1000D Body!
Maargoed. Ik wacht lekker totdat de prijs zakt of dat er andere merken uitkomen.
Gr Rob
Bedankt voor je reactie!
Je hebt idd gelijk dat er wat verbeteringen zijn. maar ik vind persoonlijk het prijsverschil echt te groot. Het is een accessories voor je camera, dat 25%! van de waarde van camera is. dat vind ik echt teveel als het alleen maar gebruiksgemak als voordeel heeft. Als je nou ook nog zoals bij de 300s je snelheid van je camera kan verhogen ok. Maar dat is ook al niet.
Voor €70,- meer heb je een Canon EOS 1000D Body!
Maargoed. Ik wacht lekker totdat de prijs zakt of dat er andere merken uitkomen.
Gr Rob
-
- Forumlid
Ik vind de MB-D11 wel prijzig, maar zeker niet duur, vergeleken met de MB-D80, die ik onder m'n D80 had.
De MB-D11 kan nu eenmaal meer, dus zit er ook meer werk in. Je krijgt er ook een extra joystick-achtig ding bij, zodat je geen uitschuifduim meer nodig hebt, en de constructie is dusdanig sterk, dat zelfs een val overleeft wordt, dankzij de magnesium kast.
Bovendien vergelijk je een puur prosumer product met een product dat meer semi-professioneel is. Daarnaast is de vormgeving een stuk verbeterd, zonder die lange slurf, waardoor het ding, als je hem eens niet gebruikt, veel makkelijker op te bergen.
Dus wel prijzig, niet duur. (en ik denk niet dat Hahnel met een vergelijkbaar ding zal komen qua mogelijkheden)
De MB-D11 kan nu eenmaal meer, dus zit er ook meer werk in. Je krijgt er ook een extra joystick-achtig ding bij, zodat je geen uitschuifduim meer nodig hebt, en de constructie is dusdanig sterk, dat zelfs een val overleeft wordt, dankzij de magnesium kast.
Bovendien vergelijk je een puur prosumer product met een product dat meer semi-professioneel is. Daarnaast is de vormgeving een stuk verbeterd, zonder die lange slurf, waardoor het ding, als je hem eens niet gebruikt, veel makkelijker op te bergen.
Dus wel prijzig, niet duur. (en ik denk niet dat Hahnel met een vergelijkbaar ding zal komen qua mogelijkheden)
D7000 met MB-D11, 16-85, micro Nikkor 2,8 105, 35-1.8, 70-300, 50-1.8, en Tokina 10-17 en 12-24, benevens 2 SB600
en nog F801s met glaasjes.
en nog F801s met glaasjes.
- Patrick
- Clublid
- Ervaringsniveau: *****
- Contacteer:
Ik ken deze grip niet, maar die voor de D300/D300s/D700, de MB-D10 heb ik vorig jaar voor 129 Euro gekocht bij Cameraland.nl. Dat scheelt toch best veel. En die zal niet minder zijn volgens mij.
De prijs gaat nog wel dalen, maar om daar nou op te gaan wachten...
De prijs gaat nog wel dalen, maar om daar nou op te gaan wachten...
YESSS!!!
Na 2 weken wachten was de D7000 eindelijk binnen.
Ik ben wel bang dat dit de eerste camera gaat worden waar ik het boek van moet lezen.
Wat een mogelijkheden zitten er op zeg!
En nu sparen voor:
-MB D11 Grip
-35 mm prime
-Black Rapid strap (of zal ik toch een SunSniper nemen ...
)
-82mm polarisatie filter
-nieuwe camera tas
-....
Na 2 weken wachten was de D7000 eindelijk binnen.
Ik ben wel bang dat dit de eerste camera gaat worden waar ik het boek van moet lezen.

Wat een mogelijkheden zitten er op zeg!

En nu sparen voor:
-MB D11 Grip
-35 mm prime
-Black Rapid strap (of zal ik toch een SunSniper nemen ...

-82mm polarisatie filter
-nieuwe camera tas
-....
-
- Forumlid
Heel veel plezier ermee, maar dat gaat echt goed komen het is een geweldige camera.
- JaapV
- Clublid
- Contacteer:
Welk objectief maakt 82mm nodig?Mip schreef: (...)
-82mm polarisatie filter
(...)
Groet, Jaap
Avatar gescand van de cover van mijn eerste boek over fotografie: Ollie B. Bommel's fotoboek - 1952
Galaxy S9+, D800, Nikkor glas, diverse gadgets * flickr fotootjes
Avatar gescand van de cover van mijn eerste boek over fotografie: Ollie B. Bommel's fotoboek - 1952
- Patrick
- Clublid
- Contacteer:
Sigma 100-300 f4. Zie http://www.sigmaphoto.com/shop/100-300m ... -hsm-sigmaJaapV schreef:Welk objectief maakt 82mm nodig?
- JaapV
- Clublid
- Contacteer:
Patrick schreef: Sigma 100-300 f4. Zie http://www.sigmaphoto.com/shop/100-300m ... -hsm-sigma
Je begon nét iets te snel te typen, Patrickmip schreef:Een Tamron 28-105 2.8 ....

Groet, Jaap
- Patrick
- Clublid
- Contacteer:
Hoezo? Je vroeg om objectieven die zo'n filtermaat hebben. Dat heeft die Sigma. Ik heb er zelf een gehad, dus dat wist ik "toevallig".JaapV schreef:Patrick schreef: Sigma 100-300 f4. Zie http://www.sigmaphoto.com/shop/100-300m ... -hsm-sigmaJe begon nét iets te snel te typen, Patrickmip schreef:Een Tamron 28-105 2.8 ....
- plincky
- Forumlid
- Contacteer:
tevens Sigma 24-70 f2.8 ex en de 10/20 mm f3.5 heb ze allebij gehad. 82 mm filter formaat.