Vogels [verzamel]

Kika

Re: vogels, welke leven er in jullie tuin ? ofzo..(verzamel)

Bericht door Kika » vr apr 22 2011 11:50 am

Mooi die eerste Wil!
Laatst gewijzigd door Kika op vr apr 22 2011 7:31 pm, 2 keer totaal gewijzigd.

Tobias

Bericht door Tobias » vr apr 22 2011 12:22 pm

tja prachtig he die futen. Wat zijn ze fotogeniek!

1.
Afbeelding

2. Als het jong wat groter is, zwemmend in het avondlicht.

Afbeelding

3. deze zwemt weer de andere kant op :roll:

Afbeelding

4. Dit exemplaar is zijn snavel groter dan .... maar dat komt wel vaker voor :wink: Wel zonde want na veel pogingen hield de fuut het voor gezien en verdween de jonge snoek levenloos naar de bodem.

Afbeelding

Hoewel de vogel fotografie op een zeer laag pitje staat en ik meer geniet door de verrekijker van deze pracht word ik langzaam weer enthousiast. Denk dat we de stof maar eens van de lange brandpunten gaan vegen.

mek

Bericht door mek » vr apr 22 2011 12:30 pm

Tobias schreef: Hoewel de vogel fotografie op een zeer laag pitje staat en ik meer geniet door de verrekijker van deze pracht word ik langzaam weer enthousiast. Denk dat we de stof maar eens van de lange brandpunten gaan vegen.
Zou ik zeker doen, je hebt talent... :wink:

Erg mooie platen!

Gisteren kwam ik ook nog een Gele Kwikstaart en een Graspieper tegen.

Afbeelding

Afbeelding

ruud
Forumlid
Forumlid
Ervaringsniveau: *
Foto's bewerken toestaan: Nee

Bericht door ruud » vr apr 22 2011 12:57 pm

Heel mooi huib , je hebt ook heel fraai licht op de fuiten zeker bij de eerste 3 foto`s.
En gewoon weer lekker op pad gaan momenteel genoeg te zien overal.
Ben vanochtend redelijk op tijd de deur uitgegaan om toch eerst weer even bij de zwarte ruiters te gaan kijken.
Bijzondere is dat ze totaal niet schuw zijn en gewoon op een meter of tien voor je neus foerageren.
De reden dat ik ging was omdat je in de ochtend totaal ander licht hebt , dus languit in het natte gras voor weer een serie foto`s.
Dit is overigens een ander dan gisteren.
Cetti`s niet gelukt omdat een ander het nodig vond om er iedere keer achteraan te rennen met een 200mm lens :evil:
Morgen maar weer een poging wagen in de hoop dat ik alleen ben.

Afbeelding
Laatst gewijzigd door ruud op vr apr 22 2011 11:24 pm, 3 keer totaal gewijzigd.

Tobias

Bericht door Tobias » vr apr 22 2011 2:47 pm

@mek, Bedankt voor je compliment :wink: Zelf is het me nog niet gelukt om een gele kwik of graspieper fatsoenlijk voor het objectief te krijgen. Ben gek op dat kleine spul.

Hahaha die ruud, niet alleen op de buik maar het ook nog eens niet droog houden. De verzorgende pose is mooi, zeker een vogel die op het verlanglijstje staat. Fijn voor je dat je weer op pad kan. (even of topic). Zit er veel verschil tussen de d300 en de d300s, buiten het video deel?. Kan ook via pm. Wat betreft de afwerking zou ik onder wat clonen en iets meer ruimte geven. Dat komt de symmetrie ten goede. Kopje zit nu net aan de rand en volgens mij moet het mogelijk zijn om dit op te lossen. Wat blijft is dat het er mooi opstaat.

Wat betreft het licht vind ik een zonnetje achter een dun wolkendek het meest plastisch en kan je heel de dag door fotograferen. Het enige waar ik op let is de stand van de zon.
De vroege en late uren zijn altijd productief.
Bij stevig bewolkt kiept de opname iets naar het cyaan (soms gezien als paars). Persoonlijk vind ik het wel mooi. De opname van de pimpelmees is daar een voorbeeld van. Fotografen als Rein Hofman en Toon de Smit weten als geen ander de omstandigheden uit te buiten. Zo ook de familie Nagtegaal zijn voor mij altijd een bron van inspiratie.

Tobias

Bericht door Tobias » vr apr 22 2011 3:14 pm

llll
Laatst gewijzigd door Tobias op za apr 23 2011 9:43 am, 1 keer totaal gewijzigd.

Tobias

Bericht door Tobias » vr apr 22 2011 3:29 pm

martijn1 schreef:uhh kom ik weer aan met mijn mussen.. :mryellow:
Zo mag je iedere mus presenteren. Gaat niet alleen om de bijzonderheid van het soort maar hoe je de soort als bijzonder beleeft.

Tobias

Bericht door Tobias » vr apr 22 2011 4:04 pm

Aanvullend is dat het soms gewoon geluk is. Een ieder de mij beter ken weet dat ik alles uit de weg ga als er massaal fotografen aanwezig zijn of er omtrent een vogel een hype heerst. Een eenling.

Sporadisch bezoek ik een schuilhut of plek waar het voor de hand ligt dat je er goede opnames kunt maken. Onderstaand voorbeeld van geluk en weinig kennis is de foto van buiizerd. Die ik reken tot mijn favoriet.

Bezoek aan de poelruiter -bij vele bekend als ijsvogels stek nr1- dacht ik ook eens een ijsvogel te fotograferen. Aangekomen in de vroege uren al een drukte en volle hut en ieder had zijn geschut al klaar staan.

Eigenlijk was ik er wel klaar mee en al staande in de deuropening (ijsvogel was ik allang vergeten) stond ik van het mooie strijklicht te genieten wat door de bladeren speelde. Gaat er ineens een buizerd op een paaltje zitten. Snel de camera gepakt en klik, klik, klik uit het handje. Hier deed de natuur zijn werk!

In dit soort situatie stel je totaal niets voor als fotograaf (er van uitgaande dat je camera goed is afgeregeld). Alleen het beleven van en de toevalligheid dat je een camera bij de hand hebt maken de opname. De natuur laat zich slecht een moment in alle schoonheid vastleggen. Meer dan tien opnames kon ik niet maken omdat de vogel weer.....

Moraal van het verhaal is dat wat je najaagt je vaak blind maakt voor wat op je pad komt.

Afbeelding
Laatst gewijzigd door Tobias op vr apr 22 2011 4:16 pm, 1 keer totaal gewijzigd.

Tobias

Bericht door Tobias » vr apr 22 2011 4:11 pm

LS,

Ik stop nu even met mijn spontane aanval van ADHD richting vogel fotografie en fotografie in het bijzonder. :lol: :lol: :lol: :lol:

GTJ
Forumlid
Forumlid
Contacteer:

Bericht door GTJ » vr apr 22 2011 4:53 pm

Erg herkenbaar Huib, ik trek er ook het liefst alleen op uit! En dan je momentjes pakken! Onderstaande foto was ook zo'n momentje...! :) Top op een paar meter benaderd bleef deze buizerd druk bezich met de wormenjacht in de avondzon!

Afbeelding

Tobias

Bericht door Tobias » vr apr 22 2011 5:04 pm

GTJ schreef:Erg herkenbaar Huib, ik trek er ook het liefst alleen op uit! En dan je momentjes pakken! Onderstaande foto was ook zo'n momentje...! :) Top op een paar meter benaderd bleef deze buizerd druk bezich met de wormenjacht in de avondzon!
Mooi he!

martijn1
Forumlid
Forumlid
Contacteer:

Bericht door martijn1 » vr apr 22 2011 5:20 pm

Afbeelding

Afbeelding

motiverende foto's weer heren!
http://martijnbunte.weebly.com/" onclick="window.open(this.href);return false;

ruud
Forumlid
Forumlid

Bericht door ruud » vr apr 22 2011 7:28 pm

Strakke groenlingen weer Martijn , en dat buizerd portret echt fantastisch Jeroen.
Heb mijn foto inmiddels zelf even aangepast in cs3 huib dus mag ie weg , had het eigenlijk gelijk moeten doen maar ben wel is wat laks met dat soort dingen en doe ik het naderhand.
Ben vanmiddag nog even terug geweest voor het goede licht zeg maar , en ze werkte weer goed mee , soms lopen ze op 2 meter afstand aan je voorbij zonder dat ze zich wat van je aantrekken.
Dus nog één dan van de zwarte ruiter , en een tureluur want er loopt natuurlijk nog veel meer rond wat ook op de foto mag :wink:
Beide foto`s nagenoeg niet gecropt en genomen op 700mm.

Afbeelding

Afbeelding

Kika

Bericht door Kika » vr apr 22 2011 7:32 pm

Op deze pagina alleen maar prachtige foto's!!!

martijn1
Forumlid
Forumlid
Contacteer:

Bericht door martijn1 » vr apr 22 2011 8:26 pm

ik wil ook zulke soorten... :mryellow:
vanmorgen voor het werk (geen tijd anders) even plat op de buik voor een soepeend..
Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

het was nog te vroeg voor het mooie zonnetje, maar is het wat zo met die beperkte scherpte..
http://martijnbunte.weebly.com/" onclick="window.open(this.href);return false;

Plaats reactie

Terug naar “Dieren”