Vogels [verzamel]
- GTJ
- Forumlid
- Foto's bewerken toestaan: Nee
- Contacteer:
Re: vogels, welke leven er in jullie tuin ? ofzo..(verzamel)
Ik kan je het niet vertellen Arno!
@ Reneo57 - De eerste foto van dat jonge eendje vind ik erg mooi, wel iets te weinig ruimte boven de kop mijns inziens.
Gisteravond moest ik er gewoon even op uit want het licht was erg goed. Eigenlijk te laat de polder in gedoken, maar wel met een goed gevoel!
Ik reed in de Johannes Kerkhovenpolder tegen de avond toen ik deze uil langs de kant van de weg zag zitten.
Stoppen, auto draaien, camera op de rijstzak, instellingen checken en terug. Bleef die nog zitten ook! Op nog geen 10 meter afstand. GEWELDIG!
En dan komen er 2 fietsers aan, je ziet daar NOOOIT fietsers, maar als ik een uil op nog geen 10 meter afstand op de foto wil zitten doemen er net 2 op! Weg uil!
maar ik heb 'm! 

@ Reneo57 - De eerste foto van dat jonge eendje vind ik erg mooi, wel iets te weinig ruimte boven de kop mijns inziens.
Gisteravond moest ik er gewoon even op uit want het licht was erg goed. Eigenlijk te laat de polder in gedoken, maar wel met een goed gevoel!
Ik reed in de Johannes Kerkhovenpolder tegen de avond toen ik deze uil langs de kant van de weg zag zitten.
Stoppen, auto draaien, camera op de rijstzak, instellingen checken en terug. Bleef die nog zitten ook! Op nog geen 10 meter afstand. GEWELDIG!
En dan komen er 2 fietsers aan, je ziet daar NOOOIT fietsers, maar als ik een uil op nog geen 10 meter afstand op de foto wil zitten doemen er net 2 op! Weg uil!

- JaapV
- Clublid
- Ervaringsniveau: ***
- Contacteer:
Prachtige plaatjes, vind ik!reneo57 schreef:(eendje)
Maar... hoe kom je op een D3 aan een brandpuntsafstand van 700mm met een 300mm 2.8 objectief??
Groet, Jaap
Avatar gescand van de cover van mijn eerste boek over fotografie: Ollie B. Bommel's fotoboek - 1952
Galaxy S9+, D800, Nikkor glas, diverse gadgets * flickr fotootjes
Avatar gescand van de cover van mijn eerste boek over fotografie: Ollie B. Bommel's fotoboek - 1952
Galaxy S9+, D800, Nikkor glas, diverse gadgets * flickr fotootjes
-
- Forumlid
- Ervaringsniveau: *
Mooi moment heb je te pakken Jeroen , uilen hebben altijd al een beetje de voorkeur gehad bij mij.
Plek gewoon in de gaten blijven houden , krijg je hem vast nog wel te zien.
Plek gewoon in de gaten blijven houden , krijg je hem vast nog wel te zien.
-
- Forumlid
Hmmmmm weet het ook niet zeker maar lijkt veel op een grote karekiet Arno.Arno P schreef:Ben even duf geworden van de pogingen om te achterhalen wat het is....zie geen oogstreep..
Wat is het?
Ben blij met je poging Ruud want anders was het even tasten in het duister..ruud schreef:Hmmmmm weet het ook niet zeker maar lijkt veel op een grote karekiet Arno.Arno P schreef:Ben even duf geworden van de pogingen om te achterhalen wat het is....zie geen oogstreep..
Wat is het?
Grote karekiet, kwa vorm zou die passen maar als ik het boek bekijk dan zie ik hier een oogstreep (wel een lichte die misschien verdwenen lijkt door het zonlicht) ook zijn de poten donker ipv oranje en het oranje onderdeel van de snavel mis ik op mijn foto.
Hoewel...de zomervariant noemt "soms rozebruin" voor de poten en het oranje in de snavel is daar ook bijna weg. Bij het fluiten zag ik zijn kuif wel niet omhoog gaan, maar dat "feature" is natuurlijk aan en uit te zetten voor die vogel.
Nog andere ideeen of gaan we met zijn allen voor de grote karekiet?

@ Arno P.
Betwijfel of het een grote karekiet is.
Vorm en kleur van de snavel zit nogal verschil in. Het verendek kan me niet overtuigen. De kop vind ik aan de kleine kant.
Kenmerkend is toch wel het geluid wat deze vogel produceert. Herken je uit duizenden en hoor je overal bovenuit en roepen doen ze zeker in deze tijd. Als je de vogel hebt horen roepen en je vergelijkt het dan weet je 100% zeker. Je kan er niet omheen wat een herrie deze vogel maakt.
Het is bijna een kopie van de kleine karekiet. Bij ons in het plassengebied hoor je ze soms roepen maar benaderen is moeilijk omdat er zo weinig (of helemaal niet) broedparen zijn.
Wat het wel is kan ik 123 niet thuisbrengen.
Onderstaand een paar opnames van de kleine karekiet en die heeft de specifieke kenmerken als zijn grote broer/zus de ik niet herken in de opname.

Betwijfel of het een grote karekiet is.
Vorm en kleur van de snavel zit nogal verschil in. Het verendek kan me niet overtuigen. De kop vind ik aan de kleine kant.
Kenmerkend is toch wel het geluid wat deze vogel produceert. Herken je uit duizenden en hoor je overal bovenuit en roepen doen ze zeker in deze tijd. Als je de vogel hebt horen roepen en je vergelijkt het dan weet je 100% zeker. Je kan er niet omheen wat een herrie deze vogel maakt.
Het is bijna een kopie van de kleine karekiet. Bij ons in het plassengebied hoor je ze soms roepen maar benaderen is moeilijk omdat er zo weinig (of helemaal niet) broedparen zijn.
Wat het wel is kan ik 123 niet thuisbrengen.
Onderstaand een paar opnames van de kleine karekiet en die heeft de specifieke kenmerken als zijn grote broer/zus de ik niet herken in de opname.

zou het de bosrietzanger kunnen zijn Arno?
hoewel die ook een streepje boven de oogjes heeft maar minder opvallend dan de karekiet
hoewel die ook een streepje boven de oogjes heeft maar minder opvallend dan de karekiet
-
- Forumlid
Arno je hebt toch een account bij BP, waarom zet je hem daar niet in het determinatie album ?
Op die manier ben je er zo achter .
En voor de D300(s) gebruikers , ben momenteel wat aan het experimenteren met andere belichtingen en
dat bevalt mij prima.
O.a. bezig met active D lighting waar ik erg positief over ben tot nu toe , probeer het is uit zou ik zeggen.
Zelf ook nog even op pad geweest , en weer van alles voor de lens gehad waaronder deze rietzanger en zwartkop.
Foto`s genomen met 700mm , wat me opvalt aan de D300S is dat ie beter presteert dan de D300 met de 1.4 converter ertussen.

En voor de D300(s) gebruikers , ben momenteel wat aan het experimenteren met andere belichtingen en
dat bevalt mij prima.
O.a. bezig met active D lighting waar ik erg positief over ben tot nu toe , probeer het is uit zou ik zeggen.
Zelf ook nog even op pad geweest , en weer van alles voor de lens gehad waaronder deze rietzanger en zwartkop.
Foto`s genomen met 700mm , wat me opvalt aan de D300S is dat ie beter presteert dan de D300 met de 1.4 converter ertussen.

[quote="ruud"]Arno je hebt toch een account bij BP, waarom zet je hem daar niet in het determinatie album ?
dat bevalt mij prima.
BP: Grasmus
Ruud, wat zijn je ervaringen met de diverse D-lighting opties? Bij harde zon zwaar inzetten?
dat bevalt mij prima.
BP: Grasmus

Ruud, wat zijn je ervaringen met de diverse D-lighting opties? Bij harde zon zwaar inzetten?
-
- Forumlid
Heb het momenteel op automatisch staan Arno , als ik het check in nx2 komt het in de meeste gevallen overeen met de stand normaal.Arno P schreef:Ruud, wat zijn je ervaringen met de diverse D-lighting opties? Bij harde zon zwaar inzetten?
Heb wel de indruk dat het beter omgaat met bv. contrast en minder snel overbelicht.
Had ik hem laatst ook op terug gezet en red het nu vaak met 0.7 stop onderbelichting...werkt kennelijk goedruud schreef:Heb het momenteel op automatisch staan Arno , als ik het check in nx2 komt het in de meeste gevallen overeen met de stand normaal.Arno P schreef:Ruud, wat zijn je ervaringen met de diverse D-lighting opties? Bij harde zon zwaar inzetten?
Heb wel de indruk dat het beter omgaat met bv. contrast en minder snel overbelicht.
-
- Forumlid
- Contacteer:
even wat anders dan een mus en groenling..

http://martijnbunte.weebly.com/" onclick="window.open(this.href);return false;
- GTJ
- Forumlid
- Contacteer:
ik wilde er nog even op uit vanavond, maar verder dan het terras van de buurman ben ik niet gekomen! Dan nog maar een foto van de Velduil. Dit is de tweede foto, nu had ik de camera een slag gedraaid zodat de Velduil er helemaal op stond. Na deze foto was de vogel gevlogen!

Een Rietzangertje(denk ik), in zijn natuurlijke omgeving.

f5.6, iso200, 1/800sec, spotmeting.
Omdat het een héél klein vogeltje is, heb ik hem wel erg moeten uitvergroten/bijsnijden.
Wel een leuk vogeltje met een super gevarieerde zang, echt allerlei geluidjes...
(kan de doorsnee merel nog wat van leren.)

f5.6, iso200, 1/800sec, spotmeting.
Omdat het een héél klein vogeltje is, heb ik hem wel erg moeten uitvergroten/bijsnijden.
Wel een leuk vogeltje met een super gevarieerde zang, echt allerlei geluidjes...