Macro [verzamel]
Re: Macro (verzamel)
1 en 3 staan er mooi op, 2 ziet er een beetje bleekjes uit. Misschien de contrast wat verhogen?
Een wat algemenere vraag, gebruiken mensen hier een flitser voor de Macro foto's en zo ja, welke?
Een wat algemenere vraag, gebruiken mensen hier een flitser voor de Macro foto's en zo ja, welke?
liefst niet maar als het moet doet de sb900 het prima met filter en de kop naar beneden.
- ArendV
- Forumlid
- Contacteer:
@MarcoD90, erg mooie platen, met name die strontvlieg vind ik erg geslaagd als foto. Overigens is die "Vlinderachtige" een Schorpioenvlieg.
Ik zie dat ze met de 16-85mm geschoten zijn, gebruik je een voorzetlens?
Ik zie dat ze met de 16-85mm geschoten zijn, gebruik je een voorzetlens?
Bij mij wisselt dat, net als Wil probeer ik zonder te doen, maar werk dan meestal op statief - zeker bij 150mm of meer - en met gebruik ik een SB-600 los van de camera.mek schreef:Een wat algemenere vraag, gebruiken mensen hier een flitser voor de Macro foto's en zo ja, welke?
Groeten - Arend / flickr
"Basically in Photography there are just two controls, one is where you stand and one is when you push the button" - David Hurn
"Basically in Photography there are just two controls, one is where you stand and one is when you push the button" - David Hurn
- TriGGeR
- Forumlid
- Ervaringsniveau: ***
- Foto's bewerken toestaan: Nee
- Contacteer:
Hallo Wil,
Op zich mooi gedaan die slak.
Maar vanaf foto 4 vind ik de verscherping veel TE...
Het wordt er iig niet mooier op imo.
Toevallig kruiste mij ook een slak het pad laatst.
Nou ja, kruiste mijn pad... niet echt want hij kroop gewoon over het raam voor in de woonkamer ( aan de buitenkant wel te verstaan haha )
Heb m'n macro gepakt en heb wat geschoten maar dit is de enige die een beetje ok is naar mijn mening.
Groet,
Wijnand

Op zich mooi gedaan die slak.
Maar vanaf foto 4 vind ik de verscherping veel TE...
Het wordt er iig niet mooier op imo.
Toevallig kruiste mij ook een slak het pad laatst.
Nou ja, kruiste mijn pad... niet echt want hij kroop gewoon over het raam voor in de woonkamer ( aan de buitenkant wel te verstaan haha )
Heb m'n macro gepakt en heb wat geschoten maar dit is de enige die een beetje ok is naar mijn mening.
Groet,
Wijnand

Nikon D610 / Nikon SB 700 / Sigma 105 mm. macro f2.8 DG / Nikkor 35 mm. f1.8 / Nikorr 24-70 2.8 /
Nikkor 50 mm. f1.8 G / Nikkor 70-300 mm / filters e.d.
http://wijnand.smugmug.com/
Nikkor 50 mm. f1.8 G / Nikkor 70-300 mm / filters e.d.
http://wijnand.smugmug.com/
- MarcoD750
- Ontwerp & Ontwikkeling
- Ervaringsniveau: ****
- Foto's bewerken toestaan: Ja
- Contacteer:
Bedankt voor jullie reacties.
@Mek, foto 2, zit al meer contrast in. De waterjuffer is redelijk bleek van kleur, en het was met hard licht.
@Arend, het klopt de 16-85 met voorzetlens, ben nog aan het uit proberen welke lens het prettigst werkt.
@Wil, foto 3 en 6 voor mij, de andere spreken mij minder aan, wat Trigger al zegt misschien teveel verscherpt.
@ Trigger, mooi hoor zo'n zwevende slak
Waterjuffer

Waterdruppel gevangen in een blad

@Mek, foto 2, zit al meer contrast in. De waterjuffer is redelijk bleek van kleur, en het was met hard licht.
@Arend, het klopt de 16-85 met voorzetlens, ben nog aan het uit proberen welke lens het prettigst werkt.

@Wil, foto 3 en 6 voor mij, de andere spreken mij minder aan, wat Trigger al zegt misschien teveel verscherpt.
@ Trigger, mooi hoor zo'n zwevende slak

Waterjuffer

Waterdruppel gevangen in een blad

met vriendelijke groet, Marco
Z6 | Z 24-120 | AF-S Nikkor 14-24 | AF-S Nikkor 24-70 2.8 | AF-S 70-200 2.8 VRI | SB910 | Insta360 |
Z6 | Z 24-120 | AF-S Nikkor 14-24 | AF-S Nikkor 24-70 2.8 | AF-S 70-200 2.8 VRI | SB910 | Insta360 |
- gongon
- Clublid
- Ervaringsniveau: ***
Mooie foto's Wil53.
Groetjes Gonnie.
Veel beloven weinig geven doet de gek in vreugde leven.
Veel beloven weinig geven doet de gek in vreugde leven.
- Marc
- Forumlid
- Foto's bewerken toestaan: Nee
- Contacteer:
Deze gewone oeverlibelle liet zich gemakkelijk benaderen.

- ArendV
- Forumlid
- Contacteer:
Prachtige opname Marc !Marc schreef:Deze gewone oeverlibelle liet zich gemakkelijk benaderen.
Ik zou alleen de onderkant er afsnijden (of wegwerken), want dat takje verstoort de mooie softe gekleurde achtergrond.
Groeten - Arend / flickr
- MarcoD750
- Ontwerp & Ontwikkeling
- Ervaringsniveau: ****
- Contacteer:
Prachtig Marc, mooi scherp en fraaie achtergrond, wat Arend schrijft zou ik zeker doen, komt de foto te goede.
met vriendelijke groet, Marco