De foto's inmiddels verwerkt, zal even een paar platen plaatsen van de verschillen die ik voor mezelf uitgeprobeerd heb.
(dit maal de exif data wel in het bestand laten zitten, hoop dat alles goed weergegeven word)
Begonnen zonder flits (gebruik niet graag een flits in dit soort situaties om zo onopvallend mogelijk te blijven) en met een voor mijn doen behoorlijk hoge ISO. Heb mezelf aangeleerd onder de 1000 te blijven, kost best wat moeite om dat nu weer af te leren…
The Freeborn Brothers nogmaals:
Buitenlust-9426 by
jorisbisschops, on Flickr
Later de ISO waarde op de D800 steeds verder opgeschroefd om te kijken wat voor resultaten ik kon halen. Ik had van deze met ISO 6400 een veel slechter resultaat verwacht, maar de onscherpe delen worden me toch echt te lelijk. (misschien had het me minder gestoord als de scherpte op juiste plek had gelegen

)
Jayke Orvis:
Buitenlust-9555 by
Aan het einde van de avond nog even de tijd genomen om wat met de flits te spelen. Ik betrapte mezelf erop bijna altijd de omnibounce te gebruiken en slechts zelden te bouncen via plafond of muur. Ongeacht het plafond hier donker en bordeauxrood was werkte het best prettig.
Eerst op de D7000
Liz Sloan (Jayke Orvis and the broken band):
Buitenlust-9782 by
Daarna op de D800
James Hunnicutt:
Buitenlust-9566 by
Tips en opmerkingen zijn welkom. Lief blijven is nergens voor nodig, daar leren we niks van
Met een beetje geluk kan ik jullie tips zaterdag op Coverland gebruiken…