Ton van de Wiel schreef:haha dank voor al jullie tips. Inmiddels een bult reacties die misschien iets off topic zijn maar wel leerzaam.
Ik herken je gevoel. Het was voor mij ook een streepje waar ik over heen moet. Wat vaak goed werkt is beginnen op een markt of braderie. Mensen zijn daar heel open. Ook in een klein dorpje zal je sneller op weerstand stuiten dan in Amsterdam. Ik ben nu een paar maanden geleden begonnen en inmiddels heb ik de eerste resultaten. Je moet er even inkomen.
Ik heb nog geen negatieve reacties gehad. Een keer kwam iemand op mij afhollen maar die wilde alleen weten naar welk perron hij moest en vond mij wel geschikt om dat te vragen...
Ik werk het meest vanuit de 35 mm en de 50mm (ook omdat ik die primes wil gaan gebruiken hiervoor). Ik kom daarom ook wat dichterbij mensen maar het gebruik van een kleine camera met klein objectief werkt subtieler in mijn ogen. Ik schiet ook veel van de heup omdat ik merk dat mensen reageren zodra de camera naar boven komt. Als iemand dan vragen stelt ben ik gewoon heel open op wat ik doe.
Heb eventueel ook briefjes bij je met een adres naar je Flickr of website. Kan je mensen meteen doorverwijzen voor de foto's.