nog een keer de Tokina 11-16
- Antoinette
- Forumlid
- Contacteer:
- Antoinette
- Forumlid
- Contacteer:
Nou het telefoontje aangewaagt, of liever gezegd verspilt, want de service van KE gaat niet verder dan de deurmat blijkt wel weer
Zélfs in het geval dat ik de lens terugvraag van tokina en alsnog bij KE op de stoep ga staan krijg ik géén geld terug
Sterker nog, ze kunnen nu zogenaamd niks meer voor me doen. Ik loop voortaan met een ENORME boog om deze zaak heen in elk geval. Ik zal in elk geval netjes moeten wachten tot Tokina de lens zelf weer op vooraad heeft. Ook op mijn vraag aan de "vriendelijke meneer" van KE of ik als die 2delens ook prut blijkt te zijn wél m'n geld terug zou krijgen werd ontkennend geantwoord..ook toen ik aangaf dat ik toch een koopovereenkomst met hen heb en niet met Tokina rechtstreeks 

Say what you like
Do what you feel
Do what you feel
- Léon Obers
- Forumlid
- Ervaringsniveau: *****
Indertijd met mijn ervaringen met een camera van Fuji (diverse reacties terug), heb ik de communicatie ook zelf geregeld met Fuji Rotterdam. De camera had ik ook bij KE gekocht.
Toen na 9 maanden en 3 bodies verder heb ik Fuji wel op het hart gedrukt om met KE contact op te nemen en het onderling te regelen alvorens dat ik bij KE aan de deur klopte en ik daarover geen gezeur wenste. Het was toen een kwestie van inleveren, geen kommentaar en tegoedbon retour.
Je kunt ook Tokina op die wijze erop benaderen.
Hebben ze dan geen enkele toezegging gedaan wanneer jij een nieuw exemplaar krijgt?
Indertijd met Fuji duurde het ook lang, en we kregen denk ik speciaal door Fuji uitgezochte exemplaren uit Japan (er was nog een fotograaf die om dezelfde redenen een andere camera wilde). Het zat nog in het DHL-pakket vanuit Japan toen we in Rotterdam werden uitgenodigd. De kleurproblemen (groene kleurzweem in een van de hoeken en verder lopend in een deel van het beeld ---> bekende kinderziekte van dat model), was wel het beste exemplaar die ik van de 3 exemplaren had. Daar zou ik het voor doen. Alleen had de camerabody een behoorlijke frontfocus bij alle lenzen van mij (en anderen die ik geleend had om ook daar op uit te testen). Tja, ik heb nog voorgesteld om dat te laten bijstellen, maar omdat de technische service-afdeling van Fuji Nederland daar te weinig in geschoold is om dat te kunnen uitvoeren, zou de camera weer naar Duitsland moeten. Tja, het Fuji-avontuur hebben we toen maar beëindigd.
Overigens, tegenwoordig met toch een aardige variatie in de kwaliteit van sommige merken of lenzen, doe ik aankopen op een andere wijze: Bij aankopen via internet hebben mensen officieel (wettelijke regeling voor internetaankopen) een "afkoelingsperiode" van 8 dagen dat je je product zonder opgave van redenen weer terug kunt sturen.
Ik koop direct 2 exemplaren van een lens, maak zo snel mogelijk wat tests, het beste exemplaar houd ikzelf, de ander gaat weer netjes retour met een briefje van EURO 20,- erbij als tegengeste voor de administratieve rompslomp.
Nog geen kommentaar achteraf daarmee gehad.
Toen na 9 maanden en 3 bodies verder heb ik Fuji wel op het hart gedrukt om met KE contact op te nemen en het onderling te regelen alvorens dat ik bij KE aan de deur klopte en ik daarover geen gezeur wenste. Het was toen een kwestie van inleveren, geen kommentaar en tegoedbon retour.
Je kunt ook Tokina op die wijze erop benaderen.
Hebben ze dan geen enkele toezegging gedaan wanneer jij een nieuw exemplaar krijgt?
Indertijd met Fuji duurde het ook lang, en we kregen denk ik speciaal door Fuji uitgezochte exemplaren uit Japan (er was nog een fotograaf die om dezelfde redenen een andere camera wilde). Het zat nog in het DHL-pakket vanuit Japan toen we in Rotterdam werden uitgenodigd. De kleurproblemen (groene kleurzweem in een van de hoeken en verder lopend in een deel van het beeld ---> bekende kinderziekte van dat model), was wel het beste exemplaar die ik van de 3 exemplaren had. Daar zou ik het voor doen. Alleen had de camerabody een behoorlijke frontfocus bij alle lenzen van mij (en anderen die ik geleend had om ook daar op uit te testen). Tja, ik heb nog voorgesteld om dat te laten bijstellen, maar omdat de technische service-afdeling van Fuji Nederland daar te weinig in geschoold is om dat te kunnen uitvoeren, zou de camera weer naar Duitsland moeten. Tja, het Fuji-avontuur hebben we toen maar beëindigd.
Overigens, tegenwoordig met toch een aardige variatie in de kwaliteit van sommige merken of lenzen, doe ik aankopen op een andere wijze: Bij aankopen via internet hebben mensen officieel (wettelijke regeling voor internetaankopen) een "afkoelingsperiode" van 8 dagen dat je je product zonder opgave van redenen weer terug kunt sturen.
Ik koop direct 2 exemplaren van een lens, maak zo snel mogelijk wat tests, het beste exemplaar houd ikzelf, de ander gaat weer netjes retour met een briefje van EURO 20,- erbij als tegengeste voor de administratieve rompslomp.
Nog geen kommentaar achteraf daarmee gehad.

Laatst gewijzigd door Léon Obers op wo jul 16 2008 12:21 am, 2 keer totaal gewijzigd.
Vriendelijke groet, Léon Obers
Ik zou je willen adviseren contact op te nemen met de consumenten authoriteit.
http://www.consuwijzer.nl/ (zie het blauwe blokje)
- Antoinette
- Forumlid
- Contacteer:
Ik heb hun hulp al eens ingeroepen in een andere situatie (2 keer zelfs) maar veel meer dan adviseren den ze eigenlijk niet.Veneboer schreef:Ik zou je willen adviseren contact op te nemen met de consumenten authoriteit.
Say what you like
Do what you feel
Do what you feel
Naar mijn mening sta je in je recht t.a.v. deze situatie. Uit je verhaal begrijp ik echter de winkel niet het geld direct terug wil geven (tegoedbon hoef je niet te accepteren) en dat ze je een nieuwe lens van Tokina aan willen bieden als die weer op voorraad is. Dit hoef je echter niet te accepteren maar om dit voor elkaar te krijgen ben ik bang dat je de juridische weg zoals op de website van de consumenten authoritheit is beschreven zult moet bewandelen.
In de praktijk kost dit natuurlijk veel tijd en moeite die je ook bereid moet zijn hier in te steken. Dit is een persoonlijke keuze.
Persoonlijk zou ik alleen al omdat de winkel zo me je omgegaan is dit toch toch via de juridische weg doen. Nu moet ik er wel bij zeggen dat ik zelf hier affiniteit mee heb wat e.a. natuurlijk wel makkelijker maakt.
In de praktijk kost dit natuurlijk veel tijd en moeite die je ook bereid moet zijn hier in te steken. Dit is een persoonlijke keuze.
Persoonlijk zou ik alleen al omdat de winkel zo me je omgegaan is dit toch toch via de juridische weg doen. Nu moet ik er wel bij zeggen dat ik zelf hier affiniteit mee heb wat e.a. natuurlijk wel makkelijker maakt.
Antoinette,
Erg vervelende kwestie, maar wat je zeker moet doen is een aangetekende brief verzenden. Op deze manier heb je een schriftelijk bewijs dat jij er niet mee akkoord gaat. Doe je dit niet dan staat de betreffende winkel weer wat sterker in de schoenen. Mondelinge afspraken zijn in principe bindend, maar lastig te bewijzen mocht het erop aankomen.
Erg vervelende kwestie, maar wat je zeker moet doen is een aangetekende brief verzenden. Op deze manier heb je een schriftelijk bewijs dat jij er niet mee akkoord gaat. Doe je dit niet dan staat de betreffende winkel weer wat sterker in de schoenen. Mondelinge afspraken zijn in principe bindend, maar lastig te bewijzen mocht het erop aankomen.
- Antoinette
- Forumlid
- Contacteer:
Dat ik in m'n gelijk sta geloof ik inderdaad wel en ik waardeer de aangeboden hulp enorm. Maar ik kies voor nu even de weg van de minste weerstand en wacht de levering van Tokina af. Die sturen de lens dus rechtstreeks naar mijn huis adres, niet eerst naar de winkel. Maar is ook die lens niet in orde, dan kan KE z'n borst natmakenVeneboer schreef:KE lapt wel alle regels aan z'n laars zeg... Art. 17 BW is van toepassing op alle koopovereenkomsten door particulieren. Beslist niet alleen voor internetaankopen. Hoop dat het voor zowel Antoinette en Robin opgelost wordt.
Evt. wil ik wel helpen met een brief.

Say what you like
Do what you feel
Do what you feel
- Léon Obers
- Forumlid
Bij Tokina zelf met misschien wat meetinstrumenten en apparatuur binnen handbereik om lenzen te kunnen doormeten op kwaliteit (als de service-afdeling op hetzelfde adres is gevestigd), is de kans aanwezig dat Tokina voordat ze een nieuwe lens naar je opsturen, eerst het exemplaar controleren of die voldoet om er zeker van te zijn dat je nu wel een goed exemplaar in handen krijgt.
Vriendelijke groet, Léon Obers
- Léon Obers
- Forumlid
- noogle
- Forumlid
- Contacteer:
Zie opmerking van Hans in ander draad:
"Je betaald in feite voor de marge. Vroeger had je ook Panagor. Ik wist dat ze een scheidend vermogen in het centrum van het beeld konden halen van 115 l.p.m. Maar je had ze ook van 75 l.p.m. Maar ja dat staat dus niet op het doosje. En omdat niet de slechte er uit had gezocht, werden ze allemaal verkocht, en dat maakt ze goedkoop.
De Nikkors voldoen allemaal aan de Nikon specificaties, en dan weet je wat je koopt."
Michael
"Je betaald in feite voor de marge. Vroeger had je ook Panagor. Ik wist dat ze een scheidend vermogen in het centrum van het beeld konden halen van 115 l.p.m. Maar je had ze ook van 75 l.p.m. Maar ja dat staat dus niet op het doosje. En omdat niet de slechte er uit had gezocht, werden ze allemaal verkocht, en dat maakt ze goedkoop.
De Nikkors voldoen allemaal aan de Nikon specificaties, en dan weet je wat je koopt."
Michael
"The camera doesn't make a bit of difference. All of them can record what you are seeing. But, you have to SEE" (Ernst Haas)
een blog sinds kort: http://www.michaeldevreugd.wordpress.com
een blog sinds kort: http://www.michaeldevreugd.wordpress.com
- Antoinette
- Forumlid
- Contacteer: