Rondreis Amerika 2008, update 12 (6 nwe foto's op pag. 6)

Plaats hier foto's (gemaakt met een Nikon camera) die je graag wilt laten zien. Het gaat hier om de inhoud van de foto's, en niet zozeer om de technische kwaliteiten.
Patrick
Clublid
Clublid
Ervaringsniveau: *****
Foto's bewerken toestaan: Ja
Contacteer:

Bericht door Patrick » ma aug 04 2008 4:45 pm

Het lijkt me verstandig en wenselijk om de foto's, die trouwens erg fraai zijn, wat kleiner te plaatsen. De maximum breedte op het forum is 800 pixels, maar zeker ook vertikaal zou ik ze niet te groot maken; als je moet scrollen kijkt het niet zo handig foto's!
Patrick | Instagram | Flickr | Nikon Z8 + Zf + D700 plus best veel glaswerk, een Fujifilm X-T3 met wat objectieven en een Leica Q3 point-and-shoot

rovinge

Bericht door rovinge » ma aug 04 2008 7:35 pm

PatrickP, ik zal ze bij de eerste gelegenheid even verkleinen.

Roel

rovinge

Bericht door rovinge » ma aug 04 2008 9:49 pm

Allen,
Herpost van de eerder geposte foto's, maar nu met zwart kader.
Was het wel eens met jullie feedback, dat het gebruik van verschillende kleuren voor kaders een beetje rommelig werd.

Dus bij deze:
Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Night Sky in Mesa Verde, en Merced River Yosemite waren al met zwart kader, dus die post ik niet opnieuw (zie vorige pagina's in deze thread).

Alles gepost in max. formaat van 800px, zoals het hoort (ook vorige, eerdere foto's).

Feedback en tips altijd welkom.

Momenteel bezig met één van de Grand Canyon, wellicht gevolgd door nog andere. Ik kan nog wel even vooruit.

Roel

Dennis71

Bericht door Dennis71 » ma aug 04 2008 9:59 pm

Vet!!

Cees
Forumlid
Forumlid
Foto's bewerken toestaan: Nee

Bericht door Cees » di aug 05 2008 9:21 am

Prachtige foto's, zoals ik al eerder zei, vind het kader te zwaar.
Groet, Cees

Analoog Nikon-speelgoed en wat bijbehorend glaswerk
Lid NCN
In het land der blinden is éénoog koning

Miss Nikon

Bericht door Miss Nikon » di aug 05 2008 11:09 am

Ik ben het eens met Cees en het kader trekt nu teveel m'n aandacht. Zou je eens willen proberen om 'm iets smaller te maken, of misschien toch in het wit en iets smaller? Ik vind het zelf ook nog erg lastig met kaders, maar dit kijkt in ieder geval niet echt lekker Roel.

rovinge

Bericht door rovinge » wo aug 06 2008 1:14 pm

Chip54 & Miss Nikon,
Zit momenteel even te experimenteren met minder zware kaders. Zodra ik daar uit ben, zal ik de volgende posten. Jullie feedbac (en van anderen) wordt gewaardeerd.

Roel

rovinge

Bericht door rovinge » wo aug 06 2008 10:24 pm

Update 5: Grand Canyon + kader nieuwe stijl.

Graag jullie input op zowel foto als het kader zelf. Het is me al opgevallen dat de exif informatie bij deze foto is weggevallen; dat moet ik nog even fixen (update: fixed)

Foto genomen vanuit de helikopter; Het was nogal heiig weer, met in de verte wat buien. Een tour met een helikopter is een aanrader; dit is de enige manier om een goede indruk van de Grand Canyon te krijgen.

Afbeelding

Roel
Laatst gewijzigd door rovinge op do aug 07 2008 12:33 am, 1 keer totaal gewijzigd.

ALE
Clublid
Clublid

Bericht door ALE » wo aug 06 2008 10:37 pm

Je foto's spreken boekdelen, kan er niets aan toevoegen.

ALE
Nikon dSLR | Nikon lampjes | Een grote en een paar kleine Nikkor toeters

NielsThijssen

Bericht door NielsThijssen » wo aug 06 2008 10:56 pm

..... (woorden ontbreken, zooo moooi zijn de foto's van je)

tja.. als ik de trip door de States zie.... krijg ik echt kriebels om ook te gaan. Helaas nog ca 3 weken geduld wachten en dan mag ikke :D

Mak
Forumlid
Forumlid
Contacteer:

Bericht door Mak » do aug 07 2008 9:12 am

Zo stel ik me de Grand Canyon voor, dus je kon het niet beter plaatsen.

Complimenten.
Groeten Marcel

Jolanda
Clublid
Clublid
Contacteer:

Bericht door Jolanda » do aug 07 2008 12:14 pm

Roel,

precies diezelfde helicoptervlucht (met Captain Jack) heb ik in 1993 gemaakt. Spectaculair was het wel; volgens mij zat ik nog in het laatste jaar dat ze echt de Canyon in mochten vliegen. Daarna alleen nog maar erboven.

Jammer van het mistige/heiige. Nu komt dat mooie rood iets minder goed te voorschijn maar toch nog een hele mooie plaat.

Je vroeg ook om feedback tav het kader. Net als jij zit ik nog steeds te worstelen met de keuze voor het kader. Ik ging eigenlijk ook altijd voor zwart, vind dat toch het mooiste. Jij gebruikt volgens mij nog een klein (gouden?) kadertje erbij. Dat vind ik minder. Maar commentaar op kaders krijg je altijd; blijkt een zeer persoonlijke smaak te zijn.

Jolanda
click voor mijn foto's op flickr.

rovinge

Bericht door rovinge » do aug 07 2008 11:52 pm

Update 6

Meteen maar drie foto's, van drie totaal verschillende plaatsen.

1. Sequoia National Park: grootste en oudste levende organisme ter wereld, 84m hoog, ~2500 (!) jaar oud, deze Sequoia boom genaamd "Old Sherman".
Afbeelding

2. Pacific Coast Highway nr. 1 bij Point Sur (~130km onder San Francisco). Niet zo heel spectaculair plaatje, maar meer om de kleuren. Zee had een aparte blauwe kleur.
Afbeelding

3. Antelope Canyon bij Page/Lake Powel. Een van de meest gefotograveerde canyons. Dit is een must-visit locatie voor fotograven (als je dat niet al wist). Een 100 meter lange dunne canyon met prachtig lichtinval van boven en een schakering van diverse kleuren oranje t/m bruin en blauwgrijs.
De gehele dag diverse tours (duur <1,5uur), waaronder ook speciale photography tours (~2.5 uur). Deze laatste moet je ruim van te vooren boeken, want begin july was deze al tot in september volgeboekt. Kan er erg druk zijn met verschillend tours op hetzelfde tijdstip.
Afbeelding

Roel

ALE
Clublid
Clublid

Bericht door ALE » vr aug 08 2008 9:17 am

Het natuurlijke kader in je compositie in het Sequoia National Park. Waanzinnig goed gevonden ! Ook die laatste in de Antelope Canyon, super weergegeven.

Blijven posten svp,

ALE
Nikon dSLR | Nikon lampjes | Een grote en een paar kleine Nikkor toeters

Jolanda
Clublid
Clublid
Contacteer:

Bericht door Jolanda » vr aug 08 2008 10:51 am

Bij de Pacific Coast Highway had je toch ook the lonely pine? Of vergis ik me nu?

En fantastisch dat die Old Sherman nog steeds leeft!

Jolanda
click voor mijn foto's op flickr.

Plaats reactie

Terug naar “Foto presentaties”