Uhmmmm, misschien zit ik er naast, maar als je foto's voor de krant maakt, kan ik me voorstellen dat gemak een grotere rol speelt dan de absoluut meest kwalitatieve foto die er maar gemaakt kan worden. Dan zou ik denk ik voor de 18-200 kiezen. Niet het objectief dat kwalitatief de top aanvoert, maar toch wel een objectief waar erg fraaie plaatjes mee te maken zijn en wel een zeer fraai en multifunctioneel objectief. Als journalist zou ik dus voor de 18-200 gaan.Marianne w schreef:Dank je, Patrick Jij begrijpt het!
Allround objectief voor journalist
- André
- Forumlid
- Ervaringsniveau: ***
- Foto's bewerken toestaan: Ja
- Contacteer:
Fujifilm X-T1 systeemcamera, XF 18-55, XF 55-200, XF 35, XF 56, EF-42 Flitser, VG-XT1 Grip
Verlanglijstje : XF 10-24, XF 23, Donaties zijn nog steeds van harte welkom.
Verlanglijstje : XF 10-24, XF 23, Donaties zijn nog steeds van harte welkom.
- ArjanL
- Forumlid
- Contacteer:
Dat bedoel ik ook.Marianne w schreef:>....Volgens mij gaat deze discussie over goed of beter.
http://www.arjanlaging.nl" onclick="window.open(this.href);return false;
Omdat het kan, wil niet zeggen dat het ook moet!
Omdat het kan, wil niet zeggen dat het ook moet!
Klopt. Mijn foto's worden nabesteld vanwege de emotie van het vastgelegde moment of de wijze waarop mensen geportretteerd zijn in hun natuurlijke omgeving. Ik denk niet dat veel van mijn foto's onder een loep gelegd worden om de chromatische aberratie van het gebruikte objectief te checken! (Wat niet wegneemt dat ik zelf hoge eisen stel aan de technische kwaliteit van mijn werk)
- Warner
- Forumlid
NPS heeft hem wel aangemerkt als professioneel objectief.
En voor een journaliste die ook wel eens een plaatje schiet is hij uitermate geschikt. Bij alle tests komt hij toch altijd ruim voldoende te voorschijn.
Alleen bij zeer zware omstandigheden zal hij soms door de mand vallen.
Mechanisch is het inderdaad geen topper.
En voor een journaliste die ook wel eens een plaatje schiet is hij uitermate geschikt. Bij alle tests komt hij toch altijd ruim voldoende te voorschijn.
Alleen bij zeer zware omstandigheden zal hij soms door de mand vallen.
Mechanisch is het inderdaad geen topper.
Groet, W@rner
NCN-lid NPS-lid
Alles heeft zijn reden.
NCN-lid NPS-lid
Alles heeft zijn reden.