nieuw de D300s
- Hans Braakhuis
- Forumlid
- Foto's bewerken toestaan: Nee
- Contacteer:
Re: nieuw de D300s
De Nederlandstalige brochure:
http://www.nikon.nl/downloads/g==/GNEax ... ure_nl.pdf
en als de drukker er ook mee klaar is: af te halen op de Nikon Club Stand op de fotografica beurs in Doesburg:
http://www.nikon-club-nederland.nl/foru ... 40&t=19285
http://www.nikon.nl/downloads/g==/GNEax ... ure_nl.pdf
en als de drukker er ook mee klaar is: af te halen op de Nikon Club Stand op de fotografica beurs in Doesburg:
http://www.nikon-club-nederland.nl/foru ... 40&t=19285
En inmiddels is de D300 bij KE en Konijn al uit de schappen. Gaat snel!
- Jur
- Forumlid
- Contacteer:
Bij Konijnenberg nog wel te krijgen hoor (je moet even zoeken...) http://www.buynikon.eu/product/50946/ni ... serie.html (prijzen lijken de laatste tijd toch weer omhoog te gaan).Tom schreef:En inmiddels is de D300 bij KE en Konijn al uit de schappen. Gaat snel!
Bij KE http://www.kamera-express.nl/index.php? ... duct=22164
Jur
Ik vind die dubbele kaartsleuf de meest in het oog springende vernieuwing. Het blijft toch altijd een beetje een vervelend idee dat je je opnames in een microseconde kwijt kan zijn. Maar ja, vroeger was dat niet anders, als je film van de klem schoot in de ontwikkelmachine had je ook het nakijken. Overigens heb ik nog nooit problemen gehad, behalve dan met een setje voordelige 128 MB kaartjes in de tijd dat die grootte nog bruikbaar was.
Het liefste zou ik een soort dubbele CF kaartjes zien met een raid 1 van binnen, dus dat je één kaartje hebt met twee opslagchips die beide de beelden opslaan zodat als er één corrupt raakt het kaartje nog steeds de beelden bevat. Dit in de vorm van een CF naar SD adapter waarvan de adapter zelf ook een opslagchip bevat.
Wat ik wel een beetje bijzonder vindt is dat de D300s nu even duur is als de D700, terwijl naar verluidt die grotere sensor zo ontzettend duur is om te maken
Nou ja, dat zal wel weer marketing zijn en mogelijk wordt de D300s dan ook pijlsnel goedkoper nadat de 'early adopters' hun camera hebben gekocht.
Het liefste zou ik een soort dubbele CF kaartjes zien met een raid 1 van binnen, dus dat je één kaartje hebt met twee opslagchips die beide de beelden opslaan zodat als er één corrupt raakt het kaartje nog steeds de beelden bevat. Dit in de vorm van een CF naar SD adapter waarvan de adapter zelf ook een opslagchip bevat.
Wat ik wel een beetje bijzonder vindt is dat de D300s nu even duur is als de D700, terwijl naar verluidt die grotere sensor zo ontzettend duur is om te maken

-
- Forumlid
- Foto's bewerken toestaan: Ja
Dit alles nog eens lezend;
Mooi toch denk ik dan D300 S beste DX tot nu toe (in zijn prijsklasse) nieuwe technologie nieuwe snufjes, gadgets en je kunt er alles mee video en straks zelfs direct vanuit je kamera projecteren enz. Maar dan denk ik weer aan mijn mobiel kan ook van alles met snufjes, gadgets email, internet en...... enz enz ik gebruik deze functies eigenlijk zelden bellen en gebeld worden met dat klere ding that's it .
Dus ik word oud (ben ik dus nog niet) zelfs denk ik nog wel eens terug aan mijn heel jonge jaren aan de van mijn vader gekregen - en voor hem afgeschreven- analoge kameras o.a. Rolleicords en Hasselblads (mijn vader was toen fotograaf vandaar) met 6x6 sensoretjes en superscherpe objectiefjes en ISO max. 100 dat wel weer! Eigen dokaatje in de verschrikkelijk koude schuur, stink lucht van de chemicaliën en nu vragen (ook op NCN ) mensen is dat niet moeilijk(er) dat fotograferen met een zo'n fullframe kamera en FF objectieven en hoe zit het dan met je cropfactor enzo?
Leuk wel die snelle digitale ontwikkelingen maar helpt de Young & Angry en waar naar toe de tijd zal het leren. Leve de D300s - D700X - D3SL en D3XS niet zeuren maar fotograferen!
Mooi toch denk ik dan D300 S beste DX tot nu toe (in zijn prijsklasse) nieuwe technologie nieuwe snufjes, gadgets en je kunt er alles mee video en straks zelfs direct vanuit je kamera projecteren enz. Maar dan denk ik weer aan mijn mobiel kan ook van alles met snufjes, gadgets email, internet en...... enz enz ik gebruik deze functies eigenlijk zelden bellen en gebeld worden met dat klere ding that's it .
Dus ik word oud (ben ik dus nog niet) zelfs denk ik nog wel eens terug aan mijn heel jonge jaren aan de van mijn vader gekregen - en voor hem afgeschreven- analoge kameras o.a. Rolleicords en Hasselblads (mijn vader was toen fotograaf vandaar) met 6x6 sensoretjes en superscherpe objectiefjes en ISO max. 100 dat wel weer! Eigen dokaatje in de verschrikkelijk koude schuur, stink lucht van de chemicaliën en nu vragen (ook op NCN ) mensen is dat niet moeilijk(er) dat fotograferen met een zo'n fullframe kamera en FF objectieven en hoe zit het dan met je cropfactor enzo?
Leuk wel die snelle digitale ontwikkelingen maar helpt de Young & Angry en waar naar toe de tijd zal het leren. Leve de D300s - D700X - D3SL en D3XS niet zeuren maar fotograferen!
Kijk hier maar eens: http://tweakers.net/pricewatch/160387/nikon-d300.html (grafiekje onderaan)flitslicht schreef:Wat ik wel een beetje bijzonder vindt is dat de D300s nu even duur is als de D700, terwijl naar verluidt die grotere sensor zo ontzettend duur is om te makenNou ja, dat zal wel weer marketing zijn en mogelijk wordt de D300s dan ook pijlsnel goedkoper nadat de 'early adopters' hun camera hebben gekocht.

-
- Forumlid
- Ervaringsniveau: ****
- Contacteer:
Nee, deze camera koop ik beslist niet. ik hoop dat Nikon in de toekomst (semi) pro camera's blijft maken zonder die stomme filmfunctie!
Man sieht was man weiss - http://www.erfgoedfoto.nl
- Patrick
- Clublid
- Ervaringsniveau: *****
- Contacteer:
Dus als ze vanaf nu alle camera's mét die functie uitrusten koop je nooit meer een Nikon camera? En als andere merken dat ook allemaal doen koop je nooit meer een nieuwe camera?Jos schreef:Nee, deze camera koop ik beslist niet. ik hoop dat Nikon in de toekomst (semi) pro camera's blijft maken zonder die stomme filmfunctie!

Die functie kunnen ze er voor nop opzetten omdat je sensor het kan en de processor in je camera het kan. Ik denk dat die filmfunctie een blijvertje is.

- Jur
- Forumlid
- Contacteer:
Daarom hoeven we er nog niet blij mee te zijn............Patrick schreef:Die functie kunnen ze er voor nop opzetten omdat je sensor het kan en de processor in je camera het kan. Ik denk dat die filmfunctie een blijvertje is.

Jur
- Patrick
- Clublid
- Contacteer:
Zit het in de weg dan? Gewoon niet gebruiken als je niet wil filmen. Het is echt niet zo dat de camera minder zou kosten als de functie er niet op zou zitten. En de camera wordt er ook niet groter of zwaarder door.Jur schreef:Daarom hoeven we er nog niet blij mee te zijn............
- Jur
- Forumlid
- Contacteer:
Op dit moment zo'n € 400,- tot € 500,-.Patrick schreef: Het is echt niet zo dat de camera minder zou kosten als de functie er niet op zou zitten.

Jur
Filmfunctie zuigt.
*GADGET*
Verder: oude wijn in "nieuwe" zakken.
Het is een manier om je (oude) product weer een aantal honderden euro's op te kunnen schroeven.
Verder Coolpixen die kunnen projecteren en touchscreen hebben
We willen goede camera's, die zich kunnen meten met de Lx-3en en D-Lux4en.
Beter mag ook.
*GADGET*
Verder: oude wijn in "nieuwe" zakken.
Het is een manier om je (oude) product weer een aantal honderden euro's op te kunnen schroeven.
Verder Coolpixen die kunnen projecteren en touchscreen hebben

We willen goede camera's, die zich kunnen meten met de Lx-3en en D-Lux4en.
Beter mag ook.
- woudew
- Forumlid
- Ervaringsniveau: ***
- Contacteer:
Nee hoor, dan had de marketing afdeling wel wat anders verzonnen om dat geld te rechtvaardigen.Jur schreef:Op dit moment zo'n € 400,- tot € 500,-.Patrick schreef: Het is echt niet zo dat de camera minder zou kosten als de functie er niet op zou zitten.
- Léon Obers
- Forumlid
Da's wel erg overdreven. Binnen het kaartje zelf al een raid, en dat dan ook nog op 2 kaartjes. Dus bij elkaar 4-voudig.flitslicht schreef: Het liefste zou ik een soort dubbele CF kaartjes zien met een raid 1 van binnen, dus dat je één kaartje hebt met twee opslagchips die beide de beelden opslaan zodat als er één corrupt raakt het kaartje nog steeds de beelden bevat. Dit in de vorm van een CF naar SD adapter waarvan de adapter zelf ook een opslagchip bevat.
De betrouwbaarheid van een goed merk kaartje vind ik overigens al zo ontstellend goed, dat ik me afvraag of die hele raid toestand al niet helemaal overdreven is. Gewoon de volle capaciteit benutten.
Enkele jaren terug is er door een computerblad een test gedaan van geheugenkaartjes van verschillende merken en groottes.
Men heeft een testopstelling gemaakt en kaartjes 100.000 keer helemaal vol laten schrijven. Slechts bij één kaartje was er welgeteld bij 1 schrijfactie ergens halverwege de test vanuit die 100.000 keer 1 bitje gemist. Alle andere kaartjes foutloos. Typerend was wel dat sommige kaartjes in de loop van de test iets sneller werden in het wegschrijven.
Overigens staat ons nog veel te wachten met betrekking tot geheugen. Hier een artikeltje uit 2007
http://www.computable.nl/artikel/ict_to ... flash.html
Vriendelijke groet, Léon Obers
Nee, ik bedoelde dat dat SD kaartje de tweede drive van de raid isLéon Obers schreef: Da's wel erg overdreven. Binnen het kaartje zelf al een raid, en dat dan ook nog op 2 kaartjes. Dus bij elkaar 4-voudig.

Iemand anders, die in de industrie zegt te werken, schreef dat je het meeste risico loopt met kaartjes die een nieuwe dichtheid hebben, dus wanneer ze overstappen op chips met minder nanometers. Hij zegt dat het altijd even duurt voor ze alle bugs eruit gehaald hebben. Hij klonk oprecht.
Ik gebruik nu een paar 8GB Transcend kaartjes met een snelheid van 133x. Die zijn tegenwoordig duurder dan toen ik ze kocht, €17 destijds geloof ik, toch al weer een tijd geleden