Foto's Fotojournalistiek met Raymond Rutting (verzamel)

Sectie om draadjes in te plaatsen voor foto's die gemaakt zijn tijdens NCN uitjes, forum-wandelingen, etc.
Hans Braakhuis
Forumlid
Forumlid
Foto's bewerken toestaan: Nee
Contacteer:

Re: Foto's Fotojournalistiek met Raymond Rutting (verzamel)

Bericht door Hans Braakhuis » ma dec 14 2009 7:37 am

george013 schreef:De interesse ging uit na de methode Rutting, doordrukken en tegenhouden. Niet naar een verslag over een familiedag Artis
Ik vind dit zwaar tegenvallen.George
Binnenkort zal Nikon Nederland hun workshop programma voor volgend jaar bekend maken. Het lijkt me raar dat Raymond Rutting daar niet in zou staan. Je kunt dus zelf via de Nikon Nederland website een workshop boeken. Z'n methode is echt de moeite waard.

Z'n methode is meer dan alleen doordrukken en tegenhouden. Hij gebruikt ook andere technieken om het onderwerp te isoleren.

george013

Bericht door george013 » ma dec 14 2009 8:15 am

Een voorwaarde voor deelname aan deze workshop was het maken van een verslag
Op het forum is geen verslag gedaan, inhoudelijk, over deze workshop. Zou in het clubblad komen. We zijn nu ruim 3 maanden en 2 clubbladen verder en nog steeds geen beschrijving van zijn werkwijze.
Mag er niet over gesproken worden of heeft niemad er iets van gesnapt?
Ik begrijp er in ieder geval niets van over deze onwil om iets over zijn werkwijze te vertellen.
George

Onno
Clublid
Clublid
Ervaringsniveau: *****
Foto's bewerken toestaan: Ja
Contacteer:

Bericht door Onno » ma dec 14 2009 8:38 am

george013 schreef:Een voorwaarde voor deelname aan deze workshop was het maken van een verslag
Op het forum is geen verslag gedaan, inhoudelijk, over deze workshop. Zou in het clubblad komen. We zijn nu ruim 3 maanden en 2 clubbladen verder en nog steeds geen beschrijving van zijn werkwijze.
Mag er niet over gesproken worden of heeft niemad er iets van gesnapt?
Ik begrijp er in ieder geval niets van over deze onwil om iets over zijn werkwijze te vertellen.
George
Er is geen sprake van onwil op welk vlak dan ook, ik snap je toon niet helemaal. In het NCN Magazine van december dat afgelopen weekend is verschenen staat een drie pagina's groot verslag van de workshop. Als dat niet aan je verwachting voldoet dan kunnen we daar natuurlijk over discussiëren.

Afbeelding

Afbeelding

Dus...

Wie van de deelnemers aan deze workshop zou nog wat meer informatie kunnen geven over de werkwijze van Raymond Rutting?
Beter even een apart draadje hiervoor openen. Dit is de foto-presentaties sectie.

Hans Braakhuis
Forumlid
Forumlid
Foto's bewerken toestaan: Nee
Contacteer:

Bericht door Hans Braakhuis » ma dec 14 2009 8:40 am

Met mijn aantekeningen op schoot kan ik de werkwijze van Raymond redelijk herhalen. Maar het zijn mijn aantekeningen. Zaken die ik altijd al gebruik, staan er niet op. En dan heb ik dingen opgeschreven die mij opvielen. Een ander zal die niet genoteerd hebben. Mijn verslag is dus heel persoonlijk gekleurd. En Raymond heeft heel veel foto's laten zien om zijn werkwijze te verduidelijken. Die staan niet op papier.
Kan me niet indenken dat iemand anders met 1 A4tje aan tekst een gehele workshop van 10 tot 19 uur kan overdoen.

george013

Bericht door george013 » ma dec 14 2009 9:16 am

Bij een verslag denk ik m.n. aan een inhoudelijke overdracht van kennis opgedaan tijdens zo'n workshop. De verpakking interesseert mij niet zozeer.
George

Patrick
Clublid
Clublid
Ervaringsniveau: *****
Foto's bewerken toestaan: Ja
Contacteer:

Bericht door Patrick » ma dec 14 2009 2:32 pm

Ik ben niet zo'n aantekeningenmaker. Ik heb ernaar gekeken, en heb eruit gehaald dat ik bruikbaar vond. Ik wil best een keer poging doen een voorbeeldje te geven hoe e.e.a. in z'n werk gaat/ging.

Kunnen we Raymond zelf niet eens vragen et duidelijk te maken? Ik ben een dag met hem op stap geweest, en hij is erg vriendelijk en makkelijk te benaderen.
Patrick | Instagram | Flickr | Nikon Z8 + Zf + D700 plus best veel glaswerk, een Fujifilm X-T3 met wat objectieven en een Leica Q3 point-and-shoot

A.Translator

Bericht door A.Translator » ma dec 14 2009 2:55 pm

Patrick schreef:Ik wil best een keer poging doen een voorbeeldje te geven hoe e.e.a. in z'n werk gaat/ging.
Dat zou ik heel erg op prijs stellen.

Plaats reactie

Terug naar “Foto's NCN- en forumuitjes”