ik heb hem staan op neutraal. Met kleurtemperatuur zo ik moeten proberen. Heb hem nu ingesteld bij beeldoptimaliseren op eigen.Je beeldinstellingen heb je die op neutraal gezet of stond deze nog op levendig?
Vind het beeld nu nog te rood, misschien wat meer met kleurtemperatuur / kleurbalans spelen?
Kleur alles op neutraal en de kleurstand staat op IIIa (sRGB).
Yep de haren zaten beter

Gaat ik naar kijken ( saturatie ) Even zoeken in CNX2Ik zie op mijn (gecalibreerde) monitor nu een geel/groene zweem op haar huid. Ziet er niet gezond uit. Als je enkel de saturatie wat verlaagt, krijgt de huid op de originele foto een natuurlijkere kleur. Het lijkt alsof de kleurversterking in de camera aan staat. Dan kan mooi zijn bij bloemen, maar naar mijn mening niet bij portretten.

Met kleurversterking bedoel je de witbalans..neem ik aan. Kan deze nog op flitslicht zetten.
Oke hiermee ga ik nu even mee stoeien..Nog een tip: De witte muur is erg handig bij de kleurcorrectie (met Levels). Als je met het pipetje naar de RGB-waarden op de muur kijkt dan moeten die voor R, G en B ongeveer even hoog zijn.
Dat is namelijk een speciale eigenschap van het RGB-kleurmodel. Ongeacht het kleurprofiel hebben alle neutrale grijstinten altijd gelijke R, G en B waarden. Dus als je weet (of vermoedtdat iets in een afbeelding in werkelijkheid neutraal grijs is dan kun je aan dat deel van je afbeelding mooi zien (of eigenlijk meten) of er een algemene kleurzweem in je foto zit.
En zo kun je 'm er ook uithalen als je dat wilt. Vaak wil je dat wel maar niet altijd. Bij een zonsondergang zou ik 'm maar in laten. Maar dat zijn keuzes...

Het is wel zo..hoe langer ik naar de foto kijk des te moeilijker wordt het..

Ga me best doen....en anders toch een keertje Adobe..

Alweeer bedankt voor de tips groet