[VERZAMEL] Bokeh (lichtpunten)

Wanneer u vragen heeft over foto's dan wel het fotograferen zelf, of wanneer u juist tips daarover heeft, dan kunt u deze hier kwijt.
Brenzef
Forumlid
Forumlid
Ervaringsniveau: *
Foto's bewerken toestaan: Nee

Bericht door Brenzef » vr jan 12 2007 2:13 pm

Ik ben blij dat meer mensen zich niet bedienen van struisvogel politiek.
The Boss schrijft dat negeren, of "er doorheen kijken" de sfeer ten goede komt, maar dat is maar ten dele waar.

Ja, je hebt gelijk dat er geen vervelende woorden vallen.

Maar er zullen veel mensen zijn die zich wel storen, en weg blijven.

Als zaken waaraan meerdere mensen zich storen niet worden uitgesproken verzinkt het forum langzaam, en dat is jammer.

alfredo
Forumlid
Forumlid
Contacteer:

Bericht door alfredo » vr jan 12 2007 2:41 pm

Martijn kent de zgn. Netiquetten niet...

Een van die regels is dat met rode hoofdletters schrijven gelijk staat aan
schreeuwen!

Dus ik sluit me bij dhr Fennis aan..

M.Oorthuis
Forumlid
Forumlid
Contacteer:

Bericht door M.Oorthuis » vr jan 12 2007 2:48 pm

tsja, ik blijf van mening of jullie dat nou leuk vinden of niet dat ik toch niet onredelijk was, maar dat jullie dat wel zo opvatten.
http://www.oorthuisfotografie.nl" onclick="window.open(this.href);return false;

De Put

Bericht door De Put » vr jan 12 2007 2:53 pm

Ik ben geen fan van (de manier van communiceren van) Opgezetfan; integendeel. Maar ik vind de wijze waarop hij hier nu al drie pagina's lang in zijn eigen topic wordt aangevallen ook stijlloos. Bovendien vind ik zijn laatste reacties van meer volwassenheid getuigen dan die van de mensen die maar blijven schoppen. Ik vraag me soms ook af wat ik hier nog doe omdat iedereen, maar dan ook echt iedereen (mijzelf incluis), hier zo'n kort lontje lijkt te krijgen. Het zorgt inderdaad voor een sfeer die ik ook op geen enkel ander forum tegen kom.

Martijn kan ronduit hufterig communiceren, maar is daarnaast ook een zeer bevlogen fotograaf die werkelijk fantastische resultaten uit zijn camera haalt en alleen daarom al een nuttige bijdrage kan leveren op dit forum. Ik heb genoten van het topic over het zelf opspannen van canvas doek bijvoorbeeld.

De meningen zijn nu wel duidelijk en de karakters waren dat al, kunnen we dan nu weer over gaan tot het onderwerp dat onze gezamenlijke interesses heeft in plaats van elkaar afzeiken op persoonlijke verschillen?

Met vriendelijke groet,
Remco

M.Oorthuis
Forumlid
Forumlid
Contacteer:

Bericht door M.Oorthuis » vr jan 12 2007 3:14 pm

De Put schreef:...kunnen we dan nu weer over gaan tot het onderwerp dat onze gezamenlijke interesses heeft in plaats van elkaar afzeiken op persoonlijke verschillen?

Met vriendelijke groet,
Remco
Beste opmerking tot nu toe in dit topic :)

v.alberts

Bericht door v.alberts » vr jan 12 2007 3:25 pm

Martijn,

Waar dan dus je probleem ...het probleem ligt weet ik niet, maar je onttrekt je er weer van...En da's nou zo jammer.
Ik heb net OVER je lopen zeiken, ik wil eerlijkheidshalve ook nog wel effe TEGEN je zeiken: Een aantal mensen kijken behoorlijk op tegen je fotografische niveau of tegen je bevlogenheid... Ik zie dat ook maar ik ben van mening dat dat heel iets anders is dan waar we over discussieren
Zelfs de best verkozen fotograaf van het gehele forum slaat wat mij betreft niet zo'n toon aan. Wat je technisch gezien in huis hebt staat volkomen los van je omgangsvormen op een forum... Wat mij betreft dekt het je dus niet en moet je gewoon effe een tandje rustiger aan doen tegen mensen.

Enneh, Remco (de Put)

Dat martijn hier al drie pagina's lang 'afgezeken' wordt heeft hij niet aan één individueel irritantigheidje te danken. Het zegt helaas iets over hoe een flink aantal mensen over hem denken. Die drie pagina's gaan wel over en weer hè, én afgewisseld met foto's en neutrale meningen... Dus het valt allemaal nog wel een beetje mee.
Mensen met een kort lontje hebben dat in ieder geval opgelopen aan de vele malen dat dat lontje aangestoken wordt! Ik blijf het dus heel redelijk en terecht vinden dat er eens flink over uitgewijdt wordt. Ik voel me ondanks mijn vasthoudendheid in deze, niet verantwoordelijk voor de sfeer op dit forum. Helaas dat jij je zó ergert dat je je afvraagt wat je hier nog doet...Het is er niet het forum voor, maar het is blijkbaar wél het onderwerp wat onze gezamelijke interesse (cq irritatie) heeft. Dus laten we alsjeblieft de boosdoener aankijken en niet al diegenen die zich er aan storen want de maat is gewoon vol bij velen, Logisch!

Ik ben me erg bewust van het feit dat ik al twee grote berichten lang off-topic ben, maar of ik er nu een speciaal topic aan wil wijden...
Dus; dán maar in 'je eigen' topic, wat hierdoor helaas niet zo interessant is als het zou kunnen zijn!

alfredo
Forumlid
Forumlid
Contacteer:

Bericht door alfredo » vr jan 12 2007 3:29 pm

waarvan akte!!

M.Oorthuis
Forumlid
Forumlid
Contacteer:

Bericht door M.Oorthuis » vr jan 12 2007 3:37 pm

v.alberts schreef:Martijn,

Waar dan dus je probleem ...het probleem ligt weet ik niet, maar je onttrekt je er weer van...En da's nou zo jammer.
Ik heb net OVER je lopen zeiken, ik wil eerlijkheidshalve ook nog wel effe TEGEN je zeiken: Een aantal mensen kijken behoorlijk op tegen je fotografische niveau of tegen je bevlogenheid... Ik zie dat ook maar ik ben van mening dat dat heel iets anders is dan waar we over discussieren
Zelfs de best verkozen fotograaf van het gehele forum slaat wat mij betreft niet zo'n toon aan. Wat je technisch gezien in huis hebt staat volkomen los van je omgangsvormen op een forum... Wat mij betreft dekt het je dus niet en moet je gewoon effe een tandje rustiger aan doen tegen mensen.

Enneh, Remco (de Put)

Dat martijn hier al drie pagina's lang 'afgezeken' wordt heeft hij niet aan één individueel irritantigheidje te danken. Het zegt helaas iets over hoe een flink aantal mensen over hem denken. Die drie pagina's gaan wel over en weer hè, én afgewisseld met foto's en neutrale meningen... Dus het valt allemaal nog wel een beetje mee.
Mensen met een kort lontje hebben dat in ieder geval opgelopen aan de vele malen dat dat lontje aangestoken wordt! Ik blijf het dus heel redelijk en terecht vinden dat er eens flink over uitgewijdt wordt. Ik voel me ondanks mijn vasthoudendheid in deze, niet verantwoordelijk voor de sfeer op dit forum. Helaas dat jij je zó ergert dat je je afvraagt wat je hier nog doet...Het is er niet het forum voor, maar het is blijkbaar wél het onderwerp wat onze gezamelijke interesse (cq irritatie) heeft. Dus laten we alsjeblieft de boosdoener aankijken en niet al diegenen die zich er aan storen want de maat is gewoon vol bij velen, Logisch!

Ik ben me erg bewust van het feit dat ik al twee grote berichten lang off-topic ben, maar of ik er nu een speciaal topic aan wil wijden...
Dus; dán maar in 'je eigen' topic, wat hierdoor helaas niet zo interessant is als het zou kunnen zijn!
En daar gaan we weer hou ik me een paar antwoorden in is het ook niet goed. :? zucht.

De Put

Bericht door De Put » vr jan 12 2007 3:44 pm

Opgezetfan schreef:En daar gaan we weer hou ik me een paar antwoorden in is het ook niet goed. :? zucht.
Als je dat zou blijven doen dan komt het misschien wel goed en dan rimpelt dit vanzelf weg.

foto-ed
Forumlid
Forumlid

Bericht door foto-ed » vr jan 12 2007 3:45 pm

Dàt bedoelen ze nou Marijn. Het ontkennen en afzwaaien van goedbedoelde adviesen. Trek je lering en doe er wat mee!
Ik bedoel bovenstaande op een vriendelijke manier.

M.Oorthuis
Forumlid
Forumlid
Contacteer:

Bericht door M.Oorthuis » vr jan 12 2007 3:53 pm

De Put schreef:
Opgezetfan schreef:En daar gaan we weer hou ik me een paar antwoorden in is het ook niet goed. :? zucht.
Als je dat zou blijven doen dan komt het misschien wel goed en dan rimpelt dit vanzelf weg.
Zou je denken volgens foto-ed helpt dat juist niet dus wat ik ook doe het is nooit goed..... :?

De Put

Bericht door De Put » vr jan 12 2007 4:05 pm

Opgezetfan schreef:
De Put schreef:
Zou je denken volgens foto-ed helpt dat juist niet dus wat ik ook doe het is nooit goed..... :?
Dat gevoel heb ik ook wel eens, maar dan thuis met onze kinderen ;-)
Ik kan me de irritaties wel voorstellen, maar als je zuiver dit topic doorleest dan zijn de reacties te hard en ongepast. Kennelijk zit het sommigen zo hoog (en dat mag je inderdaad jezelf wel aanrekenen) dat ze erover blijven door gaan. Probeer je eens een poos in te houden, ik weet zeker dat de onderlinge irritaties dan ook afnemen.

Soms hebben mijn vrouw en ik een meningsverschil (we zijn vast niet de enigen) en zijn wij beiden te koppig en te dominant om de ander (meestal ik dus ;-) ) gelijk te geven. Als dit op ruzie uit loopt dan komen er meer irritaties mee en worden er oude koeien uit de sloot gehaald. Gevolg is een conflict dat in geen verhouding meer staat tot het oorspronkelijke meningsverschil.
Zo gaat het hier nu ook en doordat papier (of een toetsenbord) niet het medium is om een conflict te bestreiden loopt het keer op keer uit de hand.
Het beste is dan ook volgens mij om het conflict uit de weg te gaan in plaats van het op te zoeken / te veroorzaken. Met andere worden, jezelf in houden zou wel eens kunnen helpen.

M.Oorthuis
Forumlid
Forumlid
Contacteer:

Bericht door M.Oorthuis » vr jan 12 2007 4:28 pm

volgens mij heb mij in dit topic helemaal niet ongepast gedragen dus ik hou mij redelijk in door niet in te gaan op die verwijten :)

De Put

Bericht door De Put » vr jan 12 2007 4:29 pm

Als je goed leest dan zie je ook dat ik het nu niet over jou had!

SwederD70
Clublid
Clublid
Ervaringsniveau: ****
Contacteer:

Bericht door SwederD70 » vr jan 12 2007 4:32 pm

:idea:
Waarom wordt er geen “[VERZAMEL] Afzeiken/Ophemelen/Lucht hier je frustraties”-topic aangemaakt?
Kunnen de mod’jes al dit topic vervuilende niet topic-relevante commentaar daar naartoe verplaatsen. En mochten er in de toekomst weer discussies escaleren kunnen de mod'jes naar bovenstaand topic verwijzen.
En kunnen de mensen die daar behoefte aan hebben elkaar in dat topic voor eigen risico verder in de haren vliegen!
Niet Ziet Jij Wat Zie Zie, Ik Ik

https://www.flickr.com/photos/roder16078/

Plaats reactie

Terug naar “Vragen en tips over foto's en fotograferen”