Windows 7, wie gaat over en waarom wel of niet?

Deze sectie is bedoeld voor discussies en vragen over hardware en software die niet direct met fotograferen te maken heeft.
a90
Forumlid
Forumlid
Foto's bewerken toestaan: Nee

Re: Windows 7, wie gaat over en waarom wel of niet?

Bericht door a90 » wo okt 21 2009 8:08 pm

Wat is dat dan voor een dierentuin bij die appel. Rare jongens daar.

Voor mij ook een Windows 7 ultimate 64 configuratie einde van het jaar, 1366 chipje en bordje, 12 GB, Areca, 2 x SSD raid 1 en 4 x SATA2 in raid 5. Wordt weer lekker knoeien :-)
D50 met 18-55 in een Vanguard tasje en nog wat Nikon spul

A wiser fellow than myself once said "Sometimes you eat the bar and sometimes the bar, well, he eats you"

Bea
Forumlid
Forumlid
Ervaringsniveau: ****
Foto's bewerken toestaan: Ja

Bericht door Bea » wo okt 21 2009 8:42 pm

Ik hou het voorlopig nog bij XP. Alles loopt goed, alles werkt waarom zou ik dan iets nieuws gaan installeren. Komt wel een keer in de toekomst als er problemen gaan ontstaan.

yoyo

Bericht door yoyo » wo okt 21 2009 11:59 pm

a90 schreef:Voor mij ook een Windows 7 ultimate 64 configuratie einde van het jaar, 1366 chipje en bordje, 12 GB, Areca, 2 x SSD raid 1 en 4 x SATA2 in raid 5. Wordt weer lekker knoeien :-)
Klinkt heerlijk..! 8)

NielsThijssen

Bericht door NielsThijssen » do okt 22 2009 12:04 am

vulture schreef:Ga niet over ben ZEEEEEEEER tevreden over mijn sneeuwluipaard! (MAC) Komt hier geen windows in huis!
Eensch met Vulture... hier komt geen Windows-bak mee rbinnen.

OS/X Snow Leopard rules: opstarten ca 15-20 seconden, afsluiten 3-5 seconden.
en draaien als een Speer... (met een Unix-basis als origine dus rete-stabiel)

Oh... en je krijgt nog een strak design bij de Apple.... :) (en een upgrade voor ca 8 eur....
and... ongevoelig voor virussen.... :)

yoyo

Bericht door yoyo » do okt 22 2009 12:14 am

NielsThijssen schreef:ongevoelig voor virussen.... :)
Slaap lekker...
http://www.sophos.com/pressoffice/news/ ... xleap.html

wil
Clublid
Clublid
Ervaringsniveau: ****

Bericht door wil » do okt 22 2009 10:00 am

Vandaag moet windows 7 met de post komen. :) Ondanks dat ik een Macfan ben draaien er thuis nog pc's op windows. Voordeel dat mijn vrouw in het onderwijs zit. Zij kan windows 7 ultimate 64 voor 18 euro bestellen bij Surfspot.nl als introductieprijs. Daarna wordt het 65 euro. :lol:

Onno
Clublid
Clublid
Ervaringsniveau: *****
Contacteer:

Bericht door Onno » do okt 22 2009 3:32 pm

Wow, toch een melding gevonden. Lekker recent artikeltje uit februari 2006. Flink voor moeten Googlen? :-)

Dit is overigens een worm of trojan, geen virus. Maar natuurlijk definieert Sophos dat net even anders. Berichten over virussen op websites van anti-virus software leveranciers dienen immers een commercieel belang.
Een virus komt ongemerkt binnen, deze niet. Een iChat gebruiker moest (het ding bestaat al lang niet meer in het wild) actief iets doen om het te activeren. Dat is natuurlijk iets anders dan volledig ongemerkt een een 'infectie' oplopen bij bezoek van een foute website in IE8 (jaja dat kan nog steeds, ook in Windows7).

yoyo

Bericht door yoyo » do okt 22 2009 4:16 pm

Onno schreef:
Wow, toch een melding gevonden. Lekker recent artikeltje uit februari 2006. Flink voor moeten Googlen? :-)

Dit is overigens een worm of trojan, geen virus. Maar natuurlijk definieert Sophos dat net even anders. Berichten over virussen op websites van anti-virus software leveranciers dienen immers een commercieel belang.
Een virus komt ongemerkt binnen, deze niet. Een iChat gebruiker moest (het ding bestaat al lang niet meer in het wild) actief iets doen om het te activeren. Dat is natuurlijk iets anders dan volledig ongemerkt een een 'infectie' oplopen bij bezoek van een foute website in IE8 (jaja dat kan nog steeds, ook in Windows7).
Is niets moeilijks aan.
Gewoon OS/X virus en je krijgt al 20.700.000 artikelen.
Het is een fabel dat Mac OS/X geen virus op kan lopen. Er was alleen nooit een markt voor om ze te schrijven. En op een windows bak hoef je geen IE te draaien. Ik prefereer Opera en dat is veiliger. Om dezelfde reden dat Mac OS/X 'veiliger' is...
De discussies of je dit wel of niet een virus moest noemen ken ik. Iedereen concludeerde dan maar dat dat eerste geval zowel virus, als trojan, als worm was. Lekker...

Patrick
Clublid
Clublid
Contacteer:

Bericht door Patrick » do okt 22 2009 6:32 pm

Ik heb geen zin om weer geld te betalen voor een OS, dus blijf lekker op Vista werken. Nu start ik dat toch alleen maar op als ik iets met foto's wil doen... Voor de rest werk ik met Linux.

Ubuntu. 64 Bits versie natuurlijk. Volgende maand komt vanzelf die nieuwe versie binnen. :mryellow:

Als ik nu zou moeten kiezen, zou ik eerst Mint proberen: http://www.linuxmint.com/
Patrick | Instagram | Flickr | Nikon Z8 + Zf + D700 plus best veel glaswerk, een Fujifilm X-T3 met wat objectieven en een Leica Q3 point-and-shoot

Cookie1397
Clublid
Clublid

Bericht door Cookie1397 » do okt 22 2009 11:03 pm

Kan niet overstappen naar windows 7, kon al niet overstappen naar vista. Delen van de PC zijn te oud en werken niet onder vista dus ook niet onder windows 7 bovendien werkt xp nog prima, nou ja 95 % van de tijd dan. En ik kan alles wat ik wil met xp dus waarom zou ik.
Groet Ed
Nikon Z Z & de maskers

yoyo

Bericht door yoyo » vr okt 23 2009 12:10 am

Ik laat me de laatste jaren ook informeren door de waarschuwingsdienst van de overheid. Via virusalert alleen de kritieke dingen.
Het is bijna altijd Apple software die kritieke fouten bevatten. iTunes, Quicktime, maar ook veel Adobe software zoals Acrobat, Reader en Flash. Adobe is groot geworden op Apple en beschouw ik als zodanig ook enigsinds als een Apple platform applicateur. Zo'n beetje elke maand wordt je gewaarschuwd en is er weer een update. Gek wordt je ervan.
Vervolgens hoor je ook regelmatig de waarschuwingen over het OS van apple. Het verhaal dat je als apple gebruiken veilig bent is echt een fabel. Dat was al vanaf 1982 niet meer zo.
Er is alleen de schijnveiligheid doordat de markt altijd te klein was. Die markt wordt nu groter en dus aantrekkelijker voor hackers. En als al die apple gebruikers zich onaantastbaar wanen maakt dat ze makkelijke doelwitjes...

Wormen houden van Appels...

joepert
Forumlid
Forumlid

Bericht door joepert » vr okt 23 2009 9:46 am

Onno
Clublid
Clublid
Contacteer:

Bericht door Onno » vr okt 23 2009 10:10 am

Er is geen softwarepakket zonder fouten. Belangrijk is vooral in hoeverre 'exploits' schade kunnen aanrichten in een computer. Onder Windows moet je eigenlijk altijd als 'Administrator' werken, anders doen veel applicaties het gewoon niet. Op de Mac is dat niet nodig.
Een exploit kan op een Mac dus alleen de ruimte 'bevuilen' waar de gebruiker rechten heeft en niet het hele systeem om zeep helpen. Nieuw gedownloade of per email binnengekregen applicaties geven (alleen) bij de eerste keer starten een pop-up voor extra bevestiging. Als je een bevuild (illegaal/onbetrouwbaar) stuk software opstart is het echt je eigen schuld.

Mac OSX is gebaseerd op Unix. Gebruikersrechten en veiligheid zijn in de kern gebouwd. In Windows is dat niet het geval, dat zit slechts in de systeemlaag erboven.

Op een Mac concentreer je je op het werk. Geen beheergedoe met defragmentatie en vervuilende registry. Mijn MacBook Pro heb ik nu zo'n vier jaar. Nooit uitzetten, altijd dichtklappen naar sleep-mode, reboot hoogstzelden (alleen bij sommige OS updates). Ben door de jaren heen ge-upgrade van Tiger naar Leopard naar Snow Leopard. Geen herinstallaties dus in de afgelopen vier jaar en het ding is nog steeds even snel als toen hij nieuw was.
Doe dat maar 's na met een Windows doos...

Los van veiligheid en stabiliteit is de belangrijkste reden waarom ik een Mac gebruik de algehele gebruikerservaring. De gebruikersvriendelijkheid is onovertroffen. En de standaard meegeleverde 'iLife' suite is zeker voor nieuwelingen meer dan geweldig. Dat is een stuk beter geregeld dan die meegeïnstalleerde trials van DVD players, virusscanners en andere pop-uppende zooi op een nieuwe Windows PC.
Met een nieuwe Mac kan je echt meteen aan de gang met foto's, video's, DVD's branden, etc...

Maar iedereen moet vooral werken met het OS van zijn voorkeur. Ik weet wel dat iedereen in mijn omgeving die 'over' is op de Mac, zonder uitzondering niet meer terug wil naar Windows. Het scheelt me ook veel tijd aan ondersteuning bij de intimi die onder mijn 'ICT zorgplicht' vallen.

De conclusie van CNet over Windows 7 vind ik wel aardig.
Snow Leopard werkt sneller, Windows 7 is beter voor spelletjes. :-)
http://reviews.cnet.com/8301-31012_7-10 ... 55804.html

joepert
Forumlid
Forumlid

Bericht door joepert » vr okt 23 2009 10:25 am

Een exploit kan op een Mac dus alleen de ruimte 'bevuilen' waar de gebruiker rechten heeft en niet het hele systeem om zeep helpen.
Maar als je de enige gebruiker bent heb je meestal alle rechten en is je hele systeem toch ook kwetsbaar?

Verder hoop ik dat ik het met je eens ga zijn. Ik ga morgen waarschijnlijk de overstap maken. 8) Maar Windows zal voorlopig ook wel blijven draaien hier (laptops).

Eén ding zie ik eigenlijk niet vaak terug en dat is qua windows wel mijn grootste ergernis: niet alleen de meuk die MS erin stopt, maar daarnaast de échte meuk die de computerfabrikant erbij doet. Dat zijn al die trial-versies. Ook allemaal onzinnige programma's om je netwerkverbindingen te beheren, wifi-wizardz etc etc. Mijn pa heeft laatst een Acer laptop gekocht. Echt dramatisch wat een overbodige zooi Acer daarop heeft geinstalleerd en voor mijn pa alleen maar heel verwarrend.

Verder erger ik me ook aan die OEM-versies van windows. Recovery-partities die ineens niet meer werken enzo.
Maar een goed samengesteld systeem (daar gaat het bij windows-PC's ook nog wel eens mis) met een officiële windows-versie en zonder meuk vind ik op zich ook prima hoor. Het enige is dat je inderdaad eens in de zoveel tijd de boel opnieuw moet installeren.

Cees
Forumlid
Forumlid

Bericht door Cees » vr okt 23 2009 10:35 am

joepert schreef:
Eén ding zie ik eigenlijk niet vaak terug en dat is qua windows wel mijn grootste ergernis: niet alleen de meuk die MS erin stopt, maar daarnaast de échte meuk die de computerfabrikant erbij doet. Dat zijn al die trial-versies. Ook allemaal onzinnige programma's om je netwerkverbindingen te beheren, wifi-wizardz etc etc. Mijn pa heeft laatst een Acer laptop gekocht. Echt dramatisch wat een overbodige zooi Acer daarop heeft geinstalleerd en voor mijn pa alleen maar heel verwarrend.

Verder erger ik me ook aan die OEM-versies van windows. Recovery-partities die ineens niet meer werken enzo.
Maar een goed samengesteld systeem (daar gaat het bij windows-PC's ook nog wel eens mis) met een officiële windows-versie en zonder meuk vind ik op zich ook prima hoor. Het enige is dat je inderdaad eens in de zoveel tijd de boel opnieuw moet installeren.
Van die extra meuk ben ik gloeiend met je eens. Op elke computer wordt een hoop overbodige rotzooi meegeleverd...hopeloos. Jij praat over je vader, is die al 70? Moet je mijn vader zien met die troep, hij is bijna 85, weet echt niet wat 'ie ermee aanmoet! :evil: Maar ik weet het ook vaak niet, wat kan wel weg en wat niet? :evil:
Groet, Cees

Analoog Nikon-speelgoed en wat bijbehorend glaswerk
Lid NCN
In het land der blinden is éénoog koning

Plaats reactie

Terug naar “Computer hardware en software algemeen”