Voor mij ook een Windows 7 ultimate 64 configuratie einde van het jaar, 1366 chipje en bordje, 12 GB, Areca, 2 x SSD raid 1 en 4 x SATA2 in raid 5. Wordt weer lekker knoeien

Klinkt heerlijk..!a90 schreef:Voor mij ook een Windows 7 ultimate 64 configuratie einde van het jaar, 1366 chipje en bordje, 12 GB, Areca, 2 x SSD raid 1 en 4 x SATA2 in raid 5. Wordt weer lekker knoeien
Eensch met Vulture... hier komt geen Windows-bak mee rbinnen.vulture schreef:Ga niet over ben ZEEEEEEEER tevreden over mijn sneeuwluipaard! (MAC) Komt hier geen windows in huis!
Slaap lekker...NielsThijssen schreef:ongevoelig voor virussen....
Wow, toch een melding gevonden. Lekker recent artikeltje uit februari 2006. Flink voor moeten Googlen?
Is niets moeilijks aan.Onno schreef:Wow, toch een melding gevonden. Lekker recent artikeltje uit februari 2006. Flink voor moeten Googlen?
Dit is overigens een worm of trojan, geen virus. Maar natuurlijk definieert Sophos dat net even anders. Berichten over virussen op websites van anti-virus software leveranciers dienen immers een commercieel belang.
Een virus komt ongemerkt binnen, deze niet. Een iChat gebruiker moest (het ding bestaat al lang niet meer in het wild) actief iets doen om het te activeren. Dat is natuurlijk iets anders dan volledig ongemerkt een een 'infectie' oplopen bij bezoek van een foute website in IE8 (jaja dat kan nog steeds, ook in Windows7).
Maar als je de enige gebruiker bent heb je meestal alle rechten en is je hele systeem toch ook kwetsbaar?Een exploit kan op een Mac dus alleen de ruimte 'bevuilen' waar de gebruiker rechten heeft en niet het hele systeem om zeep helpen.
Van die extra meuk ben ik gloeiend met je eens. Op elke computer wordt een hoop overbodige rotzooi meegeleverd...hopeloos. Jij praat over je vader, is die al 70? Moet je mijn vader zien met die troep, hij is bijna 85, weet echt niet wat 'ie ermee aanmoet!joepert schreef:Eén ding zie ik eigenlijk niet vaak terug en dat is qua windows wel mijn grootste ergernis: niet alleen de meuk die MS erin stopt, maar daarnaast de échte meuk die de computerfabrikant erbij doet. Dat zijn al die trial-versies. Ook allemaal onzinnige programma's om je netwerkverbindingen te beheren, wifi-wizardz etc etc. Mijn pa heeft laatst een Acer laptop gekocht. Echt dramatisch wat een overbodige zooi Acer daarop heeft geinstalleerd en voor mijn pa alleen maar heel verwarrend.
Verder erger ik me ook aan die OEM-versies van windows. Recovery-partities die ineens niet meer werken enzo.
Maar een goed samengesteld systeem (daar gaat het bij windows-PC's ook nog wel eens mis) met een officiële windows-versie en zonder meuk vind ik op zich ook prima hoor. Het enige is dat je inderdaad eens in de zoveel tijd de boel opnieuw moet installeren.