ben ik ook aan het spelen, wat bedoel je met die zwarte balk?ruud schreef:, o.a. Angry birds HD is erg verslavend.
misschien een tip , als je op de zwarte balk tikt bovenin scrol je in 1 keer terug naar boven.
Groet Ruud (vanaf de iPad)
iPAD topic
Re: IPAD topic
Groeten Kees
Mijn motto: De compositie máákt de foto
Fujifilm X100F
Fujifilm X100F
-
- Forumlid
- Ervaringsniveau: *
- Foto's bewerken toestaan: Nee
ik heb hem inmiddels uitgespeeld , mis alleen nog 3 gouden eieren.
en met die balk bedoel ik het zwarte gedeelte bovenin waar je klokje staat Kees.
En misschien wist je deze al , als je 2 keer op je tekst of foto enz. Tikt wordt ie mooi uitgekaderd en leest/kijkt dat prettiger.
en met die balk bedoel ik het zwarte gedeelte bovenin waar je klokje staat Kees.
En misschien wist je deze al , als je 2 keer op je tekst of foto enz. Tikt wordt ie mooi uitgekaderd en leest/kijkt dat prettiger.
het zal wel aan mij liggen, maar ik heb geen klokje in beeld, tekst en foto zie ik ook nietruud schreef:ik heb hem inmiddels uitgespeeld , mis alleen nog 3 gouden eieren.

Groeten Kees
Fujifilm X100F
Fujifilm X100F
- gongon
- Clublid
- Ervaringsniveau: ***
- Foto's bewerken toestaan: Ja
Ruud bedoelt niet tijdens het spel van Angry Birds, maar als je met tekst bezig bent of je foto aan het bekijken bent.
Groetjes Gonnie.
Veel beloven weinig geven doet de gek in vreugde leven.
- yo-1
- Clublid
- Ervaringsniveau: ****
IPAD: Camera Connection Kit / USB
Recent de Camera Connection Kit kado gekregen. Daarin zitten 2 connectoren: eentje voor SD-kaartjes, eentje voor USB.
Ik dacht: USB, da's mooi: ik hang er mijn HAMA heleboel-in-één kaartlezer aan, CF-kaartje uit de camera erin en voilá! Tot mijn grote schrik kwam er echter geen voilá, maar een foutmelding: CF gebruikt teveel stroom, en de iPad weigert het daarom via de kaartlezer te lezen ??
Zijn er mensen met ervaring van CF-kaartlezers die het wel doen via de USB van de iPad Camera connection Kit ???
Groet,
Johan
ps.
Inmiddels gemerkt dat de USB-connector het wel doet met een kabeltje naar de USB uitgang van de camera zelf!
Ik dacht: USB, da's mooi: ik hang er mijn HAMA heleboel-in-één kaartlezer aan, CF-kaartje uit de camera erin en voilá! Tot mijn grote schrik kwam er echter geen voilá, maar een foutmelding: CF gebruikt teveel stroom, en de iPad weigert het daarom via de kaartlezer te lezen ??
Zijn er mensen met ervaring van CF-kaartlezers die het wel doen via de USB van de iPad Camera connection Kit ???
Groet,
Johan
ps.
Inmiddels gemerkt dat de USB-connector het wel doet met een kabeltje naar de USB uitgang van de camera zelf!
Nikon: D4, 14-24 F2.8, 24-70 F2.8, 24-120 F4, 70-200 F2.8 VRII, 300 F2.8 VRII, SB-900, SB-700, TC-14 II
Re: IPAD: Camera Connection Kit / USB
http://www.youtube.com/watch?v=YGrB__jH ... 9&index=12yo-1 schreef:Recent de Camera Connection Kit kado gekregen. Daarin zitten 2 connectoren: eentje voor SD-kaartjes, eentje voor USB.
Groet,
Johan
ps.
Groeten Kees
Fujifilm X100F
Fujifilm X100F
- ArjanL
- Forumlid
- Contacteer:
Voor de laatste OS update ging dat wel. Nu is dat niet meer mogelijk; USB apparaten moeten een eigen voeding hebben. Misschien jailbreaken?
Maar, hoe vervelend is het om rechtstreeks van je camera te importeren?
Wat ik zelf vervelender vind is dat ik de iPad+connector niet kan gebruiken om gemaakte beelden rechtstreeks op de iPad op te slaan.
Maar, hoe vervelend is het om rechtstreeks van je camera te importeren?
Wat ik zelf vervelender vind is dat ik de iPad+connector niet kan gebruiken om gemaakte beelden rechtstreeks op de iPad op te slaan.
http://www.arjanlaging.nl" onclick="window.open(this.href);return false;
Omdat het kan, wil niet zeggen dat het ook moet!
- yo-1
- Clublid
- Ervaringsniveau: ****
Met de connector niet, maar ik zie toch wel wat mogelijkheden wanneer ik google op 'tethering ipad photo' etc....ArjanL schreef: Wat ik zelf vervelender vind is dat ik de iPad+connector niet kan gebruiken om gemaakte beelden rechtstreeks op de iPad op te slaan.
Nikon: D4, 14-24 F2.8, 24-70 F2.8, 24-120 F4, 70-200 F2.8 VRII, 300 F2.8 VRII, SB-900, SB-700, TC-14 II
- ArjanL
- Forumlid
- Contacteer:
Heb je weer een netwerk voor nodig en dat is niet altijd voorhanden.
-
- Bestuurslid
- Contacteer:
Kijk, nu wordt het een interessant draadje
ipv dat geneuzel over Angry Birds. Grrr, door jullie schuld ben ik ook al verslaafd geraakt aan dit stomme spelletje
Het is er nog niet echt van gekomen om mijn iPad voor fotografie te gebruiken, maar heb de volgende apps verzameld:
PhotoShop Express
Filterstorm
Nikon Lenses
Nikon Learn&Explore
ExploreFlickr
Flickr
PhotoFactory
Ben benieuwd naar de apps die jullie hebben
Begin maart ga ik een week naar Cyprus (en eind maart nog een keer een week
). Dan neem ik geen laptop mee, maar wel mijn iPad en uiteraard mijn fotocamera, want als het goed is kan ik dan de nodige foto's gaan maken van mijn eerste kleinkind

Het is er nog niet echt van gekomen om mijn iPad voor fotografie te gebruiken, maar heb de volgende apps verzameld:
PhotoShop Express
Filterstorm
Nikon Lenses
Nikon Learn&Explore
ExploreFlickr
Flickr
PhotoFactory
Ben benieuwd naar de apps die jullie hebben
Begin maart ga ik een week naar Cyprus (en eind maart nog een keer een week

groeten Henk.
Foto Melenhorst.net
Foto Melenhorst.net
- gongon
- Clublid
Ben er ook al helemaal aan verslaafd. Betrapte me er in het begin wel op dat ik de Ipad scheef ging houden zodat die varkentjes (of wat het ook zijn) naar beneden zouden rollen. hahahaha
Heb filterstorm ook op de Ipad staan.
Heb filterstorm ook op de Ipad staan.
Laatst gewijzigd door gongon op di jan 25 2011 1:32 pm, 1 keer totaal gewijzigd.
Groetjes Gonnie.
-
- Bestuurslid
- Contacteer:
Hahaha, ja daar kan ik me wel iets bij voorstellen. Tot nog toe heb ik die neiging kunnen onderdrukkengongon schreef:Ben er ook al helemaal aan verslaafd. Betrapte me er in het begin wel op dat ik de Ipad scheef ging houden zodat die varktentjes (of wat het ook zijn) naar beneden zouden rollen. hahahaha

En Filterstorm heb ik ook gekocht nav dit draadje.
Oh ja, Kees: iTunes is inderdaad een ramp!! Ik heb mijn muziek in WMA staan, dus daar kan iTunes niets mee (ja, omzetten naar MP3, zucht). Heb net als jij een map aangemaakt met foto's die ik wil synchroniseren met mijn iPad, maar dat betekent wel dat ik die foto's dubbel heb opgeslagen. Bij iTunes heb ik af en toe het gevoel dat het programma zelf denkt (en niet hetzelfde als ik), dus ik ben heel bang dat ik een keer van alles kwijt ben. Om nog maar te zwijgen over de indeling van mappen die iTunes zelf maakt. Regelmatig wordt één CD opgeslagen in meerdere mappen (Sailing to Philadelphia van Mark Knopfler levert 11 mappen op

groeten Henk.
Foto Melenhorst.net
Foto Melenhorst.net
- M.Oorthuis
- Forumlid
- Contacteer:
Als je naast je iPad ook een iPhone hebt kun je ook de app mywi installeren op je iPhone en zo je 3G verbinding van je iPhone delen via Bluetooth met je iPad. Mywi is alleen beschikbaar via cydia dus alleen met een jailbreak.
http://www.oorthuisfotografie.nl" onclick="window.open(this.href);return false;
-
- Forumlid
- Ervaringsniveau: *
Fruitninja HD ook erg verslavend :mrgreen: en asphalt5 voor de straatracers onder ons mooi grafisch spel voor een paar euri.
Verder vind ik iTunes ook een waardeloos programma maar moet mezelf er maar mee behelpen.
Heb hier bv. Dubbel cd's in 1 map staan maar dan geeft ie op mijn iPad 11223344 enz. aan dus moet ik al die mappen weer opsplitsen in 2 mappen
.
Ach alles went zeggen ze toch
Verder vind ik iTunes ook een waardeloos programma maar moet mezelf er maar mee behelpen.
Heb hier bv. Dubbel cd's in 1 map staan maar dan geeft ie op mijn iPad 11223344 enz. aan dus moet ik al die mappen weer opsplitsen in 2 mappen

Ach alles went zeggen ze toch

- ArjanL
- Forumlid
- Contacteer:
Mijn fotoapps. Vooral Light Meter vind ik erg leuk.

Overigens werkt iTunes met diverse iApparaten en Apples feilloos. Geen enkel probleem bij synchroniseren of importeren. Eigenlijk kan ik me niet voorstellen dat iTunes op Windows zo slecht werkt. Misschien moeten mensen die er problemen mee hebben alles aan iTunes overlaten, en niet hun bestandsmanagement zelf willen doen. Het programma doet dan het werk voor je; het enige wat je hoeft te doen is afspeellijsten maken in het programma.

Overigens werkt iTunes met diverse iApparaten en Apples feilloos. Geen enkel probleem bij synchroniseren of importeren. Eigenlijk kan ik me niet voorstellen dat iTunes op Windows zo slecht werkt. Misschien moeten mensen die er problemen mee hebben alles aan iTunes overlaten, en niet hun bestandsmanagement zelf willen doen. Het programma doet dan het werk voor je; het enige wat je hoeft te doen is afspeellijsten maken in het programma.