Bericht
door DannySan » do mar 28 2013 6:35 pm
Hoi Harry,
'k zie je topic nu - bijna 2 jaar - weer 'opleven'.
Ik kan een hele verhandeling gaan houden over dat de 300mm een geweldig objectief is; en dat je er wellicht mee zou moeten 'leren' werken.
Maar is het ook niet zo dat fotograferen gewoon LEUK moet zijn?
Als jij met je 70-200 2,8 zélf vind dat je mooiere foto's maakt, en dat je het fijner vind werken; dan dóe je dat toch?
Dan leg je de 300mm aan de kant, of je verkoopt 'm (en nee, ik ben niet iemand die dan meteen in de rij gaat staan).
Maar als je juist wél wilt fotograferen met dit 'beest', dan zul je daarmee echt aan het werk moeten, een 300mm prime vergt gewoon een andere manier van fotograferen.
Ik hoor vaak - zelf dus geen ervaringen met de 300mm - dat als je 1 of 2 stopt diafragmeert de lens vaak zijn optimale beelden geeft; maar dat kan bij dit objectief ook anders zijn natuurlijk.
Ik zie in je topic - ook nu - enorm veel twijfel; er staan in het topic zelf ook een heleboel tips hoe je jezelf kunt verbeteren. Of wellicht is er een mede NCN-lid waarmee je eens wat afspreekt en samen eens objectief aan de slag gaat (geen woordspeling bedoeld).
Je spreekt ook nu over 'ik ben er nog niet helemaal uit'; deel je beelden eens onbewerkt inclusief exif zodat 'we' mee kunnen kijken en je wellicht van dienst kunnen zijn.
Zo'n objectief moet niet een 'last' worden lijkt mij, toch?
Ik vraag me ook af, met welk doel heb je ooit deze 300mm gekocht, en voldoet de 70-200 voor hetzelfde doel?
Nou, een hele lap tekst; wellicht kun je er iets mee?
Ik zie dat je uit Zwolle komt, kom gerust eens richting het noorden om wat af te spreken hoor (koffie staat klaar) of naar een inloop (6 april hebben we er 1); wellicht dat dat duidelijkheid schept?
Groet Danny
Nikon Z5 met een FTZ-adapter voor het glaswerk.