NEF Koppelen aan ViewNX
- Wilci
- Forumlid
- Foto's bewerken toestaan: Ja
- Contacteer:
Re: NEF Koppelen aan ViewNX
Ik kon in het kiezen van een voorkeursprogramma van het openen van NEF, ViewNX maar niet krijgen als voorkeur. Als ik klikte gebeurde er niets.
Het probleem is dat dat in View NX in de map Program Files X86 (bij mijn Windows7 64b) Nikon installer een map aanmaakt onder "Nikon" waarbij je 2x kan doorklikken op dezelfde naam namelijk: ViewNX.
Bij het kiezen van een voorkeursprogramma gebeurt er niets vanwege die zelfde naam. De oplossing is om bij het kiezen voor het programma ViewNX de naam van een van de twee mappen iets te veranderen.
Het probleem is dat dat in View NX in de map Program Files X86 (bij mijn Windows7 64b) Nikon installer een map aanmaakt onder "Nikon" waarbij je 2x kan doorklikken op dezelfde naam namelijk: ViewNX.
Bij het kiezen van een voorkeursprogramma gebeurt er niets vanwege die zelfde naam. De oplossing is om bij het kiezen voor het programma ViewNX de naam van een van de twee mappen iets te veranderen.
Laatst gewijzigd door Wilci op vr jan 13 2012 2:23 pm, 1 keer totaal gewijzigd.
- JaapV
- Clublid
- Ervaringsniveau: ***
- Contacteer:
Steeds meer mensen - Wilci, Anne, wie nog meer? - die hetzelfde probleem tegenkomen!
Waar ik benieuwd naar ben: hebben al die mensen óók Windows 7 64bits? Of niet en speelt 64bits dus geen rol?
Aangenomen dat Nikon mensen dit meelezen, zou dat ze in elk geval een goed handvat geven voor een spoedige update (van de VNX2 update
)...
Waar ik benieuwd naar ben: hebben al die mensen óók Windows 7 64bits? Of niet en speelt 64bits dus geen rol?
Aangenomen dat Nikon mensen dit meelezen, zou dat ze in elk geval een goed handvat geven voor een spoedige update (van de VNX2 update

Groet, Jaap
Avatar gescand van de cover van mijn eerste boek over fotografie: Ollie B. Bommel's fotoboek - 1952
Galaxy S9+, D800, Nikkor glas, diverse gadgets * flickr fotootjes
Avatar gescand van de cover van mijn eerste boek over fotografie: Ollie B. Bommel's fotoboek - 1952
- JaapV
- Clublid
- Contacteer:
@Roelof:
IOU biertje
IOU biertje

Groet, Jaap
- Roelof
- Clublid
- Foto's bewerken toestaan: Ja
Mijn probleem was dus een beetje anders, maar betreft Vista 64 bits.JaapV schreef:Steeds meer mensen - Wilci, Anne, wie nog meer? - die hetzelfde probleem tegenkomen!
Aangenomen dat Nikon mensen dit meelezen, zou dat ze in elk geval een goed handvat geven voor een spoedige update (van de VNX2 update)...
En of de nieuwe vnx (die nog steeds 32 bits is) of de nieuwe cnx2 (die wel 64 bits is) levert bij installatie problemen op.
Iedereen maakt fouten, zelfs ik.
IK heb gister een update naar VieuwNX gedaan en kan ook nu capture konp niet gebruiken . en dan nog iets zitten er in vieuwNX ook penselen en knipgereedschap?? ik kan ze niet vinden zal wel aan mij liggenm?
Doe het nu met Elements maar kreeg het programma van nikon bij de camera.
gr Marcel
Doe het nu met Elements maar kreeg het programma van nikon bij de camera.
gr Marcel
Nikon D7000, nikon lens 17-55 2,8 ,Tamron lens 70-200 2,8 en de Nikon 50mm 1,8 en de Sigma 18-200 2,8-6,3 een grip en de Flitser Sb- 910 www.texelphoto.nl
- Léon Obers
- Forumlid
- Ervaringsniveau: *****
Nee, het is geen CaptureNX(2)Texelaar schreef:en dan nog iets zitten er in vieuwNX ook penselen en knipgereedschap??
Vriendelijke groet, Léon Obers
- henkk
- Clublid
- Foto's bewerken toestaan: Nee
- Contacteer:
De tools zitten bij VNX rechts bij aanpassingen, o.a. knipgereedschap (echt wel).
Hoewel ik ook PS Elements heb weet ik niet wat je met penselen bedoelt.
VNX doet m.i. alleen eenvoudige aanpassingen op het hele bestand maar best bruikbaar (verscherping etc.).
Capture konp (knop?) zit in de bovenbalk of gewoon ctrl-O.
Groet, Henk
VNX doet m.i. alleen eenvoudige aanpassingen op het hele bestand maar best bruikbaar (verscherping etc.).
Groet, Henk
tja, F of Z? wat meenemen? Of de 1? Of iets analoogs zoals F4S of FA?
exif en/of hogere resolutie meestal via klikken op foto
https://www.flickr.com/photos/23578649@N07/albums
Mijn Capture knop doet het helemaal niet na een update gister?henkk schreef:De tools zitten bij VNX rechts bij aanpassingen, o.a. knipgereedschap (echt wel).
Groet, Henk
gr Marcel
Nikon D7000, nikon lens 17-55 2,8 ,Tamron lens 70-200 2,8 en de Nikon 50mm 1,8 en de Sigma 18-200 2,8-6,3 een grip en de Flitser Sb- 910 www.texelphoto.nl
- henkk
- Clublid
- Foto's bewerken toestaan: Nee
- Contacteer:
Doet ctrl-O het ook niet meer? Ik weet niet precies hoe het werkt maar dan is waarschijnlijk de koppleing van VNX naar CNX in de soep.Texelaar schreef: Mijn Capture knop doet het helemaal niet na een update gister?
gr Marcel
Je kunt ook zelf instellen waarmee een bestand dat in VNX is geopend, wordt heropend. Rechtermuisklik op de foto, kies 'openen in', kies 'registreren' en zoek het progamma dat je wil (CNX2 bijv.).
Mogelijk werkt de CNX knop dan ook weer.
Groet, Henk
tja, F of Z? wat meenemen? Of de 1? Of iets analoogs zoals F4S of FA?