Ik zie in jeffry ook niet alle exif-data van de foto , waarschijnlijk is de foto meer dan 1024 in Cor's Picasa.george013 schreef:@Cor,
Wat jij ervan maakt is mij onbegrijpelijk. Je foto's hebben wel de exif, maar met s0 krijg je niet de exif-regel in het eerste scherm van Jeffry, wel de exif in het tweede scherm.
George
test picasa 3.9
Re: test picasa 3.9
De maat maakt voor de Jeffrey niet uit.. Er gebeurt iets vreemds op de manier waarop Cor de foto's upload vanuit zijn Picasa fotobewerkingsprogramma.
@Cor,
Bereid de foto's voor. Maximaal 1024 met de exif erin.
Ga naar je webalbum, log in, kies voor uploaden. Kies een album of maak een nieuwe, selecteer de foto's en uploaden maar. Zorg dat je album zichtbaar is.
En dan verder zoals hiervoor beschreven.
George
@Cor,
Ga naar je webalbum, log in, kies voor uploaden. Kies een album of maak een nieuwe, selecteer de foto's en uploaden maar. Zorg dat je album zichtbaar is.
George

Laatst gewijzigd door polleke666 op vr feb 17 2012 4:30 pm, 1 keer totaal gewijzigd.
George met alle respectgeorge013 schreef:De maat maakt voor de Jeffrey niet uit.. Er gebeurt iets vreemds op de manier waarop Cor de foto's upload vanuit zijn Picasa fotobewerkingsprogramma.
@Cor,
George
Ik heb het al uitgebreid beschreven hoe Cor dat moet doen vanuit zijn Picasa.
En je kan alleen maar op twee manieren uploaden naar een web-album vanuit Picasa
dat is
1) oorspronkelijke grootte
2) voor delen op het web
dit geldt voor Picasa 3.9
daar kan niet zoveel bij verkeerd gaan Het probleem is dat de foto's van Cor in zijn Picasa groter zijn dan 1024 pixels
(zie mijn beschrijving , ik heb het zo gedaan en de exif-data word netjes weergegeven zonder dat ik de s-code hoef te veranderen)
@George
voor Cor geschreven
Web-albums en Google+Foto's is hetzelfde.
Wat je doet is dat je de foto's (alleen die groter zijn dan 1024 natuurlijk) van Picasa exporteerd naar een map (b.v. in "mijn documenten" een nieuwe map aanmaken)
1) Je klikt op een foto in Picasa
2) je klikt op "exporteren" (meest rechter knop onderaan bij die grote groene)
3) je export-locatie invoeren (b.v. je nieuwe aangemaakte map in "mijn documenten")
3)je vinkt "formaat aanpassen aan" aan en schuift met het schuifbalkje naar 1024 pixels en je kan de afbeeldings kwaliteit dan ook op "maximum" zetten.
4) op "exporteren" klikken.
De foto staat nu met het juiste formaat voor NCN in je map.
Je kunt ze hier gelijk (zoals je beschreven hebt aan Cor) naar een web-album exporteren.
p.s.
exif-data hoef je toch niet in een foto in te voeren maar zit toch al in de foto.
Cor hoeft toch niet te controleren of de exif-data in zijn foto zit.
voor Cor geschreven
Web-albums en Google+Foto's is hetzelfde.
Wat je doet is dat je de foto's (alleen die groter zijn dan 1024 natuurlijk) van Picasa exporteerd naar een map (b.v. in "mijn documenten" een nieuwe map aanmaken)
1) Je klikt op een foto in Picasa
2) je klikt op "exporteren" (meest rechter knop onderaan bij die grote groene)
3) je export-locatie invoeren (b.v. je nieuwe aangemaakte map in "mijn documenten")
3)je vinkt "formaat aanpassen aan" aan en schuift met het schuifbalkje naar 1024 pixels en je kan de afbeeldings kwaliteit dan ook op "maximum" zetten.
4) op "exporteren" klikken.
De foto staat nu met het juiste formaat voor NCN in je map.
Je kunt ze hier gelijk (zoals je beschreven hebt aan Cor) naar een web-album exporteren.
p.s.
exif-data hoef je toch niet in een foto in te voeren maar zit toch al in de foto.
Cor hoeft toch niet te controleren of de exif-data in zijn foto zit.
Laatst gewijzigd door polleke666 op vr feb 17 2012 4:43 pm, 1 keer totaal gewijzigd.
- Cor Gortzak
- Forumlid
- Ervaringsniveau: ****
- Foto's bewerken toestaan: Ja

Probeersel
Laatst gewijzigd door Cor Gortzak op vr feb 17 2012 4:45 pm, 1 keer totaal gewijzigd.
Cor
Nikon D80 / Nikkor 50mm 1.4 / Nikkor 18-70 / Nikkor 55-200 VR / SB 800 / Manfrotto 055XPROB met 498RC4 balhoofd
Nikon D80 / Nikkor 50mm 1.4 / Nikkor 18-70 / Nikkor 55-200 VR / SB 800 / Manfrotto 055XPROB met 498RC4 balhoofd
- Cor Gortzak
- Forumlid
- Foto's bewerken toestaan: Ja
Probeersel niet gelukt. Ga eens kijken of ik 3.8 opnieuw kan instelleren.
Bedankt allemaal
Cor G
Bedankt allemaal
Cor G
Cor
Vervelend voor je Cor.Cor Gortzak schreef:Probeersel niet gelukt. Ga eens kijken of ik 3.8 opnieuw kan instelleren.
Bedankt allemaal
Cor G
Mij lukt het wel met Picasa 3.9
succes verder
mvg
Paul
Cor,
De foto die je linkt meet 1,235 × 2,048.Heeft niets met picasa xxx te maken
@Polleke666,
Je kunt de exif-data verwijderen. Dacht dat dat de gewoonte bij gebruik voor het internet. Kleinere bestanden. In ieder geval goed kijken naar de vinkjes.
George
@Polleke666,
Je kunt de exif-data verwijderen. Dacht dat dat de gewoonte bij gebruik voor het internet. Kleinere bestanden. In ieder geval goed kijken naar de vinkjes.
George
Ik wist niet dat de exif-data verwijdert kon worden.george013 schreef:Cor,
@Polleke666,
George
Maar normaal gesproken zitten al de gegevens al in de foto en hoef je dat niet speciaal in te voeren.
Ik begrijp niet dat Cor het niet lukt als hij het doet zoals ik of jij het beschreven hebt.
Ik heb ook nog moeite met al die nieuwe digitale ontwikkelingen wat razend snel gaat.

Cor heeft al Picasa 3.9 geinstaleerd en ik weet niet of Picasa 3.8 of lager nog wel beschikbaar is om te downloaden.
Maar nogmaals , mij lukt het nu wel met Picasa 3.9 mits de foto gewoon niet groter is dan 1024 pixels.
@Cor
Ik hoop dat het je nog wel lukt ! Lees alles nog eens goed door wat George en ik geschreven hebben.
Ik wist het eerst ook niet tot dat George mij de vereisende info gaf.
nogmaals succes Cor , en George nogmaals bedankt voor de info.
mvg
Paul
george013 schreef:
Cor,
@George
Waar kan je dat zien in Cor's foto.
Als ik op "meer info" klik zie ik in jeffry
685 × 1,024 staan
Cor,
@George
685 × 1,024 staan
- jan
- Bestuurslid
- Foto's bewerken toestaan: Nee
- Contacteer:
Wil ook eens kijken hoe het gaat vanuit Picasa 3.9. En blijkbaar gaat het goed. Alle exif gegevens staan erin wanneer je op de foto klikt.
(overigens een optreden van de groep Djumbo waar ik vorige week was met de dochters (voor de fotograferende vaders ook leuk
)

(overigens een optreden van de groep Djumbo waar ik vorige week was met de dochters (voor de fotograferende vaders ook leuk

Jan
I got a Nikon camera. I love to take a photograph. (Simon & Garfunkel)
Zoals al meerdere malen vermeld, Jeffrey kent die belemmering van 1024 niet. In de adresbalk de s-code veranderen en je hebt de exif van de originele foto.polleke666 schreef:george013 schreef:
Cor,
@George
685 × 1,024 staan
George
Dat is allemaal wel leuk gezegd , voor jouw is het misschien allemaal zo logisch als de zon die opkomt maar ik wil weten hoe je dat dan doet.george013 schreef:Zoals al meerdere malen vermeld, Jeffrey kent die belemmering van 1024 niet. In de adresbalk de s-code veranderen en je hebt de exif van de originele foto.polleke666 schreef:george013 schreef:
Cor,
@George
685 × 1,024 staan
George
Verander je de s-code dan in s-2400 of s-1600 of s-2700 of s-0000
Ik neem aan dat de "s" ook voor "size" staat.
Ik heb een aantal foto's op NCN gezet waarvan de exif-balk niet te zien was en de "meer info" in jeffry weinig inhield.
En dat waren foto's groter dan 1024 pixels.
Dus ik wil weten wat je aan die s-code sleutelt zodat je dat in jeffry die inforrmatie wél ziet.
Ik wil weten wat je veranderd hebt aan die s-code zodat je te weten bent gekomen dat Cor's foto 1,235 × 2,048 is.
- jan
- Bestuurslid
- Foto's bewerken toestaan: Nee
- Contacteer:
Polleke,polleke666 schreef:Dus ik wil weten wat je aan die s-code sleutelt zodat je dat in jeffry die inforrmatie wél ziet.
Ik wil weten wat je veranderd hebt aan die s-code zodat je te weten bent gekomen dat Cor's foto 1,235 × 2,048 is.
Wanneer ik enkel foto's bekijk dan mis ik de volgende basisregel:
Het is belangrijk dat je de foto’s al in het juiste formaat in de Picasa album plaatst. De grootste zijde moet je verkleinen naar 800 (s800 code)of 1024 (s1024 code).
Ik weet niet in hoeverre de reeds geplaatste foto's nog exif gegevens in zich hebben?
Zoals je enkele posities hieronder kunt zien heb ik ook een foto geplaatst direct vanuit Picasa 3.9 en deze regel in acht genomen en dan is er dus geen probleem. Alles staat erin.
Jan