Bericht
door PvGessel » zo sep 30 2012 9:42 pm
Het onderwerp dat ik gekozen heb om dit draadje mee te openen is: D7000 terug naar Beverwijk? met de nadruk op het vraagteken geeft al aan dat ik bang was dat de body niet goed door NSP zou zijn gerepareerd vanwege de kwaliteit van de foto's en deze eventueel terug zou moeten naar NSP te Beverwijk. Ik heb in het begin misschien best wel fel uitgehaald alszijnde dat NSP hun werk niet goed zou doen. Dat kan natuurlijk altijd gebeuren maar ik mag toch aannemen dat als iets is gerepareerd wat zij zeggen zelf geconstateerd te hebben, (body krom?) hopelijk ook getest, dat het dan ook goed is. Ik heb de body alleen aangemeld om het stukje plastic weg te halen en niet omdat ikzelf de indruk had dat de body krom zou zijn.
Blijkbaar heb ik daar te hoge verwachtingen van gehad en is mijn reactie, boosheid, teleurgesteldheid misschien ten dele terecht of onterecht geweest. Jullie hebben mij op geheel eigenwijze benadrukt om eens te kijken of het allemaal wel aan de body ligt of dat ik aan mijn fotografische kunde moet gaan twijfelen. Nou ik ben geen beroepsfotograaf en denk ook zeker niet de wijsheid in pacht te hebben.
Ik overweeg om na al mijn gefaalde technische testen het spul aan te bieden bij Chipclean om te kijken of ze daar er wat mee kunnen. Oke dan kost het mij een paar centen maar dan weet ik in elk geval zeker waar de schoen wringt. Mocht het zo zijn dat de body dan idd krom is of wat dan ook, ik in elk geval iets in mijn handen heb om daarmee dan naar NSP te gaan. Nu weet ik uit betrouwbare bronnen dat NSP daar niet zitten te springen op dit soort onderzoeken en zij dat soort rapporten wel eens naast zich neer willen leggen maar toch wil ik het overwegen om naar chipclean te gaan voor de calibratie van een aantal objectieven.
Ik ga niet meer zelf testen op het fotograferen na dan, en laat het verder aan de experts over.
Wat Rolandphoto schreef klopt idd. Ook daar wil ik van de experts een antwoord op. Misschien is er wel iets mis met de elctronica?
U allen bedankt voor de wijze woorden, uw raad, advies en tips. Ik ben weer wat wijzer geworden en ga uw tips zeker in de praktijk brengen. Voorlopig laat ik het hier even rusten en kom ik er zeker op terug om u de bevindingen van wie dan ook mede te delen, ook als blijkt dat het allemaal aan mijzelf is te verwijten.
M.v.g Peter.
D750 met wat Sigma ART glas.