Wat was ookal weer het gezegde van de pot en de ketel...

Groeten, GIjs
Voor mij ook niet. En ook ik heb een stevige camera nodig vanwege mijn werk (archeologie, monumentenzorg). Ik heb de D600 te licht bevonden ten opzichte van de D800. Waarom dan geen D4 (die ik qua pixelcount prima had gevonden). Tja, dat liet het budget niet toe.Meer pixels is niet altijd zaligmakend voor mij, een grote body wel. Ik sta nog wel eens met de camera's aan de kant van de weg of in het veld met een 200/2 of 400/2.8 en dan wil ik gewoon echt een stevige en grote body hebben.
Patrick schreef:Is de D800 niet gewoon overal beter in? Alleen de body van de D3x is nog mooier. Maar dat lijkt me voor jouw soort fotografie geen probleem.
Soms heb ik de grip op de D800E zitten (veel meer accu tijd) en uiteraard 'meer' om vast te houden.bjornc schreef:Ik heb helaas nooit een D3* mogen vasthouden, maar vandaag wel de D800.
Qua ergonomie erg fijn, met de afschuinde 'schouders' van de body.
Wat ik wel miste was een grip. Dit probleem is met een D3* natuurlijk niet aanwezig.
Ik heb grote handen, en nog genoeg in de mouwen... ik mis hem altijd. (snap niet hoe ik al die tijd zonder heb gekund)CaptainHook schreef:[Soms heb ik de grip op de D800E zitten (veel meer accu tijd) en uiteraard 'meer' om vast te houden.
Maar vaak ook niet. Want dan is het prettiger om 'minder' vast te houden.![]()
En die keuze heb je wel bij de D800(E) en niet bij de D3*.
Niet. Heb even wat andere dingen aan het hoofd die me van de straat houden.wopper schreef:Topic is best wel al lang geworden, ben eens benieuwd waar Gobert voor gaat kiezen, of gekozen heeft........
Onze lieve heer heeft alle antwoorden.alfredo schreef:Die besluiteloosheid, om moe van te worden...Vraag het aan je moeder of anders aan je vrouw. Kortom: neem nou gewoon zelf de beslissing!