24 Hrs Dubai 2013.(Update 4)

Plaats hier foto's (gemaakt met een Nikon camera) die je graag wilt laten zien. Het gaat hier om de inhoud van de foto's, en niet zozeer om de technische kwaliteiten.
Arthur Wolff
Forumlid
Forumlid
Foto's bewerken toestaan: Nee
Contacteer:

Re: 24 Hrs Dubai 2013.(Update 2)

Bericht door Arthur Wolff » vr jan 11 2013 9:11 pm

Leuk reportage, wel handig dat je voor jezelf een soort van draaiboek hebt gemaakt. (voordeel als je er al eerder bent geweest)
Gr.
Arthur

Nikon D7100 met MB-D15 Grip
Nikkor AFS 17-55 f2.8 Sigma 70-200 F2.8 VII
Speedlights SB-400, 600 en 700
Ik ben ook te volgen op: Wolff-fotografie Twitter Instagram 500px

JaapV
Clublid
Clublid
Ervaringsniveau: ***
Contacteer:

Bericht door JaapV » za jan 12 2013 1:34 am

Ik ben niet echt een circuit-fan, maar wel degelijk een fan van jouw werk!
Schitterend hoe foto 12 - die op zich al een geweldige sfeer uitademt - later vanaf ongeveer dezelfde positie uitmondt in foto 18.
Ik word nu toch gedwongen om mijn geringe belangstelling voor deze sport aanzienlijk op te gaan schroeven... 8)
Groet, Jaap

Avatar gescand van de cover van mijn eerste boek over fotografie: Ollie B. Bommel's fotoboek - 1952
Galaxy S9+, D800, Nikkor glas, diverse gadgets * flickr fotootjes

Replay
Forumlid
Forumlid
Ervaringsniveau: ****
Contacteer:

Bericht door Replay » za jan 12 2013 8:58 am

Zaterdagavond/nacht

Zoals gezegd verblijf ik in de avond graag in de pitstraat. Overal zijn de koks van de teams iets lekkers aan het bereiden. Het duurt da nook niet lang of ik wordt daarvoor bij een team uitgenodigd om aan te schuiven.
Dan is er ineens paniek in de pitstraat. Op het rechte stuk voor de hoofdtribune zijn twee Ferrari’s en een Sirocco met elkaar in aanraking gekomen. De klap was hard… mega hard.
Diverse onderdelen liggen over de baan verspreid en er volgt een code 60. Het duurt vrij lang voordat de onderdelen opgeruimd zijn en daar kan ik mooi even gebruik van maken.

22.
Afbeelding

Je kan alleen bij code 60 op het rechte stuk fotograferen omdat de snelheid anders veel te hoog is.
Het zou niet het enige ongeval zijn in de nacht. De neutralisaties volgen elkaar op. Weer zie ik de oranje lampen knipperen en dat betekend dat er weer iets op de baan is gebeurd. Ditmaal komen zee en Viper binnen brengen achterop een vrachtwagen. Ik ken de eigenaar van die auto en vraag wat er gebeurt is. Het blijkt dat de auto ineens uitbrak en de rijder geen schijn van kans had. Jammer van die mooie Viper.
Tijdens zo’n code 60 komen veel teams binnen om gebruik te maken van de extra tijd, je verlies in ieder geval geen ronde door je pitstop. Ik heb ineens niet veel klanten met rijdbare auto’s meer over. Er blijkt nog een auto langs de baan te staan en ik heb nog maar 5 auto’s over van de 9,waarmee ik begon.
Na een lange tijd in de pitstraat te zijn geweest, en alle resterende auto’s weer op de baan, is het tijd om een beetje te relaxen. Lang zal dit echter niet duren. De rijder waarvan ik juist nog een foto heb gemaakt bij het instappen laat weten dat er vuur in de auto is ontstaan.
Hij heeft de auto ergens langs de kant gezet,dichtbij een baanpost. Dan is ineens de radioverbinding met de coureur weg en het team weet niet waar de auto staat.
Dan bied de huurauto uitkomst. Het team gaat op zoek naar de verdwenen BMW Z3 en ziet dat de rijder de auto zelf aan het blussen is. Normaal doen de marshalls dat maar hier werkt dat schijnbaar net iets anders. Er was een gat in het motorblok geslagen en daarbij is er olie op de hete onderdelen gekomen. Ja, dat is geen geode combinatie maar dat houd wel in dat ik nog maar 4 auto’s te doen heb.

23.
Afbeelding

Althans, dat hoop ik. Na 50 minuten na de start van de race is er bij een andere BMW ook al een motor geploft.
Die auto is toen nog wel binnengebracht maar de schade was enorm. Toch weten de monteurs van twee motorblokken één goede lopende te maken. Dat kost echter wel tijd, veel tijd. Om 5:45uur deze morgen is de auto weer uit de pitbox weggereden en rijdt nu nog steeds. De achterstand is inmiddels wel al ruim 13 uur. Maarja, de rijders willen rijden en kunnen dat nu. Hulde aan het team, zeg ik.
Dan komt de zon op. Heerlijk want het was best fris vannacht. Even ga ik langs de baa nom te kijken of ik iets met de opkomende zonk an maar de hoge gebouwen belemmeren dat een beetje.

24.
Afbeelding

De temperatuur is inmiddels al weer gestegen naar plm.28 graden en het opwarmen in de zon maakt me nu wel wat slaperig. Ik wandel op mijn gemak, de snelheid is er inmiddels wel aardig uit, nog een rondje door de pitstraat om bij enkele teams te kijken en overall scharrel ik een drankje en een hapje.
Op het moment dat ik dit aan het schrijven ben krijgen we van de perschef te horen dat de luch klaarstaat. Daar ga ik nu ook gebruik van maken en kan ik met een volle maag de middag in. Met nog iets meer dan twee uur te gaan, gaan drie van mijn klanten aan de leiding in hun klasse. Eentje zelfs met meer dan 70 ronden voorsprong op de nummer twee.

Vannacht vlieg ik weer terug en zal proberen het slot van de race ook te laten weten aan jullie.

Groeten Roel.
Wordt vervolgd….

Kroontje

Re: 24 Hrs Dubai 2013.(Update 4)

Bericht door Kroontje » za jan 12 2013 11:29 am

Geweldig om te lezen ;) Wanneer komt het boek uit :-)

Kroontje

Replay
Forumlid
Forumlid
Contacteer:

Bericht door Replay » za jan 12 2013 1:37 pm

Zaterdag 12 januari

Het is voorbij. De race zit er op. Ik ben helemaal op. Vanaf de lunch heb ik eigenlijk niet veel meer gedaan. Ik kreeg het,na dagen in de zon sjouwen met mijn spullen over een ondergrond bezaait met keien, niet meer opgebracht om nog eenmaal als een dolle te fotograferen. Het laatste uur heb ik me te rusten gelegd in het gras met de geluiden van de racende auto's op de achtergrond. Dat klonk voor mij als een slaapliedje en ik had moeite om mijn ogen open te houden. Ik mocht niet in slaap vallen omdat er kapers op de kust waren.
De finish fotograferen is in Dubai altijd een heel gedoe. Er is werkelijk helemaal nergens ruimte om de vlag met de winnende auto vast te leggen. Allemaal hoge hekken en nergens een gat waardoor je de lens kan steken, een drama. Alleen de officiele fotograaf van de 24 hrs dubai mag op het plateau staan met uitzicht op de finishvlag. Maar ik laat mij niet zomaar wegslaan.
Ik had een mogelijkheid gezien om toch een foto van de finish te kunnen maken. Door een klein hekje waar de spijlen net ver genoeg uit elkaar stonden om tussendoor te schieten. het enige nadeel was dat het hek wel ver van de finish af lag.
Mijn laatste foto van dit prachtige evenement is de finish van de winnende Mercedes Benz SLS AMG. Door de grote afstand moet ik aardig croppen(sorry) maar ik en mijn collega zijn dan wel de enige die de finish vanaf deze zijde hebben.

Finish:
Afbeelding

Vannacht vertrekt het vliegtuig alweer naar huis. Het zullen nog een paar zware uurtjes worden. Bedankt voor het volgen en tot in Nederland :wink:

Groeten Roel.

Schoonderbeek
Forumlid
Forumlid

Bericht door Schoonderbeek » za jan 12 2013 2:57 pm

Een hele mooie serie Roel,
Ik heb ook een stuk live gevolgd op Motors TV, die zonden dat live uit, ook de crash op het rechte stuk.
Wat een bende krijg je daar van :-). Ik neem aan dat je vanuit Dubai met de A380 naar huis ben gevlogen ?
Ik heb me vermaakt met jou foto's. Dank je.
Nikon D90 18-105mm, 70-300mm, Sigma 105mm macro, Nikkor AF-S 50mm 1.8 en wat geluk

Bak
Clublid
Clublid

Bericht door Bak » za jan 12 2013 3:02 pm

Dat was genieten. Dank daarvoor!

Replay
Forumlid
Forumlid
Contacteer:

Bericht door Replay » za jan 12 2013 3:12 pm

Ik ben nu nog in Dubai. Eerst nog even ergens eten en dan over een paar uur naar het vliegveld. Helaas niet met de Airbus 380. Die is van de Emirates en ik vlieg altijd met KLM naar Dubai. Zou ik toch eens een keer moeten doen. Wellicht volgend jaar voor 24hrs Dubai 2014,want dat staat nu alweer vast :wink:

Groeten Roel.

Thor
Forumlid
Forumlid
Contacteer:

Bericht door Thor » ma jan 21 2013 3:48 pm

Prachtig verhaal, en ditto foto's!
met de groeten uit Lelystad
Nikon D300s Nikkor 16-85 / 18-200 / 70-300 Samyang 85:1.4 Nikon SB600 D70/D60/P600/S3500 & FZ1000

Kroontje

Bericht door Kroontje » ma jan 21 2013 8:56 pm

Nog een keer alles door genomen ;)

Roel bedankt voor het verhaal en de mooie foto's.

Groet Kroontje

Wiljo
Forumlid
Forumlid
Contacteer:

Bericht door Wiljo » ma jan 21 2013 9:11 pm

Prachtserie en mooi om je verhalen bij de foto's te lezen. Erg gaaf dat je dat hier deelt.
http://www.flickr.com/wjvanessen" onclick="window.open(this.href);return false; | http://www.linkedin.com/in/wiljovanessen" onclick="window.open(this.href);return false; | http://www.twitter.com/wiljovanessen" onclick="window.open(this.href);return false; | http://www.bredenoord.nl" onclick="window.open(this.href);return false;

Replay
Forumlid
Forumlid
Contacteer:

Bericht door Replay » ma jan 21 2013 9:39 pm

Sorry voor het niet meer reageren, ik had iets teveel foto's gemaakt en het uitzoeken voor klanten kostte veel tijd en er komen altijd nog "heb je ook iets van ons' binnen.
Normaal laat we iets zien wanneer we terug zijn en alle foto's hebben uitgezocht. Het leek mij wel een leuk idee om deze keer tijdens mijn evenement jullie op de hoogte te houden, zeg maar 'real time'.
Ik had me er eigenlijk een beetje op verkeken. Het lijkt eenvoudiger dan dat het is. Overdag ben ik druk bezig geweest en in de avond in het appartement moest ik even de dag terugspoelen om er een klein verhaaltje van te maken. Daarbij ook een beetje de juiste foto's bij plaatsen. Dat kostte me meer tijd dan ik aanvankelijk gedacht had. Ik wilde ook de juiste foto's uitzoeken voor 2 klanten die op de laatste dag een cd zouden krijgen. De rest waren NL deelnemers en die kwamen wel in de week na het evenement. Tijdens zo'n evenement zijn er ook altijd klanten die meteen enkele foto's willen hebben, na elke training of kwalificatie. Zelfs tijdens de wedstrijd willen ze al een paar kleine afbeeldingen hebben om via alle social media te delen om sponsors,relaties en vrienden en familie op de hoogte te houden van hun verrichtingen. Dat kost allemaal extra tijd maar iedereen was tevreden,daar gaat het om.
Het waren een paar drukke dagen maar met een zonnetje en 28 graden is dat helemaal niet vervelend.
Eenmaal terug in NL moest ik mijn t-shirt verruilen voor een dikke jas. Eigenlijk wilde ik al meteen terug het vliegtuig in maar dat bewaar ik voor volgend jaar.
Ik heb nog wel een paar leuke uitstapjes dit seizoen b.v. de Slovakia Ring in Slowakije. Dat is een nieuw circuit voor mij en kijk er ook erg naar uit. De rest is 'business as usual'.
Een heel seizoen Supercar Challenge, 24hrs Le Mans, 24hrs Spa, Worldcup Stockcar F1. Tussendoor waarschijnlijk nog NK Autocross en karting. Mijn agenda zit al aardig vol tot eind oktober.

Thanks for watching,
Roel Louwers.

JaapV
Clublid
Clublid
Contacteer:

Bericht door JaapV » ma jan 21 2013 11:49 pm

Replay schreef:(...)
Dat kostte me meer tijd dan ik aanvankelijk gedacht had.
Daar had ik al zo'n vermoeden van: zo'n drukke dag ff gauw sorteren en selecteren kost veel meer tijd dan je dan eigenlijk beschikbaar hebt.
(...)
Mijn agenda zit al aardig vol tot eind oktober.
Ben benieuwd!
Groet, Jaap

Avatar gescand van de cover van mijn eerste boek over fotografie: Ollie B. Bommel's fotoboek - 1952
Galaxy S9+, D800, Nikkor glas, diverse gadgets * flickr fotootjes

wopper
Clublid
Clublid
Contacteer:

Bericht door wopper » di jan 22 2013 6:10 am

Roel, de Worldcup stockcar F1 waar wordt die verreden ??
Gr.Wim

Yesterday is History, Tomorrow a Mystery, Today is a Gift

Bouwmachineweb.com

Replay
Forumlid
Forumlid
Contacteer:

Bericht door Replay » di jan 22 2013 6:29 pm

wopper schreef:Roel, de Worldcup stockcar F1 waar wordt die verreden ??
Normaal is dat in augustus op de Raceway Venray maar ik zie nu nog niets op de kalender staan.

Plaats reactie

Terug naar “Foto presentaties”