D7100 al te koop
- Hans Braakhuis
- Forumlid
- Foto's bewerken toestaan: Nee
- Contacteer:
Re: D7100 al te koop
de Nederlandse handleiding:
http://download3.nikonimglib.com/archiv ... l%2902.pdf" onclick="window.open(this.href);return false;
http://download3.nikonimglib.com/archiv ... l%2902.pdf" onclick="window.open(this.href);return false;
- jan
- Bestuurslid
- Ervaringsniveau: ****
- Contacteer:
D7100 al te koop
Zie net een berichtje van Cameranu.nl voorbij komen dat hij daar nu vanuit voorraad leverbaar is.
Jan
I got a Nikon camera. I love to take a photograph. (Simon & Garfunkel)
- Rob Smit
- Forumlid
- Ervaringsniveau: *****
- Contacteer:
Kamera Express heeft hem ook al liggen.
- JvdKooij
- Forumlid
- Ervaringsniveau: *
- Foto's bewerken toestaan: Ja
- Contacteer:
Grappig, als je de body plus 18-105 besteld, betaal je 200 euro voor de lens, als je de lens los besteld, kost die 189 eurojan schreef:Zie net een berichtje van Cameranu.nl voorbij komen dat hij daar nu vanuit voorraad leverbaar is.

Groetjes,
Jaap
Jaap
-
- Forumlid
- Ervaringsniveau: **
- Contacteer:
jvdk schreef:Grappig, als je de body plus 18-105 besteld, betaal je 200 euro voor de lens, als je de lens los besteld, kost die 189 eurojan schreef:Zie net een berichtje van Cameranu.nl voorbij komen dat hij daar nu vanuit voorraad leverbaar is.
Ja, maar dan moet er een grotere doos omheen

Mijn foto-site
Helaas, geen Nikon-spul meer.
Zend PM als je mijn foto wil bewerken, zodat ik er iets van kan leren
Helaas, geen Nikon-spul meer.
Zend PM als je mijn foto wil bewerken, zodat ik er iets van kan leren
-
- Forumlid
- Contacteer:
IK wacht nog wel even op een D400
Voorlopig doet de D300 het nog prima.
Vind de de 7100 niet echt solide overkomen plus nog eens die kleine sd kaartjes er in. Zit je niet op te wachten als je in de vrieskou die rot dingetjes moet wisselen
Verder wil ik toch een buffer voor minimaal 15 nefs
Voorlopig doet de D300 het nog prima.
Vind de de 7100 niet echt solide overkomen plus nog eens die kleine sd kaartjes er in. Zit je niet op te wachten als je in de vrieskou die rot dingetjes moet wisselen
Verder wil ik toch een buffer voor minimaal 15 nefs
Laatst gewijzigd door Tom van Hell op vr mar 15 2013 1:23 pm, 2 keer totaal gewijzigd.
Koop je die AF S 18-105mm objectief tweedehands, ben je nog goedkoper uit, vaak zit er dan ook nog een filter op.EdwinKort schreef:jvdk schreef:Grappig, als je de body plus 18-105 besteld, betaal je 200 euro voor de lens, als je de lens los besteld, kost die 189 eurojan schreef:Zie net een berichtje van Cameranu.nl voorbij komen dat hij daar nu vanuit voorraad leverbaar is.
Ja, maar dan moet er een grotere doos omheenMaar wel goed om op dat soort dingen te letten.
- jan
- Bestuurslid
- Contacteer:
Daarom kun je er ook 2 plaatsenTom van Hell schreef:.......plus nog eens die kleine sd kaartjes er in. Zit je niet op te wachten als je in de vrieskou die rot dingetjes moet wisselen

Jan
-
- Forumlid
- Contacteer:
Het is vooral de bediening en de buffer die natuurfotografen tegenvalt met een d7100 zo wil je heel snel kunnen schakelen van dynamisch af naar gewoon af
Vind het er allemaal wat fragiel uitzien
Verder lijkt het er op dat mijn afstandsbediening die op de D700 en D300 past hier niet meer op kan maar dat is me niet duidelijk.
Ik ben nog steeds dik tevreden met de D300. Kan nog wel even zonder die extra iso's en pixels
Vind het er allemaal wat fragiel uitzien
Verder lijkt het er op dat mijn afstandsbediening die op de D700 en D300 past hier niet meer op kan maar dat is me niet duidelijk.
Ik ben nog steeds dik tevreden met de D300. Kan nog wel even zonder die extra iso's en pixels
Hallo,jan schreef:Daarom kun je er ook 2 plaatsenTom van Hell schreef:.......plus nog eens die kleine sd kaartjes er in. Zit je niet op te wachten als je in de vrieskou die rot dingetjes moet wisselen![]()
Wisselen van die SD kaartjes lig dus wel aan je eigen.,
Koop je er eentje van 32 GB of 64 GB dan moet je dus wel heel wat foto's schieten.
Ja, of je ben als een mitrailleur aan het schieten, dan is die SD kaartjes ook zo vol.
-
- Forumlid
Ik ben benieuwd of we met de ok knop nu wel ineens naar 100% zoom kunnen. Er is een extra functie 'hoge zoom' bijgekomen. Dat zou wel eens de goede kunnen zijn.
Ook is de knoppenrij links wat veranderd tov de D600. Er zijn wat functionaliteiten verplaatst en nu zit retoucheren bv op de onderste knop links.
Het LCD scherm heeft een hogere resolutie dan die van de D600, terwijl de afmetingen gelijk zijn. De camera is goed 6 mm smaller, 7 mm lager en 6 mm minder dik. Ik ben met name benieuwd of mijn vingertoppen rechts nog wel voldoende ruimte hebben tussen lens en grip. De d600 is al vrij krap.
Ook is de knoppenrij links wat veranderd tov de D600. Er zijn wat functionaliteiten verplaatst en nu zit retoucheren bv op de onderste knop links.
Het LCD scherm heeft een hogere resolutie dan die van de D600, terwijl de afmetingen gelijk zijn. De camera is goed 6 mm smaller, 7 mm lager en 6 mm minder dik. Ik ben met name benieuwd of mijn vingertoppen rechts nog wel voldoende ruimte hebben tussen lens en grip. De d600 is al vrij krap.
Het scherm heeft exact dezelfde resolutie als de D600 alleen heeft de D7100 voor elke pixel 4 subpixels (R G B en een extra Witte) en de D600 gewoon de normale 3 subpixel RGB indeling.
Dit zou de helderheid van het scherm moeten verbeteren maar of het ook echt veel beter is moet nog maar blijken.
Dit zou de helderheid van het scherm moeten verbeteren maar of het ook echt veel beter is moet nog maar blijken.
-
- Forumlid
Bedankt voor de tip. Ik heb er direct een opgehaald. Er lag nog een aardige stapel.Rob Smit schreef:Kamera Express heeft hem ook al liggen.
- MauritsD
- Clublid
Ja dat is 1 van de dingen die bij de D7100 weer terug is gekomen!lock schreef:Ik ben benieuwd of we met de ok knop nu wel ineens naar 100% zoom kunnen. Er is een extra functie 'hoge zoom' bijgekomen. Dat zou wel eens de goede kunnen zijn.
Het lijkt een kleinigheid, maar mis het op de D7000 heel erg.
"Er zij licht; en er was licht." (Genesis 1:3)
Nikon heeft daar mooi op ingespeeld !
Nikon heeft daar mooi op ingespeeld !