Zuiderzee museum Enkhuizen 13-04-2013

Sectie om draadjes in te plaatsen voor foto's die gemaakt zijn tijdens NCN uitjes, forum-wandelingen, etc.
gvdnberg
Clublid
Clublid
Foto's bewerken toestaan: Ja
Contacteer:

Re: Zuiderzee museum Enkhuizen 13-04-2013

Bericht door gvdnberg » za apr 20 2013 7:40 am

Ik ben het met Robin eens, Patrick. De toon van foto 2 komt zeer authentiek over en past prima bij de inhoud van de afbeeldingen. Het echte zwart-wit zoals 3 of 7 vind ik minder mooi voor deze opnames. Hoe heb je deze omzetting gedaan?
Met vriendelijke groet,

Gert van den Berg,
Nikon Z-gebruiker en nog een paar F-vatting (micro-)objectieven. Al mijn foto's zijn gehost op Flickr

Kroontje

Bericht door Kroontje » za apr 20 2013 9:35 am

Even weer een update gekeken.
Ik zou dan zelf denk ik kiezen voor de hele serie in de stijl van foto twee.
Ben het met Patrick eens. Vind foto bw2 een mooie plaat, maar ook de kleur omzetting.
Foto bw1 mag er tussenuit gehaald worden, omdat het manneke een plastic body warmer aan heeft ;)

Groet Kroontje

Riemke
Clublid
Clublid
Contacteer:

Bericht door Riemke » za apr 20 2013 10:01 am

Foto 2 en 9 passen m.i. het beste bij de sfeer van het Zuiderzeemuseum. Volgens mij is de omzetting gedaan met Yellowed 1, een van de filters die in Nik Silver Efex Pro 2 zit.
The single most important component of a camera is the twelve inches behind it.

Patrick
Clublid
Clublid
Ervaringsniveau: *****
Contacteer:

Bericht door Patrick » za apr 20 2013 11:41 am

gvdnberg schreef:Ik ben het met Robin eens, Patrick. De toon van foto 2 komt zeer authentiek over en past prima bij de inhoud van de afbeeldingen. Het echte zwart-wit zoals 3 of 7 vind ik minder mooi voor deze opnames. Hoe heb je deze omzetting gedaan?
???

De kleuren van foto 2 zijn juist mijn voorkeur... :wink:

Ze zijn allemaal gedaan met Nik Silver Efex. Er zijn er geen twee hetzelfde bewerkt. Ik begin met het zoeken naar een redelijk passende standaard voorkeur en ga dan op zoek naar het beeld wat ik zoek. Geen van alle zijn een pure standaard instelling. Meestal doe ik eerst een eventueel kleurfilter. Dan komen de schuifjes bovenin. Dan het afmaken door de kleurtoon te kiezen en eventueel wat vignettering en een randje.

Wellicht probeer ik nog een consistente serie te maken aan de hand van foto bw2. Dat lijkt mij mooi passend. En kan ook prima, want ik ben nog niet door mijn foto's heen...
Patrick | Instagram | Flickr | Nikon Z8 + Zf + D700 plus best veel glaswerk, een Fujifilm X-T3 met wat objectieven en een Leica Q3 point-and-shoot

Patrick
Clublid
Clublid
Contacteer:

Bericht door Patrick » za apr 20 2013 11:42 am

Riemke schreef:Foto 2 en 9 passen m.i. het beste bij de sfeer van het Zuiderzeemuseum. Volgens mij is de omzetting gedaan met Yellowed 1, een van de filters die in Nik Silver Efex Pro 2 zit.
Dat zou zomaar kunnen. Maar niet 100%, maar alleen als basis. Zie mijn reactie hierboven.
Patrick | Instagram | Flickr | Nikon Z8 + Zf + D700 plus best veel glaswerk, een Fujifilm X-T3 met wat objectieven en een Leica Q3 point-and-shoot

Thor
Forumlid
Forumlid
Ervaringsniveau: ****
Foto's bewerken toestaan: Nee
Contacteer:

Bericht door Thor » ma apr 22 2013 1:50 pm

Knappe serie, en bewerkingen, Patrick. Voor mij geld ook de #2 als voorbeeld voor de rest. Maar allemaal het zelfde, weet ik ook niet. Variatie houdt het spannender, met ups & downs, dat wel ;~)
met de groeten uit Lelystad
Nikon D300s Nikkor 16-85 / 18-200 / 70-300 Samyang 85:1.4 Nikon SB600 D70/D60/P600/S3500 & FZ1000

Robin
Forumlid
Forumlid

Bericht door Robin » za apr 27 2013 9:33 pm

Niet veel beelden van deze dag complete rol naar de kl**** maar dat mag de pret van het scannen niet drukken...

Hierbij mijn eerste beeld van een oprolbare sensor :wink:
Alleen verscherpt en de hooglichten in het raam getemperd.

Afbeelding
Laatst gewijzigd door Robin op wo mei 01 2013 10:11 pm, 1 keer totaal gewijzigd.
Greetz... Robin

It's nice to be important, but it's more important to be nice.

Patrick
Clublid
Clublid
Contacteer:

Bericht door Patrick » za apr 27 2013 9:47 pm

Nette plaat hoor! Probleem van die film was dat je camera net te snel openging net voor we het museum uit liepen?

Ik ben bijna klaar met een serie die allemaal op dezelfde manier bewerkt zijn. Met kleine aanpassingen in contrast en helderheidscorrectie, maar dat is logisch.

Robin
Forumlid
Forumlid

Bericht door Robin » za apr 27 2013 10:06 pm

Patrick schreef:Nette plaat hoor! Probleem van die film was dat je camera net te snel openging net voor we het museum uit liepen?

Ik ben bijna klaar met een serie die allemaal op dezelfde manier bewerkt zijn. Met kleine aanpassingen in contrast en helderheidscorrectie, maar dat is logisch.
Ja die film Patrick :( had met die film 80% met mijn nieuwe 50mm geschoten. Twijfel nu of dit beeld wel deze dag geschoten is. Ach wat maakt het uit :) na 2 zaterdagen zie je nog niet alles.

Wat ik gaaf vind aan dit beeld is de belichting goed gelukt is waardoor de scan zoveel detail bevat in de donkere partijen.

Ben benieuwd naar jou serie. Mijn andere beelden volgen nog.
Greetz... Robin

It's nice to be important, but it's more important to be nice.

Flandria

Bericht door Flandria » do mei 30 2013 12:09 pm

chip54 schreef:De Brandaris.
1.
Afbeelding

Je bedoelt: Drommedaris, Cees.
Die andere is op Terschelling.

Cees
Forumlid
Forumlid