D3 (en D300) ervaringen

Discussies over fotografie met de D1, D2, D3, D4, D5 en D6
GdP

Bericht door GdP » do okt 04 2007 10:52 pm

alfredo schreef:
GdP schreef:Vanmorgen de D3 in mijn handen gehad bij K.E. Wat een prachtige camera! :roll:
Met een hele mooie heldere zoeker! Gewoon definitief verkocht.

Staat er één bij, ik denk waar ken ik die van? Op weg naar huis wist ik het. Die had ik ook al eens een keer eerder gezien in Beverwijk. Lag er ook nog een prachtige Nikon F6 op tafel en daarvan wist hij te vertellen dat die helemaal uit de tijd was. :shock: Dat noemen ze nu nog eens iemand op zijn ziel trappen. :evil: UIT DE TIJD! :shock: Ik denk nu moet het toch niet gekker worden. :twisted: Uit de tijd! :(

Ik denk nu ja hij weet gewoon niet beter. :roll:

Maar nadat ik wist waar ik hem van kende begreep ik zijn opmerking. Heb je ooit wel eens gehoord dat een Nikon F6 stuk is? Ik niet! En dat is voor hem natuurlijk wel heel erg vervelend, want daar valt voor hen niets aan te verdienen.

Maar weer terugkomend op de Nikon D3 ik denk niet dat ik tot de eerste kopers zal gaan behoren, want ik heb hem toch pas volgend jaar in juni nodig als we weer op vakantie gaan. Maar hij wordt het wel!

Gerrit
Ik fotografeer met de D2h...qua body bijna gelijk en ook een heerlijke camera...maar die is uit 2003... ik spaar me suf voor die d3....kan ook niet wachten!!
Het komt misschien ook wel dat hij heel veel lijkt op mijn Nikon F6. Alleen de ene LCD-schermpje aan de achterkant is wat groter. :)

Met vr. gr.,

Gerrit

a90
Forumlid
Forumlid
Foto's bewerken toestaan: Nee

Bericht door a90 » do okt 04 2007 10:55 pm

Gerrit, hadden ze ook al iets van de nieuwe objectieven liggen ?? de 14-24 of de 24-70 ?? Ik ben wel benieuwd hoe die presteren en in de praktijk zijn. Op de plaatjes zien ze er wat groot en lang uit vind ik
D50 met 18-55 in een Vanguard tasje en nog wat Nikon spul

A wiser fellow than myself once said "Sometimes you eat the bar and sometimes the bar, well, he eats you"

GdP

Bericht door GdP » do okt 04 2007 11:02 pm

a90 schreef:Gerrit, hadden ze ook al iets van de nieuwe objectieven liggen ?? de 14-24 of de 24-70 ?? Ik ben wel benieuwd hoe die presteren en in de praktijk zijn. Op de plaatjes zien ze er wat groot en lang uit vind ik
Die twee waren er niet! :(

Wel de 17-35mm F/2.8 AF-S. Al dit soort oudere lenzen zou geen enkel probleem geven. Die kunnen zonder meer weer gebruikt worden.

Met vr. gr.,

Gerrit

Braakhuis

Bericht door Braakhuis » zo okt 28 2007 8:00 am

Houd het eveb on topic

BVD

Braakhuis

a90
Forumlid
Forumlid

Bericht door a90 » zo okt 28 2007 9:54 am

? 24 dagen geen reactie en dan moeten we plotseling on-topic :) Meldt zelf eens wat dan ;)
D50 met 18-55 in een Vanguard tasje en nog wat Nikon spul

A wiser fellow than myself once said "Sometimes you eat the bar and sometimes the bar, well, he eats you"

Brenzef
Forumlid
Forumlid
Ervaringsniveau: *

Bericht door Brenzef » zo okt 28 2007 10:01 am

Ik hoop snel ervaringen te kunnen melden ;-)

Braakhuis schreef:Houd het eveb on topic
Gewoon negeren a90.

Gert Wagelaar

Bericht door Gert Wagelaar » zo okt 28 2007 10:26 am

Waar kun je die D3 binnenkort nog meer zien, en is de serviceploeg ook aanwezig, in de buurt van Amersfoort Hilversum Utrecht, wie weet het...

GdP

Bericht door GdP » zo okt 28 2007 10:40 pm

Brenzef schreef:Ik hoop snel ervaringen te kunnen melden ;-)

Braakhuis schreef:Houd het eveb on topic
Gewoon negeren a90.
Brenzef ik hoop ook binnenkort ervaring op te gaan doen met de Nikon D3.
Wanneer je gaat zoeken naar mijn berichten waar ik het over een FF digitale camera heb gehad zul je merken dat met de Nikon D3 eindelijk een lang gekoesterde wens in vervulling gaat. Een FF digitale camera!
Voor mij was en is een FF digitale camera de enige die mij de Nikon F6 kan doen vergeten.

Maar ik herinner mij ook nog een ander bericht maar dan van jouw. Je zou persoonlijk een lintje om de camera komen doen als ik digitaal zou gaan. Geldt dat aanbod nog steeds?

yoyo

Bericht door yoyo » zo okt 28 2007 10:53 pm

GdP schreef:...de Nikon F6 kan doen vergeten.
Ik bied 100 euro...! :D

Gert Wagelaar

Bericht door Gert Wagelaar » zo okt 28 2007 11:05 pm

Moet er film in, is dat nog steeds te koop dan, oke, dan bied ik 225 gulden, ja guldens, een F6 is toch van voor de Euro.

GdP

Bericht door GdP » zo okt 28 2007 11:12 pm

yoyo schreef:
GdP schreef:...de Nikon F6 kan doen vergeten.
Ik bied 100 euro...! :D
Zelfs voor de nieuw prijs gaat hij niet weg. :)

GdP

Bericht door GdP » zo okt 28 2007 11:15 pm

Gert Wagelaar schreef:Moet er film in, is dat nog steeds te koop dan, oke, dan bied ik 225 gulden, ja guldens, een F6 is toch van voor de Euro.
De Nikon F6 is in 2004 op de markt gekomen. En volgens mij hadden we toen al euro's.

Lukas

Bericht door Lukas » zo okt 28 2007 11:20 pm

Een F6 kost nieuw nog zo'n 1000 euro.

GdP

Bericht door GdP » zo okt 28 2007 11:31 pm

Lukas schreef:Een F6 kost nieuw nog zo'n 1000 euro.

Nikon F6 € 1799,-
MB-40 € 349,-
Data Reader MV-1 € 249,-

Lukas

Bericht door Lukas » zo okt 28 2007 11:34 pm

Zo :shock: Ik was iets te optimistisch :oops:

Plaats reactie

Terug naar “D1, D2, D3, D4, D5 & D6”